Full version: täcke...
Sollan
Har sytt ett lapptäcke...! Till en bäbis jag kommer att bli gammelmoster åt i december. wub.gif wub.gif
Gunvor Nilsson
Grattis i förväg Sollan! Och var ser vi bildbeviset på hantverket??? Har man sagt A får man också säja B! unsure.gif Tack på förhand! tongue.gif smile.gif

/Gunvor
Blomstertanten
Grattis gammelmoster i förskott ! rolleyes.gif

Kan vi få se lapptäcket ?
Sollan
Jo då, det kommer. Håller bara på att försöka komma underfund medav vilket tyg jag ska sy baksidan.
Sollan
Det går inte att lägga till en bild på 58 kB..... Så fort jag fått tag på någon som kan hjälpa mig så....
Sollan
Nu finns bäbistäcet att beskåda.... bäbistäcke
sleep.gif
*Laika*
Det vart jättefint, Sollan. Blir det en liten tjej? Eller hoppas du bara wub.gif tongue.gif
Mvh. Laika
Smekajsa
det var ett kanonfint täcke smile.gif smile.gif

vilket jobb, skulle också vilja sy lapptäcke

men hinner inte, tyvärr

det där med att få tiden att räcka till är svårt
Sollan
Jag hoppas förstås på en tjej. För då kan man sy så söta opraktiska kläder smile.gif
lotta_
Grattis! Men vad är gammelmoster? Blir du gammelmoster till dina syskonbarns barn????? wink.gif

Lapptäcket är jättefint!
netaave
Otroligt fint!
Den babyn som får sova under det blir en lycklig baby. biggrin.gif
Sollan
CITAT (lotta_ @ 15-10-2004, 17:52)
Grattis! Men vad är gammelmoster? Blir du gammelmoster till dina syskonbarns barn????? wink.gif

Jäpp! wub.gif
lotta_
OK! Då är jag också gammelmoster - till två killar och en tjej! tongue.gif biggrin.gif smile.gif
Miaa
Vilket fint täcke!!
Sollan
Jag är så galen så jag håller på med ett till.... Mycket pilligare! Ska försöka sluta för ikväll, det knastrar betänkligt i ryggen.
Sylvia
CITAT (Smekajsa @ 15-10-2004, 17:26)
det var ett kanonfint täcke smile.gif smile.gif

vilket jobb, skulle också vilja sy lapptäcke

men hinner inte, tyvärr

det där med att få tiden att räcka till är svårt

Jag har som hobby att sy olika lapparbeten...
Gunvor Nilsson
O va fint täcke! Jag tror nog att en liten kille också skulle bli glad att få sova under det där! rolleyes.gif

/Gunvor
Annki
Jättefint Sollan! Själv orkade jag bara sy en stolsdyna i den tekniken. Och nu har symaskinen pajat... igen! Kan inte ens sy nya gardiner. Suck! sad.gif
ah56
CITAT (Sylvia @ 16-10-2004, 23:35)
Jag har som hobby att sy olika lapparbeten...

Sylvia har du inga foton att visa?
Har i hela mitt liv tänkt försöka men aldrig kommit igång. Började på ett virkat överkast en gång på 70-talet men det blev aldrig färdigt. Som tur var fick jag ett som min farmor hade virkat istället.
Sylvia
CITAT (ah56 @ 17-10-2004, 19:53)
Sylvia har du inga foton att visa?

Jag la några kuddar i mitt fotoalbum, men det går ju inte att få så riktiga färger som de har. Men en liten aning i allafall. Jag har massor av olika arbeten till, här är bara några.
Fialotta




Jädrans va snygga...vilket jobb...blir jätteimpad...kan inte sy alls unsure.gif

Den här va min favorit Jeanskudden...jätteläcker wub.gif
Berith
Ursnygga Sylvia! wub.gif

Har funderat på att sy ett stort att ha som överkast men jag ska kanske börja i mindre skala att öva på.... wink.gif rolleyes.gif
ah56
]http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=2...pid=18811[/IMG]

Denna är min favo.
Åååå vilka vackra, skall nog försöka mig på en eller ett par. Har precis städat klädkammaren så jag har ordning på mina tyger nu. (Är arbetslös och behöver lite mer sysslesättning).
Sylvia
Kul att ni gillar dom. Jag skulle så gärna sy mer och större arbeten, men tiden vill inte räcka till.
Och Annika, passa på nu när du hinner, det är en kul pyssel som lätt blir en passion! Det finns också kurser att gå om man vill lära sig lite mer invecklade mönster - själv har jag inte tid med kurser heller, så jag får försöka mig med hjälp av böcker och sajter.
Men i mitt tycke det roligaste är att plocka fram tyger som passar ihop - jag är mycket petig när det gäller färger och nyanser, det får inte bli fel. Tyvärr är det svårt att visa det på bild - kameran förvränger en del färger.
Sylvia
CITAT
Jädrans va snygga...vilket jobb...blir jätteimpad...kan inte sy alls unsure.gif

Den här va min favorit  Jeanskudden...jätteläcker wub.gif [/color]


Tack för berömmet tongue.gif
Jeanskudden är egentligen inget märkvärdigt, de är sydda (2 st nästan likadana) av rätt stora lappar och ihopknyckta för att fungera som stolsitsar till såna där trädgrådsstolar med järnunderrede, om ni förstår vad jag menar..?? Ska annars försöka hitta en bild och visa.
nilla
Jättefina Sylvia!

jag är också lapptäckssömmare... brukar göra ett varje gång jag hamnar i en tung och trist period. Syr för hand, framför TVn (det är inte klokt vad man hinner mycket om man använder den tiden också). Nu har jag börjat få ögonproblem så det är tveksamt om det blir fler. Har börjat samla till ett nytt så vi får väl se.

Här är det senaste.

Gunilla

Sylvia
CITAT (nilla @ 18-10-2004, 16:53)
Syr för hand,

Gunilla, "SYR FÖR HAND"!!!!!!!! Jisses!!! Och så stora saker! Vad du är flitig och duktig! Jag skulle aldrig orka numera...
Hannele
Fint, Sylvia!
Du har träffat Kaffe Fasett? http://www.kaffefassett.com/
Sollan
Jättefina grejer Sylvia!
Har pillat ihop ett till... irländsk kedja.
Blomstertanten
CITAT (Hannele @ 18-10-2004, 22:56)
Fint, Sylvia!
Du har träffat Kaffe Fasett? http://www.kaffefassett.com/

wub.gif Jag är bara så kär i honom ! wub.gif
Sylvia
CITAT (Blomstertanten @ 19-10-2004, 08:39)
CITAT (Hannele @ 18-10-2004, 22:56)
Fint, Sylvia!
Du har träffat Kaffe Fasett? http://www.kaffefassett.com/

wub.gif Jag är bara så kär i honom ! wub.gif

Jag HAR träffat honom, faktisk. Hans utställning var också här i Götet för ett tag sedan. Helt underbara färger...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon