Full version: Hund
zaaritha
Visst--jag älskar djur! Men; att behöva gå på kvällspromenad nu--
det blåser hårt o regnar!!
Isch.
pejori
ett riktigt hundliv är det smile.gif smile.gif
Mucho
Jag vet!!!
Varför kan dom inte lära sig att gå på toaletten som vi andra, rolleyes.gif
Men trots allt så älskar vi ju dom "små raringarna" wub.gif
Viveka
Det är det bästa med hundar, tycker jag. smile.gif

De tvingar en att gå ut, vad det än är för väder, och det mår man bara bra av. När jag hade katt blev jag fet och lat. Så fort katten lagt sig till ro i knäet blev man sittande, för att inte störa den. Men hunden håller mig aktiv, antingen jag vill eller ej.

Däremot är jag glad att jag inte har häst längre. November - februari var ridningen ofta mer en plikt än ett nöje.
pejori
jo du. inga lata sovmornar här inte, upp och ut i ur och skur wub.gif wub.gif
La Strega
som man brukar säga:
Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder! biggrin.gif

fasst jag kan hålla med om att man inte alltid känner för det...men dom dagarna tror jag det är bra att ha hund...då tvingas man ut endå...för vi behöver ju faktiskt vara ute..=)



*En tidig morgon i januari, sån där ny lätt snö som täcker allting, solen börjar långsamt komma och det glittrar och gnistrar överallt...är det inte helt underbart att vara ute och rida då? rolleyes.gif *saknar hästar*...
zaaritha
Inomhus igen! Brr.
Äldste hankatten, Zillas, var också med på kvällsturen.
Ibland är vi tre-fyra, som går--då är fler katter med!
pejori
ja dom är bra att ha. jag hade nog inte klivit upp ur sängen om jag inte haft hundarna ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
så det är nyttigt med husdjur smile.gif smile.gif smile.gif
men hästar blir det inte mer sad.gif sad.gif
Bjäbban
Håller med om att det är en av fördelarna med att vara hundägare att man tvingas ut i ur och skur!
Fast i ärlighetens namn, så gillar inte mina "vargar" det när det regnar småspik, då vill de själva in ganska snabbt... unsure.gif
zaaritha
Vad har du för ras? Ja--hundras, alltså--inte vad du är för ras!!!!;)
pejori
vem? ohmy.gif ohmy.gif
är det mej du menar, så har jag två colliemixar wub.gif wub.gif
La Strega
Pejori:
åh...Jag har en collie! =)
och hon är inte glad i regn (eller när de duggar går de bra ; )
zaaritha
Trevligt!
Tessi är korsning schäfer o norsk buhund.
Vad är det mer än collie i dina? Långhåriga?
pejori
ja dom är långhåriga. smile.gif smile.gif
det är schäfer i dom. smile.gif smile.gif
finns i husdjur i mitt album
Bjäbban
Jag har Belgiska vallhundar!
zaaritha
Tervuerens, eller?
Ciczi
Jag har varit hundvakt i helgen och det var minsann inget nöje precis att kliva upp tidigt som attan för att Eddie behövde gå ut, men är man hundvakt så är man. Det var lite trevligare att vara ute ett par timmar senare när solen hade stigit upp ordentligt.
Fast ha e söt den där Eddie! wub.gif

Ciczi
Mucho
CITAT (ciczi @ 07-11-2004, 12:45)
Fast ha e söt den där Eddie!  :wub:

Ciczi

Mycket söt speciellt när han "lipar" tongue.gif

Min vovve är en korsning mellan Golden Retriver och Border Collie. Han heter Kompis och finns som enda bild i mitt album.
Smekajsa
Det gäller att bo RÄTT när man har hund
på landet alltså
bara att öppna dörren och så är hunden ute

Jag har en Kleine Münsterländer vid namn Zamba
hon blir 9 år på julafton

det är ett riktigt energiknippe så hon MÅSTE ha sin dagliga dos
av motion
på helgerna är vi ofta ute i skogen och tränar apportering m m

just nu ligger hon utslagen på golvet efter dagens strapatser
hon orka inte ens börja gnaga på det "nya" älgbenet
det får "ligga till sig" tills senare ikväll ..........................
renate
Jag behöver inte heller går upp i åttan,Olivia sover längre än jag.Första gången hon ska ut behöver jag bara öpnna altandörren så sköter hon sig själv.Senare på dagen går vi ut i skogen på hundpromenad i ur och skur. Varje dag. rolleyes.gif tongue.gif
Ewa smålänska höglandet
Är man jägare har vädret ingen betydelse tongue.gif

/Ewa zon 4-5
Anna i Örsjö
I söndags tänkte jag sova lite längre men tji fick jag. wacko.gif Bruno (schäfer/dobermann) öppnade sovrumsdörren, kom in till sängen och la ett tungt huvud på min höft. När inte det hjälpte, hoppade han upp i sängen och gav mig en våt puss. wub.gif Då kom katten Fizzy och la sig ovanpå mig. wub.gif Fick då inse att jag som vanligt får gå upp kl 8. Förstår bara inte hur han kan öppna dörren ljudlöst när man måste dra den mot sig för att klara det. wink.gif Jag har själv försökt när gubben lagt sig före mig och det är inte lätt att öppna den utan ett ljud. blink.gif

Anna i Örsjö
pejori
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
märker att du och jag har samma väckarklocka laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon