lilla mamma
Nu när vi blivit med jycke, gick jag och min yngste juvel på skattjakt.

Och vi fann miljoner av TRATTKANTARELLER

Åhh, jag som känt mig nere kände att livsglädjen återkommit när all denna gul/bruna skatt nu ska torkas för att ha till vintern fileér och köttbullar

Lilla mamma- nybliven matte åt Ricky
yla
ja så e de i skogen finns det massor av guld
o de finns kvar än
o visst e de mysigt att ta fram till vintern
mmmmmmmmmmmmmmm
grattis till vovven o maten rolleyes.gif
lotta_
Lyckliga er som kan plocka trattkantareller, själv köper jag dem dyrt i affären sad.gif och äter dem därför inte så ofta.
Zanna
Jag som hade planerat att isolera vinden och shoppa lite i helgen - nu måste jag ut och plocka kantareller!

Vad är det för hund ni skaffat? Jag har en dalmatiner.
lilla mamma
Vi har övertagit en spets, en norrländsk spets som heter Ricky som är nio år.
Världens goaste hund som pratar och är en dröm med barnen. Självklart får man vara med och se till, men han är snäll som ingen ann.
Detta är vår första egna vovve, men både jag och min bättre hälft har haft förut.

Nu är svampen torkad så nu kan det bli trattkantarell-stuvning rolleyes.gif
renate
Visst är det skönt när man ta hem något av skogens skatter,jag plockar med en del trattkantareller när jag går med hunden.
Nu ska jag plockar lite mossa och annat pynt att ha på altanen istället för pelargoner.Jag älskar mina skogspromenader med hunden. smile.gif
Tesa
Har tagit vara på min torkade skörd av trattisar idag...2 stora glasburkar bidde det....och blir det bara väder och tid samtidigt så skall det bli mera...jag har inte varit på mitt vanliga "ställe" än.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon