Full version: Undrar över frukt
Sulawesii
Kom att tänka på en sak när jag läste igenom de sista inläggen i tråden "Tänkvärt" som jag iofs ofta funderar på: hur nyttligt är det egentligen att äta frukt med tanke på att den besprutats? Är det ett hälsoplus att proppa i sig ett gäng om dagen, eller kommer det att ge oss cancer så småningom?
netaave
Jag sköljer jättenoga, vindruvor och sånt, likaså annan frukt om jag ska äta med skal på.
Utländska äpplen skalar jag nästan alltid, efter apelsinskalning tvättar jag händerna innan jag äter.
Man får göra vad man kan men lite gifter får man väl alltid i sig.
Bäst är väl att försöka köpa kravodlat och obesprutat, men ibland måste plånboken styra.
Fenja
Ska man tro alla larmrapporter så lär vi nog dö i cancer hur än vi gör... rolleyes.gif
Mvh
fenja
Christoffer
Jag läste någonstans att 30% av alla cancerfall i Sverige eller om det var i världen, tros bero på födan. Jag hoppas att det inte stämmer.
Sulawesii
Men har inte det mycket att göra med all, typ, McDonald´s mat folk stoppar i sig?
netaave
CITAT (Sulawesii @ 16-11-2004, 20:17)
Men har inte det mycket att göra med all, typ, McDonald´s mat folk stoppar i sig?

Lika mycket med alla gifter i maten tyvärr.
kristerh
CITAT (netaave @ 16-11-2004, 22:50)
CITAT (Sulawesii @ 16-11-2004, 20:17)
Men har inte det mycket att göra med all, typ, McDonald´s mat folk stoppar i sig?

Lika mycket med alla gifter i maten tyvärr.

För att inte tala om de gifter vi får i oss luftvägen, tex cigarettrök mad.gif
är lite småsur på alla som står på tågperronger o busskurer o röker utan att bry sig, men det finns ju undantag, tack alla som visar hänsyn.
krister
Sulawesii
Luftvägar ja..... Jag cyklar året runt och bland blir man nästan mörkrädd över hur mycket avgaser endel bilar spyr ut. Det är ju så jag får andnöd. sad.gif
Tack och lov blir det iallafall mindre och mindre av dessa bilar. Har märkt att många nya bilars avgaser inte luktar ett dugg! Sen är det ju inte min sak att säga om det betyder att dessa spyr ut mindre hemskheter för det.
GoSatta
Om 30% nu dör av cancer dom har fått från föda, då kan ju jag berätta att 100% kommer att dö om dom inte äter någonting alls, cancer får man tydligen av allt så bästa sättet att försöka undvika cancer är ju att dö.

Det är inte riskfritt att leva, men tur är väl det för hur kul hade det då varit?
Sulawesii
Nä, men det är ju inte så dumt att reflektera över hur giftigt vårt samhälle är emellanåt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon