Full version: Tyck synd om mig!
Sidor: 1, 2
*hehoc*
Voine, voine!
Jag är gammal och och orkeslös. Har inga vänner som bryr sig. Min trädgård ser inte rolig ut i höstförfallet. Även katten är gammal och skruttig. Gubben har hosta och feber. Hemma ser det ut som f-n. Maten jag lagar är för kolhydratrik. Vinet avslaget. Ingen kommer hit och damsuger och tvättar mina smutsiga fönster. Barnen bara tänker på sig och sitt och aldrig på mig och mitt. Hur kan nån människa ha det som jag har det? Visst är det synd om mig? Uppriktigt sagt så känner jag INGEN anna som det är så synd om! Jag vill gärna ha goda råd hur jag kommer ut ur mitt elände.
med hälsningar, hehoc
La Strega
Hur gammal och orkeslös du känner dig sitter i ditt eget huvud, ändra inställning.
Antagligen har du vänner men inser det inte själv, om du verkligen inte har det, gå med i nån förening eller dyl för å träffa nytt folk? eller gör det i vilket fall, nya bekanskaper är Alltid kul!
Finns det nån trädgård som ser rolig ut på hösten?
Ta då väl hand om katten så den får ha det bra på gamla dar =)
Tappa upp ett bad/fotbad åt gubben och ge honom kamomillte med honung och citron i så är han snart på fötter igen!
Ät mindre kolhydrater så är problemet löst?
Köp nytt vin? =)
Anställ städhjälp eller städa själv som alla (nästan) andra?
Barnen kanske är trötta på din attityd?
Nej jag tycker nog inte så synd om dig, är detta dina största problem här i livet tycker jag att du ska vara glad! smile.gif
*hehoc*
Bästa Martina!

Tack för att du bryr dig! Blev bara lite bekymrad. Jag fick nämligen en bestämd känsla av att du tycker att det är liksom mitt eget fel att det är så synd om mig. Men snälla du, om jag nu gör enligt dina råd hur skall jag då får empatier?
mvh, hehoc
La Strega
Du gör alldeles rätt i att känna så! Jag tycker folk i allmänhet är alldeles för gnälliga och hänger upp sig på skitsaker wink.gif

Klart livet känns eländigt med den inställningen! och visst är det upp till dig vilken inställning du ska ha? =)

Försök vända saker till det positiva istället!

Vet du vad jag tycker du ska göra? Se till å hjälp gubben å bli frisk till å börja med, käka sen nån vitlöksklyfta och håll dig borta från honom så du håller dig frisk =)

imorn så kan du städa och göra fint hemma, köp fågelmat å häng där katten inte kommer åt så blir det mer livat i trädgården!
Och köpt t.ex ett tiopack rosor för ett par tjugor å sätt på bordet inne, laga lite god mat, ge även katten nåt extra gott så den lever upp lite! =)

Det är samhain imorgon, kelternas nyårsafton, då ska man ägna tid till att tänka på de nära och kära i andevärlden, tänd gärna ett ljus för dem. Reflektera över året som gått och se vad du kan göra bättre till nästa år. Samhain är en ypperlig tid att starta ett nytt liv på! Bestäm dig för några mål, t.ex att du ska ringa den där gamla kompisen du inte träffat på 5 år, eller att du ska anmäla dig till den där sykursen du varit så sugen på...Försök se framför dig hur du vill leva och sätt upp mål för att nå dit!
Du kanske skulle ta ett långt samtal med dina barn för att reda ut saker och ting...?

Så försök se saker och ting mer positivt, livet blir så mycke lättare att leva då, och försök sätta mer guldkant på tillvaron!

Rekomenderar dig även ett besök till hälsokosten, du kanske skulle behöva något som är lite upplyftande nu i höstrusket...rosenrot t.ex?

*kram på dejj!*
Virgo
CITAT
Jag vill gärna ha goda råd hur jag kommer ut ur mitt elände.

@hehoc
Sitt inte o skriv en massa blaj, ditt lilla troll!

Ingen tycker synd om dig!
*Laika*
Jag tyckte inte synd om Hehoc, men inte av den anledningen att det kanske skulle va ett troll. Det hade jag inte ens tänkt på. Jag såg hela början som ett skämt, så illa kan det bara inte va, tänkte jag. Jag trodde faktiskt att det bara var hos mig dammråtterna försökte para sig med varann (dom verkar ha lyckats, det blir bara fler o fler tongue.gif ) Hur mycket kolhydrater maten innehåller har jag inte den blekaste aning om, vinet är förmodligen inte heller av bästa kvalituttan den heller, här dricks det ett glas varannan månad kanske. Nä, skämt åsido, Hehoc har faktiskt en poäng här ändå, det händer alldeles för lite i trädgårdarnma o på Odla vid den här tiden på året. Tur att Gammelnallen finns där för oss alla som behöver roas (o oroas).
Mvh. Laika
wolkenkrabber
hehoc - är du släkt med min mor? son säger samma saker som dig blink.gif
andreas i uppsala
du har det långt bättre än många andra. Du ka vara glad!
andersen
CITAT (Virgo @ 30-10-2004, 19:41)
CITAT
Jag vill gärna ha goda råd hur jag kommer ut ur mitt elände.

@hehoc
Sitt inte o skriv en massa blaj, ditt lilla troll!

Ingen tycker synd om dig!

Men om det nu är så att det är synd om hehoc, då är det väll fel att kalla hehoc för troll, eller har jag missat något har läst tråden flera gånger och förstår inte varför hehoc ska bli kallad troll, finns det någon som kan förklara det.
Betty
Hehoc, jag reflekterar över din underrubrik "Det verkar vara ett bra sätt!" , har ditt inlägg månne någonting att göra med ditt tidigare inlägg "Vad e de me folk så här års? Dåligt med inlägg.", ?

Har du tråkigt? Försöker du få igång oss? jag tycker det du håller på med liknar "forumtrollfasoner"... Lägg av! Låt oss få behålla lugnet nu!

Till andersen vill jag bara säga: Läs hehocs tidigare inlägg, sen kan nog du med lägga ihop 1+1 och förhoppningsiv få det till 2.

hehocs tidigare inlägg.
*hehoc*
Tack alla ni snälla, toleranta, goa, gulliga människor som har brytt sig om att det är så fruktansvärt synd om mig! Se, jag känner mig redan mycket mer positiv och alls inte så gammal och orkeslös. Det finns något befriande i att folk inte daltar med en. Som bortblåst är mitt gamla, orkeslösa jag! Jag kurerade gubben, lånade vin hos snälla grannen, sms:ade till vännerna, pussade katten och passade på att damsuga när hon var ute. Och vips. Dess värre är det inte synd om mig längre TACK VARE ER!!! Jag tog mig själv i kragen helt enkelt för jag vill inte för allt smör i Småland vara lik någons sura morsa. Till och med hörde barnen av sig och undrade om jag hade nån god käk hemma! De ni! Jag blir gärna kallad för troll!
Kram på er allihopa!
hehoc
Betty
Stor SUCK! för såna som dig och det du håller på med!
*hehoc*
Hej Betty!
Vafför ska du va' så begåvad för? Vaddå behålla lugnet? Troll kan inte stava till lugn.
Stort kram på dig från hehoc!
Betty
andreas i uppsala
fattar ingenting?
Betty
Inget att bry sig om, strunta bara i det Andreas. wink.gif
andreas i uppsala
nu blir jag bara mer intresserad tongue.gif
Micke
Ironi är alltid ett tveeggat svärd som oftast slår tillbaka mot den som svingar det. Självironi är därför rena självmordet eftersom ännu färre förstår sig på sådant... tongue.gif

Micke
andreas i uppsala
hej Micke, det var ett tag sen.Hur mår bambusen?
andreas i uppsala
Förresten varför kan ingen tycka synd om mig? sad.gif tongue.gif
*hehoc*
Andreas i Uppsala!
Jo, du förstår att jag vill se lite temperament hos er som skriver här. Nu fick jag bevis på att ni verkligen kan visa att ni kan bli lite förbannade också på gnälliga tanter. Bra!
Men jag kan annat än gnälla också. Jag har en fantastisk trädgård, fin katt och hjälpsam, snäll gubbe (lamkött). Mina barn är otroligt hjälpsamma och vännerna hör av sig då och då. Jag gillar inte slentriantrygghet utan vill gärna ruska om lite. Dessutom, jag är inte bara en mor utan mormor också! Men, efter som denna sida är avsedd för TRÄDGÅRDSINTRESSERADE så ska jag snart skriva ett inlägg om växter.

Jag tycker redan om er allihopa jätte mycket!
Kram på dig Andreas!
Betty
edit
Betty
CITAT (andreas i uppsala @ 30-10-2004, 22:14)
Förresten varför kan ingen tycka synd om mig? sad.gif tongue.gif

Därför att du är en liten solstråle som det inte är ett dugg synd om! tongue.gif
andreas i uppsala
tusan också tongue.gif du med Betty, du med tongue.gif
*hehoc*
Hej Micke!
När jag skrev hur synd det är om mig var jag helt klart rädd att fler skulle uppfatta mitt inlägg som ironi. Man kan kanske säga att det var lite vågat av mig. Men jag har uppfattat att de flesta har tagit mitt inlägg med humor blandat med hälsosam ilska. Jag känner att jag är i begåvat sällskap i Odla nu. Annars har du så otroligt rätt i din reflektion över ironin. DET var däremot inte min AVSIKT. Min avsikt var att FÅ REAKTIONER.
Stort kram på dig, hehoc
Micke
Ironin används alltid för att skapa reaktioner eftersom ironi i första hand är en provokation. Men reaktioner har du ju fått och du är nöjd med dem, vad är bättre än det? Och kram på dig själv hehoc! Själv tycker jag att livet ler för tillfället! Och du Andreas, som du redan fått veta i privatmejl, mår bambusarna alldeles förträffligt just nu, hoppas de bara klarar sig de tre år de behöver för att etablera sig i mitt klimat...

Micke
fruberglund
Ja vill också va ett troll, hur gör jag? laugh.gif laugh.gif
*Laika*
Skriv nonsensinlägg o var motvals käring tongue.gif
Mvh. Laika
Fredi
CITAT (Laika @ 31-10-2004, 00:19)
Skriv nonsensinlägg o var motvals käring tongue.gif
Mvh. Laika

Nähä! Det gör man inte alls! smile.gif tongue.gif
*Laika*
Hur gör man då???? Det är det dom trollanklagade har anklagats för ju.
Mvh. Laika
Fredi
CITAT (Laika @ 31-10-2004, 00:22)
Hur gör man då???? Det är det dom trollanklagade har anklagats för ju.
Mvh. Laika

Skojade bara Laika. Du har helt rätt, jag ville bara trolla lite på skämt.
*hehoc*
Hejsan Laika och alla andra!
Det blev liv i luckan ! Ingen tyckte synd om mig på de grunder jag åberopade. De flesta tyckte säkert synd om mig för att jag verkade vara en galenpanna. Jag ville bara få lite uppmärksamhet, typ, tidens symptom: se mig annars finns jag inte! Helt klart är det ju i alla fall att det i Forum finns människor som engagerar sig och är så där normalt lättprovocerade. Kul! Själv är jag hur lättprovocerad som helst.
Nej, kära vänner, det är inte synd om mig (så synd). Däremot har vi i detta land många det ÄR synd om. Jag syftar på personer som inte omfattas av de mänskliga rättigheterna som Sverige har ratificerat. Eller när man struntar i Barnkonventionen.
Kramar, hehoc
Virgo
CITAT
De flesta tyckte säkert synd om mig för att jag verkade vara en galenpanna


INGEN tyckte / tycker synd om dig!!

Några inlägg till från dig sen vet vi vem du egentligen är.
Tesa
CITAT (hehoc @ 31-10-2004, 09:34)
Nej, kära vänner, det är inte synd om mig (så synd). Däremot har vi i detta land många det ÄR synd om. Jag syftar på personer som inte omfattas av de mänskliga rättigheterna som Sverige har ratificerat. Eller när man struntar i Barnkonventionen.
Kramar, hehoc

"SYND OM".....det finns väl för 17 olika grader på det också...skulle det vara nåt fel att lätta lite på trycket här bland människor som man kanske har daglig kontakt med om man mår lite piss en dag...och då kanske få lite tröst eller bekräftelse....särskilt OK är väl gärna det om man nu ÄR väldigt ensam..för vart skall man annars vända sig...

Och att göra sig "lustig" på deras bekostnad är att sparka lite på den som redan ligger....bara för skojs skull... mad.gif


Har faktiskt ingen lust att dela ut några kramar här..snarare en rak höger..(och jag är ingen våldsam person...)
Betty
CITAT (hehoc @ 31-10-2004, 09:34)
Jag ville bara få lite uppmärksamhet, typ, tidens symptom: se mig annars finns jag inte! Helt klart är det ju i alla fall att det i  Forum finns människor som engagerar sig och är så där normalt lättprovocerade. Kul!

En del nya medlemmar presenterar sig i sitt första inlägg med ett "Hej, här är jag!" Det brukar bli rätt långa trådar av det med en hel del "Välkommen hit, hoppas du ska trivas-svar". Tycker inte att din metod var särskilt smart. Faktiskt känner i alla fall jag mig lite provocerad i onödan... det skulle ha räckt så bra med ett "Hej, jag är hehoc!", inte hade du behövt "leka troll" och reta upp oss för att få vår uppmärksamhet. Syftet var väl inte få vår negativa uppmärksamhet?

Om du har varit aktiv på att läsa här på forumet sen du blev medlem så vet du ju redan att det finns, som du säger "människor som engagerar sig och är så där normalt lättprovocerade". Det brukar ibland sluta med att trådar blir låsta/borttagna och jag tror at det t.o.m. har hänt att medlemmar har blivit borttagna + att en del medlemmar har lämnat forumet för att det har blivit så otrevlig stämning. Men det där vet du ju redan i så fall.
gammelnalle
se dagens Citat 31oktober.....




sleep.gif smile.gif rolleyes.gif
*hehoc*
Tesa,
jag har inte gjort mig lustig över någon. mvh hehoc
Bettson
CITAT (hehoc @ 31-10-2004, 18:36)
Tesa,
jag har inte gjort mig lustig över någon. mvh hehoc

Säger du det hehoc.




Vill man provocera så skall man stå för det.
Gillar man att såra och tycker det är underhållande så skall man stå för det också och inte försöka legitimera det genom att kalla det ironi. Annars är man rygggradslös. Att skylla ifrån sig genom att blåneka är omoget och barnsligt.

Till skillnad från andra så tycker jag synd om dig. Kanske för att jag är en empatisk person som känner med andra och unnar andra gott. Det är en egenskap du tyvärr saknar.

Vänliga häsningar och kramar är ord man brukar använda när man menar det.

Väx upp vännen!!
fruberglund
CITAT (Laika @ 31-10-2004, 00:19)
Skriv nonsensinlägg o var motvals käring tongue.gif
Mvh. Laika

Jaha, i så fall vill jag inte va ett troll smile.gif

I mina ögon är troll söta, tänker på Fjant i trolltyg i tomteskogen, sött litet troll som egentligen inte var elak innerst inne.

Tänker självklart också på John Bauers troll eftersom jag bor i Jönköping, de är också väldigt söta.

Jag vill vara ett sött troll annars får det vara laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Ralf
Ordet troll kommer från amerikanska Trolling dvsman kastar ut ett bete för att se om någon nappar. Till andra brukar man sedan säga "Don´t feed the trolls".

Att dömma av antalet visningar och svar i denna tråd så har fisket gått utmärkt.
*hehoc*
Hej alla som svarat på "tYCK SYND OM MIG"
nI HAR VISAT PROV PÅ BÅDE EMPATI OCH ENGAGEMANG MEN HUR ÄR DET MED HUMOR?
hUR KAN MAN TA PÅ ALLVAR ETT INLÄGG SOM BÖRJAR MED "VOINE, VOINE..." PLUS ANNAT "FLUM" SOM AVSLAGET VIN ELLER GAMMAL KATT ELLER "INGEN KOMMER OCH STÄDAR HOS MIG" MM. nÄR JAG FRÅGADE MIN MAN VAD HAN TYCKTE OM DET JAG SKREV SA HAN ATT biggrin.gifU KOMMER NOG ATT FÅ SVAR TYP: SLÄNG DIG I VÄGGEN ELLER DYLIGT. nU HAR UPPENBARLIGEN EN DEL TAGIT ILLA VID SIG. jAG BER SÅ OTROLIGT MYCKET OM URSÄKT! dET VAR VERKLIGEN INTE MENAT SOM NEDSÄTTANDE FÖR NÅGON. jAG HAR OCKSÅ FÅTT VETA AV NÅGON INSÄNDARE ATT JAG KUNDE BLI AVSTÄNGD. dET BEHÖVS INTE. jAG STÄNGER AV MIG SJÄLV. jAG ÄR SÅ OTROLIGT BEGÅVAD ATT JAG INSER ATT JAG HAR INGET HÄR ATT GÖRA. dU SOM SKREV ATT JAG ÄR RYGGRADSLÖS OCH INTE VÅGAR STÅ FÖR VAD JAG GÖR TYCKS INTE VETA MYCKET AV VAD MAN KAN FÅ UTSTÅ! KRAM PÅ ER ALLIHOPA!
Micke
CITAT (hehoc @ 01-11-2004, 00:01)
jAG HAR OCKSÅ FÅTT VETA AV NÅGON INSÄNDARE ATT JAG KUNDE BLI AVSTÄNGD. dET BEHÖVS INTE. jAG STÄNGER AV MIG SJÄLV. jAG ÄR SÅ OTROLIGT BEGÅVAD ATT JAG INSER ATT JAG HAR INGET HÄR ATT GÖRA.

Ännu en bortmotad från forumet. Vad hade nu hehoc gjort som var så förkastligt? Försökt vara lite lustig bara - och genast dyker forumets liemän och -kvinnor upp som gubben ur lådan och beter sig som om hon skulle ha länsat någon av Röda korsets insamlingsbössor! Har ni inget sinne för proportioner?

Har berättat för min fru om hur det går till här ibland på odla.nu, men hon som håller sig till adoptera.nu konstaterar att det är likadant där: ständiga påhopp och elakheter till höger och vänster. Ångest, jämmer och elände ska det tydligen vara.

Det här verkar vara ett typiskt svenskt fenomen. I de motsvarande finskspråkiga fora vi deltar i förekommer nämligen inte sådan här hets, istället visar man hänsyn mot varandra, diskuterar sakligt och om någon råkar hetsa upp sig någon gång tar de övriga det lugnt och försöker visa förståelse istället för att genast mobba ut folk. Lite tråkigare diskussioner blir det i och för sig, men ingen behöver åtminstone må illa för att de öppnat näbben.

Micke(vars comeback på forumet blev mycket kort)
Betty
Man kan vara lustig på många olika sätt, att göra sig lustig på andras bekostnad är inte ett särskilt smart sätt att presentera sig på - det är min mening och den står jag för. Om det då i sin tur gör mig till en av forumets liemän, som du kallade det, ja - då är jag väl det då.

Jag såg inte hehocs inlägg som humoristiskt - bara provocerande, som den typen av inlägg som brukar leda till bråk och dålig stämning.

Att det skulle vara ett typiskt svenskt fenomen att en del trådar i olika fora spårar ur ibland förkastar jag som rent nonsens. Jag är helt övertygad om att det finns forumtroll och andra elakingar även i Finland och på alla andra ställen i världen!

Om din kortvariga come back har jag inte mer att säga än; Tur att det finns andra forum om du nu inte trivs med oss här på Odlas forum. Youre loss
Sulawesii
CITAT (hehoc @ 31-10-2004, 23:01)
hUR KAN MAN TA PÅ ALLVAR ETT INLÄGG SOM BÖRJAR MED "VOINE, VOINE..."

Detsamma undrar faktiskt jag.
I övrigt håller jag med Micke i hans sista inlägg.
*Laika*
Det är ingen som motat bort hehoc från Odla, hon är ju ute dagligen i alla fall. Även om hon inte skrivit nåt, så är hon inne o läser sin "egen" tråd o lite till. Att säga att man går ur o sen vara kvar är ju upp till var o en, men var uppmärksamma på om dom verkligen försvunnit INNAN ni säger att en till är bortmotad o kallar en del forumister för liemän/kvinnor.
Mvh. Laika (ett pucko, som faktiskt tog det som ett skämt)
fruberglund
CITAT (Betty @ 02-11-2004, 15:41)
Jag såg inte hehocs inlägg som humoristiskt - bara provocerande, som den typen av inlägg som brukar leda till bråk och dålig stämning.

Det beror väl mycket på hur man väljer att se saker och ting också, hur man är själv och ifall man tidigare stört sig eller blivit osams med vissa personer.

Jag själv såg endast Hehocs inlägg som humoriskt men då har jag ingen tidigare erfarenhet av denna person. Jag är heller inte en person som tar åt mig i första taget.

Och allvarligt, alla kan inte vara sams jämt och ständigt och ärligt talat, kan man inte ta lite kritik så har man inte på NÅT forum att göra. Det var likadant på bröllopsforumet jag var på förut och alla andra forum jag varit på innan.

Jag tål kritik, både bra och dålig, men jag gillar inte att man dömer ut folk utan att känna dem och veta vad de står för, vill nån veta så fråga bara istället. Roten till allt ont är dålig kommunikation wub.gif

Jag tycker faktiskt trots allt att Odla är ett relativt harmlöst forum, snällare forum får man leta efter smile.gif Smågnabbet som är här ibland är inte ens hälften av vad vissa fick utstå på bröllopsforumet där till och med jag reagerade på orättvisan ibland mad.gif

Men i slutändan handlar ju allt om att folk tycker olika och vart vore vi om det inte var så??? Om alla höll med så skulle det ju inte bli några diskussioner överhuvudtaget, eller hur?!

Jag tänker inte hoppa av forumet, det lovar jag. Jag har fått så mycket feedback och tips här så jag stannar i alla fall, den lilla skaran "troll" som ni kallar dem är så få och det enklaste är ju helt enkelt att undvika de inläggen helt och hållet i så fall.

Tack för ordet!
Betty
CITAT (hehoc @ 30-10-2004, 21:25)
Min avsikt var att FÅ REAKTIONER.
                                                                     

CITAT
Jag ville bara få lite uppmärksamhet, typ, tidens symptom: se mig annars finns jag inte! Helt klart är det ju i alla fall att det i Forum finns människor som engagerar sig och är så där normalt lättprovocerade. Kul!
Som jag sa tidigare, jag ser inte hehocs inlägg som humoristiskt utan bara som provocerande - och det var ju uppenbarligen hennes avsikt också - att provocera så att det skulle bli reaktioner!

Nej fru Berglund, det handlar i detta fallet inte om "hur man väljer att se saker och ting" - hehoc sa ju själv att hennes avsikt var att få reaktioner. Jag har varken haft anledning att störa mig på henne eller bli osams med henne tidigare. Jag talade bara om för henne att jag inte tycker att det var särskilt smart att presentera sig på det sätt hon gjorde.
Så här skrev jag:

"En del nya medlemmar presenterar sig i sitt första inlägg med ett "Hej, här är jag!" Det brukar bli rätt långa trådar av det med en hel del "Välkommen hit, hoppas du ska trivas-svar". Tycker inte att din metod var särskilt smart. Faktiskt känner i alla fall jag mig lite provocerad i onödan... det skulle ha räckt så bra med ett "Hej, jag är hehoc!", inte hade du behövt "leka troll" och reta upp oss för att få vår uppmärksamhet. Syftet var väl inte få vår negativa uppmärksamhet?
Om du har varit aktiv på att läsa här på forumet sen du blev medlem så vet du ju redan att det finns, som du säger "människor som engagerar sig och är så där normalt lättprovocerade". Det brukar ibland sluta med att trådar blir låsta/borttagna och jag tror at det t.o.m. har hänt att medlemmar har blivit borttagna + att en del medlemmar har lämnat forumet för att det har blivit så otrevlig stämning. Men det där vet du ju redan i så fall."

Du säger
CITAT
Och allvarligt, alla kan inte vara sams jämt och ständigt och ärligt talat, kan man inte ta lite kritik så har man inte på NÅT forum att göra.

Visst kan jag ta kritik - när den är befogad - men när Micke påstår att "ännu en medlem blivit bortmotad" och "genast dyker forumets liemän och -kvinnor upp som gubben ur lådan och beter sig som om hon skulle ha länsat någon av Röda korsets insamlingsbössor!" - då tycker jag att det är dags att ställa sig upp och försvara sig! Du säger även
CITAT
men jag gillar inte att man dömer ut folk utan att känna dem och veta vad de står för, vill nån veta så fråga bara istället.

Jag har inte dömt ut hehoc. Tycker du att jag har det? Jag sa så här till henne: "Har du tråkigt? Försöker du få igång oss? jag tycker det du håller på med liknar "forumtrollfasoner"... Lägg av! Låt oss få behålla lugnet nu!"
Jag tycker inte att det är att döma ut henne, tycker du?

Jag håller med dig om att odlas forum är ett snällt forum så därför tycker jag att det är onödigt att skriva medvetet provocerande inlägg bara för att få reaktioner - låt odlas forum få förbli ett snällt forum.

Du har alldeles rätt i att man ska försöka låta bli att svara på inlägg från s.k. forumtroll, "Dont feed the troll" brukar man ju säga men det är inte alltid så lätt, jag är inte mer än människa.
huh.gif
Berith
vågar man....? unsure.gif

Ett liiitet liiiiiitet påpekande bara.... Det där var inte hehocs första inlägg. sleep.gif
Betty
Klart du vågar! biggrin.gif Du är väl ingen fegis? tongue.gif
Nej det var inte hennes första inlägg, 9:e tror jag.
Berith
*puh* wink.gif Neej är appsilut ingen fegis men man vet ju aldrig när man får huvvet avbitet här.

sleep.gif Tyckte bara att det lät på dej som om hon presenterat sej med det inlägget. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon