Full version: Nu blommar det !
lena:-)
Fenja
Fiiiiiin! Alldeles vit! wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
Betty
WOW, alldeles sidenblank!!! wub.gif


...måste nog skaffa mig några bladkaktusar jag... rolleyes.gif
renate
O,så vackert! tongue.gif
zaaritha
Man får vänta på blomningen--men det är det ju värt!!!
Samma med skärmbillbergia, helt fantastiskt, när den äntligen
blommar!
Har en som börjat slå ut o en med knopp!
*Felix matte*
ohmy.gif Såååå vacker!!!! wub.gif
vad heter kaktusen?
lena:-)
Hej Felix matte :-) ....vad den heter .....tja,..vinterljus kanske :-D....
Nä, alvarligt talat, jag har inte en aning, jag är glad att jag vet att det är en novemberkaktus..för det är det väl?
Inga från Närke
Det var en vacker kaktus. Vi fick en blomuppsättning från arbetet, där var det en vanlig röd med + en del andra växter och blommor.


/Inga

PS Bilden blev lite liten finns lite större i albumet Fritid/Familj 2004 DS
Fenja
Här blommar novemberkaktusar i cerice & vit - som siden, och en ljust, ljust rosa, andra har inte hunnit slå ut ännu!





Mvh
Fenja
Hosta
Min november kaktus blomstrer også, rosa og hvit. Jeg er så stolt over at jeg har fått den til å blomstre. biggrin.gif biggrin.gif
AnneG
Åååå, en slik hvit novemberkaktus/julekaktus ønsker jeg meg. Har tenkt lenge på at jeg skulle kjøpe meg en selv. Fint bilde!

Selv har jeg en cerise påskekaktus som ble satt ut i sommerstua (uisolert, med vinduer og dør under verandaen) i mars/april. Den fikk ikke mye direkte sollys, men det er mange vinduer inn der. Det ble også varmere og varmere der inne ut over sommeren. Den fikk ikke mye vann. I beg. av juli kom knoppene, og den blomstret med mye over 200 blomster der inne i slutten av juli!!! blink.gif



Så har jeg en rød novemberkaktus som sto ute på verandaen under tak i sommer. Den begynte å få knopper ute. Jeg tok den inn da det ble fare for frost, og den blomstret en stund inne også (i september). Ganske mange blomster, jeg fikk ikke telt dem.

Nå er jeg veldig forundret... Jeg vet jo at disse kaktusene trenger en kjøligere periode for å blomstre, men jeg har aldri hatt dem i blomst om sommeren før. Begge disse kaktusene er ganske mange år gamle, de har blomstret til "riktige" tider før, noen ganger lite, andre ganger mye... Novemberkaktusen fikk jeg som stikling av min morfar som nå er død, så den betyr mye for meg. Han hadde en kjempestor en i mange år, og tok stiklinger av og til. Påskekaktusen fikk jeg av mamma for over 10 år siden, den var pytteliten, og det tok ganske lang tid før den ville blomstre.

Lurer på om/når de vil blomstre neste gang...?
Hosta
Imponerende påskekaktus AnneG den er virkelig flott. smile.gif
wolkenkrabber
här blommar dom för fullt med.... mrökröda aprikoscreme färgad o rosa/vit
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon