Full version: Höstmosaik
Gossen Ruda
Hasseln och lönnen tillsammans med andra träd täcker marken med sin bladmosaik. Hösten är fin ibland. Funderar på en liten bildberättelse om jag får tid i veckan.

cic
Det är synd att vi inte kan känna doften! Men jag kan NÄSTA förnimma den.
lotta_
CITAT (cic @ 24-10-2004, 20:25)
Det är synd att vi inte kan känna doften!

.. och höra prasslet när vi går längs stigen ... smile.gif
Milex
Visst är hösten fin. Jag gillar alla årstider och är så nöjd att jag bor här så at jag kan få uppleva växlingarna.
Härlig bild, väntar på bildberättelsen.
Gossen Ruda
Den som väntar på nåt gott....

På tal om dofter som nämnts tidigare. Innan denna bild togs hade jag pysslat en stund med höststädningen. Bl.a så hade jag tagit ner ett stort bestånd Storrams/Jätterams. Kom på efteråt att jag borde fotograferat innan för dom hade sån fin gul färg.

Jag använder en röjsåg med trådtillsats så ramsen blev ganska mosad. Då steg en doft som var bekant på nåt sätt. Jag luktade och luktade. Tvål? Ja, kanske men nåt mer var det. Så slog det mig! Tvål och sperma var det. Så nu vet ni vad mosad vissen rams luktar. biggrin.gif laugh.gif
Milex
All kunskap är bra säger dom, men....... jag vet inte riktigt vad jag ska använda den här kunskapen till wink.gif
Gossen Ruda
Katalogiseras under fliken: Värdelöst vetande. rolleyes.gif
fruberglund
Mycket vacker bild, lite Robin Hood skog smile.gif

Har aldrig känt den lukten och undrar hur du för det första lyckas blanda ihop de två sakerna och lukta på dem och för det andra hur du kan komma ihåg den lukten? Var det en ljuv doft eller en doft med obehag inblandat laugh.gif
lotta_
Hmmmm wink.gif
yla
vacker lövgång
o
fniss
sickna upptäckter du gör gossen laugh.gif rolleyes.gif
Gossen Ruda
Hmm, jag tror att jag avstår från mer luktkommentarer. Man vet inte var det slutar annars. laugh.gif laugh.gif
renate
Fin bild; väntar på bildgerättelse! rolleyes.gif tongue.gif
Varför mosa du storrams ohmy.gif jag bara undrar. rolleyes.gif
Betty
Fin höstbild! Jag gör som de övriga i ledet; ser fram emot bildberättelsen. smile.gif
Gossen Ruda
Har jag lovat för mycket nu igen? rolleyes.gif Beträffande ramsmoset så gör jag alltid rent inför vintern. Slipper jag hålla på med att rensa på våren.
amaira
CITAT
Har jag lovat för mycket nu igen?


Det får vi väl hoppas att du inte gjort ... smile.gif jag väntar också...

/amaira
Sylvia
CITAT (Gossen Ruda @ 25-10-2004, 11:29)
Har jag lovat för mycket nu igen? rolleyes.gif Beträffande ramsmoset så gör jag alltid rent inför vintern. Slipper jag hålla på med att rensa på våren.

I o för sig skulle ju perennornas vissna blad och stjälkar skydda dem mot vinterns härjningar, så jag brukar låta de flesta perennerna behålla sina "vinterståndare" (Ruda, säg nu inget om det här.. laugh.gif ) över vintern.
Gossen Ruda
Vad är det för insinuationer? rolleyes.gif

Om man städar på hösten eller våren kan diskuteras i oändlighet så det tänker jag inte göra. Jag totalstädar allt ovan jord på hösten för jag tycker det är snyggast så, speciellt på våren eftersom jag slipper se en massa bråte i rabatterna. Mina perenner klarar detta bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon