Full version: Stackars katt
andersen
Jag tycker synd om den här katten arg katt
Sulawesii
Taskigt.
Exotic
Så klipper jag mina katter rolleyes.gif
Vissa kan tycka att det är lite konstigt första gången , men dem flesta tycker att det är bara skönt smile.gif

Vissa av mina blir som kosser på grönbete hoppar & stussa omkring och tycker att det är så härligt.

Fast jag kan förstå att vissa tycker att perserkatter ser sura ut i sin look.
Här kommer 2 bilder på en korthårig Exotic ohmy.gif)






Många som har långhårskatter sköter inte alltid pälsen ,så dem får sövas och rakas och ofta då kommer hela päsen i ett ända stycke som ihoptovad filt sad.gif

Bar några rader från mig

smile.gif
Sulawesii
Har en långhårig perser. Får klippa bort tovor emellanåt. Speciellt vintertid tycker jag att pälsen kan vara jobbig, då räcker det inte med daglig borstning. Men, inte skulle jag vilja att min tjej såg ut så där.... även om det skulle vara bekvämt.
Mår dom inte dåligt av det är det väl upp till vad ägaren tycker!
renate
Det såg ja lite lustigt ut,jag har en norsk skogskatt,jag försöker håller pälsen fint med kamning och borstning men ibland händer det att det blir tovigt.(sist i våras.)Då klipper jag bort tovarna men inte hela pälsen.Det blir inte så snyggt men tovorna måste ja bort. tongue.gif
Din missa är söta Exotic.
Exotic
Alla långhårs katter kan tova sig men just när hårbotten på katterna blir fet så tovar den snabbt som attan....

Men för att motvärka tovning så badar jag mina katter rolleyes.gif
Vi får oxå fet hårbotten och skulle vi inte tvätta då så skulle vi se ut som levande tjorvar *Skratt*

Även mina hundar badsa och blir goa i pälse smile.gif biggrin.gif

Men sen gör alla som det tycker passar dem själva bäst.

Renata det blir skönt för din Skogis...jag hade en av mina skogisar från förr som tovade så lätt...och den fick en lejonklippning rolleyes.gif

Förmodar att din klippning är mera modern 'hihihihi


ha det gott tongue.gif
Ewa L
Förfasade mig först över bilden, men sedan när jag läste texten kunde jag inte annat än skratta. Även om den ev. är en skröna var det lite kul. biggrin.gif
kristerh
CITAT (Exotic @ 24-11-2004, 20:59)
[Många som har långhårskatter sköter inte alltid pälsen ,så dem får sövas och rakas och ofta då kommer hela päsen i ett ända stycke som ihoptovad filt sad.gif

Bar några rader från mig

smile.gif

kan rekommendera birma, pälsen tovar sig aldrig, dessutom är de så snälla o goa wub.gif
krister
Smekajsa
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag såg en katt i somras, när jag var ute på min
lunchpromenad, den såg nästan ut så där.
Först undra jag vad f.n det var men sedan förstod
jag att den måste ha rakats.

Vem vet det kanske är skönt......
för katten alltså smile.gif
Betty
Men usch vilken hemsk bild! Skrattar så tårarna rinner! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Caprice
Oj, vilken tjurig katt...

Har oxå birma, håller med kristerh, pälsen tovar sej aldrig..!

Det står vår MaineCoon för istället... wacko.gif

Caprice
Helen i Skåne
Pfft! huh.gif Skulle inte birmor tova sig?! Mitt Fluff blir ständigt tovig så att jag får klippa bort små fnurror. Misstänker i och för sig att "Lillebror" är lite skyldig där. Han burrar in sig i halsfluffet när han vill bli tvättad och gosad med... finns inget sötare! wub.gif
cic
ohmy.gif Tro Pelle att man blir sur om man inte har fått välja frilla själv! laugh.gif
lotta_
Vilken liten stackare! sad.gif
zaaritha
Busis såg ut nå´t liknande, när vet. fick raka konom, efter att vi tog
tillbaka honom från farbror´n som ej orkade sköta honom o hans
bror Kurresnurr.
Skrev om det i somras!
Sulawesii
CITAT (kristerh @ 25-11-2004, 09:28)
birma ............... dessutom är de så snälla o goa wub.gif
krister

Haha.... då har du inte träffat min mammas! Hon kan vara riktigt läskig (inte min mamma, birman) emellanåt (oftast egentligen).
Pälsen håller jag dock med om.
Fenja
Detta är en ARG katt:



Mvh
Fenja
zaaritha
Nybadad??
Björkhagen
Jag håller mig till vanlig bondkatt, eller europeisk korthår som det heter hos veterinären.tongue.gif Men han badas faktist ibland och får väldigt mjuk päls. Det sötaste efteråt är att hunden (som badas samtidgt) gärna hjälper till att slicka katten torr...
Mina svärföräldrar har en gul bondkatt. När den fick källingar tog mina föräldrar hand om en svart liten krabat. Han har blivit lika långhårig som en angora och ser nästan ut som en liten hund. Den är otroligt söt... men det hade nog sett hemskt ut att klippa den. Jag tror att mamma borstar pälsen varje dag... hur hon nu hinner det
Jag tycker nog inte katten ser arg ut, mest förnärmad och besviken...tongue.gif
/Björkhagen.
ÅsaF
Men gud så söt. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon