BjursBerit
STA:S FRÖLISTA 2004 FINNS PÅ NÄTET!!

Frölistan är utlagd idag !!
www.tradgardsamatorerna.nu/
STA biggrin.gif
Betty
Märkte det tidigare... så nu vet vi vad vi har att göra ett tag framöver... biggrin.gif
-asno-
Men jag bara undrar - hur kan ni bestämma er laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Först vill jag ha alla sorter jag tänkt på förrut, sen vill jag ha en massa som jag inte tänkt på och dessutom alla som jag inte ens vet vad det är laugh.gif laugh.gif

/Åsa
BjursBerit
Ja, jag kan hålla med dig om att det är svårt!! Det blir en massa kryss wacko.gif första gången jag går igenom den och ännu mer frågetecken för det jag inte vet vad det är.
wink.gif
Iza
Tack och lov att jag gick ur STA! unsure.gif Är redan långt ner i fröträsket ändå. tongue.gif Plus alla andra träsk man har fastnat i ros- och pelargon mfl.
Betty
CITAT (Iza @ 24-11-2004, 10:39)
Tack och lov att jag gick ur STA! unsure.gif Är redan långt ner i fröträsket ändå. tongue.gif

Men hallå, STA's fröträsk är väl det största och billigaste man kan hamna i!!!? ohmy.gif Och för att inte glömma alla trevliga trädgårdstokar man träffar och lär känna...
jessica zon6
Håller med Betty...Är precis nybliven medlem och alla verkar trevliga ,var på genomgången i luleå av alla roliga fröer,som man dessutom kan få för en billig penning laugh.gif Bara ros för min del till STA smile.gif smile.gif smile.gif
Betty
Jag kunde inte komma då, var upptagen med annat. Men nästa frölistegenomgång är på söndag, vi ses då va? smile.gif

Och missa inte föreläsningen i Örnässkolans aula i kväll kl. 18.30 - 21.00.
Kurt Rydlinge från Skellefteå föreläser om träd och buskar. Pris 20:-.
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Betty @ 24-11-2004, 12:23)
Jag kunde inte komma då, var upptagen med annat. Men nästa frölistegenomgång är på söndag, vi ses då va? smile.gif

Och missa inte föreläsningen i Örnässkolans aula i kväll kl. 18.30 - 21.00.
Kurt Rydlinge från Skellefteå föreläser om träd och buskar. Pris 20:-.

Helt klart så kommer jag till örnässkolan ikväll, inte vill man missa Curt R. eftersom jag var med och övertalade honom att komma. biggrin.gif / Helen
Iza
Anledningen till att jag gick ur STA var när man diskuterade om vi nybörjare skulle få vara med, efersom vi inte kunde alla latinska namn mm, då tyckte jag att de kunde ha sin fisförnäma förening för sig själva.
Betty
Men det var väl bara ett förslag från någon gammal stofil som ville göra STA till någon sorts "klubb för inbördes beundran"!!! Det förslaget möttes ju av ett enormt avståndstagande av alla normala och vettiga personer innom STA. Folk med sunt förnuft har stor majoritet i föreningen. Kom tillbaka, strunta i gubbstruttarna! biggrin.gif
Caprice
Iza,
som sagt så var det bara ett dumt förslag som kom upp...
Och genast röstades ner.. biggrin.gif

Är med i STA, inte sjutton kan jag alla latinska namn... blink.gif

Kom tebax du med..!

Caprice
BjursBerit
Jag är oxså med i STA och inte kan jag alla latinska namn!!Men jag lär mig av dom som kan mer.smile.gif
Jag minns första året jag skulle beställde från STA, upplevde allt som grekiska det var mycket frågande och kollningar i Botanican. Sen har det faktiskt gått bättre o bättre för varje år men kan ...nä...så fortfarande är det mycket kollande. sleep.gif
Jag tycker det är roligt att vara med, att träffa trevligt trädgårdsfolk, gå på föreläsningar och trädgårdsvandringar och så denna lista som faktiskt är ett billigt sätt att skaffa sig frön. biggrin.gif

Så gå med igen..!

Va kul, att det kommer lite folk i kväll!!! biggrin.gif biggrin.gif
Betty
CITAT (BjursBerit @ 24-11-2004, 14:51)
Va kul, att det kommer lite folk i kväll!!! biggrin.gif  :D

Ja, jag och dotra tar oss en promenad till Örnässkolan nu när kylan så lägligt släppte sitt grepp. Gissar på "fullsatt" ikväll. biggrin.gif
Hosta
Må man være Svensk for å bli medlem i STA. unsure.gif unsure.gif
-asno-
Det tror jag inte, mittnordenkretsen som jag hör till omfattar även delar av norge. Gå in på hemsidan och titta om du hittar någon lokalkrets som passar!

/Åsa
Eva St
Har missat att bli medlem hur gör jag?????????
jessica zon6
Om du vill bli medlem,gå in på deras hemsida,där står det hur du gör ,vilket giro du ska sätta in pengarna på ,och vilken/vilka lokalkretsar du vill vara med i smile.gif smile.gif smile.gif
Eva St
Ok Tusen Tack
Eva St
Och vad är adressen??????????
-asno-
sta
Eva St
Ber om ursäkt fanns ju i första inlägget
kerstin z5-6
Jag försöker undevika de "vanliga "fröer som jag lätt kan hitta i andra frökataloger - smile.gif Då är det lättare att välja , men det fanns en hel del spännande i år som vanligt .. laugh.gif
-asno-
Det kallas rutin laugh.gif Det är annat för oss vanliga dödliga som knappt vet vad som finns i frökatalogen. Sen är det ju jättetrist att måsta kolla härdighet på allt - och det tar en himla tid blink.gif

/Åsa
kerstin z5-6
Just den delen brukar jag som bekant strunta i smile.gif smile.gif

Jag tar alltid med en sort som jag inte vet ett barr om också .. bara för spänningens skull -smile.gif
BjursBerit
STA kretsarna brukar ha frölistegenomgång,om inte annat kan du höra där vilka som är odlingsvärda.Kolla med din krets om dom har någon, jag vet att både Piteå o Luleå har, så jag tror säkert att någon annan har det oxså. rolleyes.gif
Annars kan du kolla i interaktiva frölistan som har kommit ut på nätet nu, ibland så är det kommentarer och bild smile.gif
-asno-
Genomgången är först den 7/12 och listan har ju kommit nu laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Men det kan nog bli en del ändringar efter den...

/Åsa
renate
Nu är jag medlem i STA igen,sedan i gårkväll.Tror ni jag kan får köper frö i år? eller är jag för sent ute.
Medl.avgift är betalt.Jag skrev ut hela frölistan, har inte hunnit och titta i den. Jag är också bara intresserat av lite mer ovanliga frö,de vanliga har jag eller byter till mig. tongue.gif
Helen i Piteå Zon 5
Nu har man börjat lägga in både bilder och kommentarer till de olika fröerna, det kan alla hjälpas åt med att göra, det blir lättare att hitta vad man vill ha då. Jag har upptäckt ganska många, för mig nya sorter och med endast en frögivare, så i år blir det nog svårt att få av allt man vill ha, men visst är det kul? /Helen biggrin.gif
BjursBerit
Jag håller tummarna för att du ska få beställa i år biggrin.gif
Tidningen har inte kommit än och i den är inbetalningskortet, så du kanske t.o.m ligger steget före biggrin.gif biggrin.gif
renate
CITAT (BjursBerit @ 25-11-2004, 23:00)
Jag håller tummarna för att du ska få beställa i år biggrin.gif
Tidningen har inte kommit än och i den är inbetalningskortet, så du kanske t.o.m ligger steget före biggrin.gif biggrin.gif

Det låter bra,jag avvaktar oser vad som händer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon