Full version: Röker du..?
Caprice
Undrar hur många av oss här på Odla som röker...?http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,552297,00.html

Caprice
mekare
slutade för ett par år sedan, men tänker börja igen när jag blir pensionär. smile.gif
Betty
CITAT (Caprice @ 25-10-2004, 14:44)
Undrar hur många av oss här på Odla som röker...?http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,552297,00.html

Caprice

Här är Länken i Caprices inlägg.

Jag är så glad för att jag har lyckats sluta! smile.gif
netaave
Otroligt just nu är det 58, 88% som [B]inte[B] röker

Jag har aldrig rökt, tävlingssimmade som ung så det var liksom aldrig läge.
wolkenkrabber
röker inte hatar smken o luktn av det nu mera men förut var men en liten skada
La Strega
Jag slutade i mitten av mars i år och har inte tagit ett bloss sen dess! *stolt* biggrin.gif
evarina
ooops, modigt att lägga ut en sådan här tråd. Hoppas den inte urartar som de andra röktrådar.
/me biter sig i tungan för att inte säga något dumt...
andersen
Nämen vad ser jag en röktråd,röker inte hatar skiten och hoppas att den drogen blir klassad som andra droger som dödar, dvs blir förbjuden över allt i samhället.
renate
Slutade 1 mars 1997 och sedan inte rökt en cigarett. rolleyes.gif blink.gif unsure.gif biggrin.gif
Kattgräs
Har slutat - nej jag menar jag har låtit bli att röka regelbundet - sedan hösten 1995. Sedan dess har jag rökt kanske ett eller högst två paket totalt sett. rolleyes.gif
Jag gör ett uppehåll. Mer kan jag inte göra, för jag vet att jag kan börja igen.
magiana
Jo, jag röker och det är ett jäkla otyg att hålla på med. Jag tänker sluta men vet bara inte när... Har liksom legat i startgroparna länge nu.
birgitek
Tyvärr är jag rökare, vet att det inte är bra, men det är en njutning liksom choklad och konjak.
råse-marie
Slutade för 5 år sen wub.gif

Försökte halvhjärtat att sluta innan men när jag väl bestämmde mig var det lätt. smile.gif

Jag fortfarande känna att det finns ett sug men mer i fingrarna än lungorna . wink.gif

Det var ju väldigt socialt att röka men som tur är har jag hittat andra sociala saker att göra utan att tända en cigg.
Tycker numer oxå att det luktar för dj..ligt . och blir ganska så irriterad när folk står och röker PRECIS vid in och utgångs dörrar. En del slänger ciggen och liksom andas ut innanför dörrarna t.o.m. BLÄÄÄÄÄ! mad.gif
Det gillade jag inte ens fast jag rökt själv.
Lycka till alla som slutar . VILL MAN SÅ KAN MAN !!!!!annars är det bara en dålig ursäkt och såna hade man gott om när man ville sluta men inte lyckades...... wink.gif
Fenja
Röker!
Mvh
Fenja
pejori
HOST HOST röker rolleyes.gif
Fialotta
sad.gif Skämmes sad.gif
lotta_
Röker: JA!
Tesa
Jag vet att jag tog min sista cigg den sista september....men vilket år???? unsure.gif ...det har jag glömt..men jag tror det är 3 år sen......jo....det var nog när äldsta barnet börjat högstadiet wink.gif ....skulle föregå med gtt exempel...men det hjälpte tyvärr inte sad.gif mad.gif
Eva i Skåne
Röker inte. Har aldrig tagit ett bloss faktiskt.
cic
Röker, snusar och dricker sprit.
estet
Rökfri sen 7 jan. 1997. Tagit ett bloss sen dess å höll på att hosta ihjäl mej...
Tidigare både rökte -handrullat utan filter och snusade jag, numera snusar jag bara. smile.gif
Hannele
CITAT (cic @ 25-10-2004, 22:44)
Röker, snusar och dricker sprit.

Det räcker så bra med spriten! Man luktar bättre. tongue.gif
GoSatta
måste säga att jag är lite förvånad över att det bara är fyra av rökarna som vill sluta! trodde dom flesta ville det (ja förutom tonåringar då för det var efter det jag ville börja sluta =) )

slutade för ungefär två år sen, faktist lätt som en plätt för mig när jag väl hade bestämmt mig. Ni fyra som vill! gör det, de va värt det =)
cic
CITAT (GoSatta @ 25-10-2004, 22:59)
måste säga att jag är lite förvånad över att det bara är fyra av rökarna som vill sluta! trodde dom flesta ville det (ja förutom tonåringar då för det var efter det jag ville börja sluta =) )

slutade för ungefär två år sen, faktist lätt som en plätt för mig när jag väl hade bestämmt mig. Ni fyra som vill! gör det, de va värt det =)

Hade jag velat sluta med mina laster hade jag gjort det. Just as simple as that.
Jag tycker om att ta en cigg till kaffet (för kaffe kan jag inte heller vara utan. Blir på dåligt humör och får ont i huvudet), efter maten. Tycker det är urgott att ta en prilla. Njuter i fulla drag av goda viner, öl (helst ale), whiskey och ibland en drink. rolleyes.gif

En vacker dag kanske jag känner att det är dags att sluta med nåt. Och då kommer jag göra det. sleep.gif
GoSatta
ja de e ju viljan som är viktig! villlman inte går det inte.

Jag skulle ju ALDIG kunna sluta med mitt kaffe, vin, öl, wiskey, växter? smile.gif

MEN när man väl vill kommer man långt.
Caprice
Ska väl tillägga att jag själv inte röker, har aldrig rökt heller för den delen...

Har nog en ganska kluven inställning till "rökeri"..
Vill INTE att någon röker i mitt hem, tycker det känns väldigt ofräscht...

Däremot har jag inga problem alls faktiskt med folk som röker, jag kan tom sitta och äta ute, och någon blossar för fullt bordet bredvid.. Att komma hem till någon som röker stör mig inte det minsta heller..

Caprice
Sylvia
En blomgalen väninna till mig lyckades sluta när jag bad henne hålla reda på hur många växter hon skulle ha kunnat köpa med pengarna som gick upp i rök!! Numera köper hon växter och annat roligt istället.
vickeva
slutade för 13 år sedan, å vad det är skööööönt att inte röka, att inte vara bunden till något som man inte vill. Jag dricker både vin och konjak och äter choklad, men det rår man mer över, cigen var liksom nödvändig för överlevnaden. Hade men bara pengar till det ena, gick cigaretter före mat.
gammelnalle
Räknas det om man röker fisk???


biggrin.gif laugh.gif tongue.gif


Heder åt Eva som aldrig ens prövat!!!
Kattgräs
CITAT (gammelnalle @ 26-10-2004, 19:42)
Räknas det om man röker fisk???

... nja, då e' du nog rökt... wink.gif biggrin.gif tongue.gif

Instämmer, ni är duktiga som aldrig prövat. Precis som vi som lagt av (eller har ett uppehåll, hrrrm). wub.gif
Betty
CITAT (gammelnalle @ 26-10-2004, 19:42)
Räknas det om man röker fisk???

Fiskrökare är den bästa sortens rökare! Mums!!! biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
lisselbo
Jodå, hör oxå till syndarna
Posse
CITAT
Ja: 14  [13.21%]Nej: 55  [51.89%]
Har rökt tidigare, men slutat: 31  [29.25%]
Röker, men vill sluta:  6  [5.66%]


Om omröstningen här är rättvisande så är visst Odla-användarna något sundare än svenskarna i allmänhet ty enligt "Svepet", som hamnade i min brevlåda häromdagen, så röker 18 procent.
Snittet bland alla européer påstås vara 34 procent rökare. I ett antal andra länder, som Namibia, Mongoliet och Rumänien röker så gott som varannan människa enligt Svepet.

Det berättas också i Svepet att EU, som officiellt börjat agera mot rökning, årligen betalar ut sju miljarder (i vilken valuta framgår inte) som stöd till tobaksodlarna.... wacko.gif
Inga från Närke
Tyvärr så röker jag men har provat flera gånger att sluta och ska göra det igen, men det är dj..a svårt eftersom båda i familjen röker och en vill sluta. /Inga
*Felix matte*
Slutade för drygt tre år sedan biggrin.gif
Igår var jag på besök hos sköterskan på Primären.. där fick jag blåsa i en apparat (Spirometri) och vet ni vad.... Jo den sa att jag är 114 år!!! ohmy.gif sad.gif

Alla ni som fortfarande röker och precis som jag gjorde, tror att ni är odödliga... Det är ni inte!

Sluta röka kan alla... bara man vill det innerst inne! Att skjuta upp stoppdagen pga ett eller annat... det leder inte nånvart.
Det är aldrig för sent att sluta!



Min man och jag slutade samtidigt... jag hade rökt i 39 år och han i 40.
Kaktus-kanske
Röker..
Blomstertanten
Önskar att jag inte rökte ! sleep.gif
ariana
nästa år kanske jag skulle fira på nåt sätt det är då 30-år sen
det beslutet har jag aldrig ångrat
bestämde mig att aldrig mer tänka på att röka o det funka
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon