Full version: Ni med kaniner!
Hajjen
Blir lite nyfiken på era kaniner. wub.gif

Hur många har Du?
Vad har Du för raser?
Föder du upp?
wub.gif
Har du några bilder på sötnosarna så visa dom gärna här!


Själv har jag just nu 6 stycken, men det varierar mycket, iom att jag föder upp.

3 japantecknade holländare
1 dvärgvädur (ev tingad)
1 Löwen
1 blandis.
magiana
Jag har bara en kanin kvar och den är en blandning mellan angora och hermelinkanin.

Fuxia - både klipper och gödslar.

Förut hade jag både angorakaniner och några hermeliner. (Kaninen jag har kvar är ett resultat av en tjyvparning mellan dessa.) En av hermelinkaninerna tränade jag i kaninhoppning. Vi var med på några tävlingar, men mitt intresse brast. Angororna hade jag för ullens skull. Den som aldrig har sett en angorakanin tycker nog att de ser lite lustiga utmed sina örontofsar. Tyvärr har jag inte något foto på nån sån just nu, men jag kan nog leta fram ett om nån är intresserad.
pejori
urgulliga båda två tongue.gif smile.gif
tjusiga tofsar laugh.gif smile.gif
Nanna
Jag har en liten dvärgvädur, förmodligen rex. Men jag är inte säker eftersom han inte är renrasig. Men han är underbar för det biggrin.gif
http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=8...=nanna&pid=8489
Fenja
Jag har Skrutt som är en dvärgvädur:


Troll är en korsning mellan dvärgvädur och löwen:


Båda är "ärvda" från sådana som tröttnat på dem, har flera av och till, men nu har jag lyckats placera ut honorna till bra hem! Jag avlar inte.
Mvh
Fenja
MRLINDELL
Dvärgvädur.

En dam som heter Jasmine. Japansk gul/svart täckning.

Vicke
Hur många har Du? Jag har två stycken.

Vad har Du för raser? En hermelin (tyvärr gammelnalle, jag tänker säga så biggrin.gif) och en korsning som troligen har en del hermelin i sig.
Föder du upp? Nej, det gör jag inte.

Tävlar i allt man kan med dem; Tilda i exteriörklass och pet shows (keldjursbedömningar) med god framgång i det senare, Silver i kaninhoppning smile.gif

Info och bilder här:
http://www.netikka.net/lillhuset/silver.html
http://www.netikka.net/lillhuset/tilda.html

Se fotoalbumen längst ner på vardera sidan.
andersen
Hermelin kaniner har vi hemma hos oss 5st OCH NEJ VI ODLAR INTE,det har bara blivit så att vi har fem, först hadde vi två honor trodde vi men det stämde inte, så nu har vi 5st!
elleave
Jag har en dvärghermelin men föder inte upp. Hon heter Millan och är jättetam.
cala98
Har visat den här bilden förr....men här är mina "frassar", fransk vädur.
Lufsan, Grynet och Dodis, och kastrerade Markoolio(svart och söt)
netaave
Åh jag blir alldeles sjuk av alla kaninbilder. Jag bara älskar kaniner, de är så otroligt sociala och fina.
Jag har en grå hermelin som heter Millan, eller rättare sagt mina döttrar har.
Hajjen
inga fler som har niner? smile.gif
amaira
Nej, jag har inga kaniner, och ska inte heller ha. Jag är "djurlös" och njuter av ansvarsfriheten, och friheten att komma och gå som jag vill.

Så får det vara i en period nu, har i hela mitt liv haft djur. Har nog aldrig varit djur-fri.

Kaniner älskar jag!
Har haft många i mina dar.
När jag var liten födde vi upp kaniner, som *hhhhsssccchhh, tyst och försiktigt* "emm" - "a" - "te" unsure.gif .

Tror inte jag ska prata mer om det här...


Jag har inte haft dvärgkaniner, mer än "Molle" som var en dvärgvädur som vi fick av en kollega som inte kunde ha kvar honom.
Han var riktigt go och mysig. Gick som han ville på gården när vi var hemma. Mest försökte han gå under våra fötter ohmy.gif laugh.gif så vi gjorde fina akrobatkonster för att inte trampa på honom. (Av någon anledning blev han heller aldrig trampad på.)

Annars har jag haft både "bondkaniner" och raskaniner.
Holländsk kanin tycker jag mycket om, även Black and Tan (som också är en färgteckning). De är medelstora kaniner.
Borgogne är jag också förtjust i, det är en lite större ras, utan att vara jättekanin.

Jag har inte "avlat" även om jag varit på några utställningar.

Denna rasrena borgognehane är prisbelönt. Eller "var" ska jag väl skriva, det är mer än tio år sedan han gick vidare till de sälla jaktmarkerna.




Det är jätteroligt att se era bilder, och läsa kanintrådarna!!!

/amaira.
amaira
CITAT
Denna rasrena borgognehane...


Fel... Tror jag. Det är ett gammalt foto som jag skannrade in, men det där ser inte ut som nån hane. Hon ser så feminin ut. Tror att det är hans dotter jag har foto på...
amaira
Ja, jag med mina bilder... här en bild på en minikanin... som platsar i ett blomsterforum tongue.gif



/amaira
cala98
Guuud vad sööööt!!!!! wub.gif
lisselbo
En bild på kullen vi hade förra sommaren.
Det var 6 ungar från början men 1 dog efter några dagar.
Vad vi har kvar nu så är det mamman, Star och en svart unge, Eminem. Blandras, vet inte vad, troligtvis är det vädur i mamman.
Hajjen
wub.gif wub.gif wub.gif
Hajjen
smile.gif
Honan ser nästan ut som en gotlandskanin.
uno
Belgisk jätte och Vädur var de två raser som jag främst arbetade med.
De var nog de som gav mest slaktvikt i förhållande till uppfödningskostnaderna. Som mest hade jag ca 100 st.
Nu skulle jag nog inte klara av att utföra slaktningen.
lisselbo
CITAT (Hajjen @ 15-10-2004, 11:54)
smile.gif
Honan ser nästan ut som en gotlandskanin.

Jag misstänker att det är vädur i henne p.g.a. att öronen hänger ibland, som en propeller ungefär, det ena upp och det andra ner. Hon är ganska stor och tung.
mvh Marie
Ingo
Vi har en dvärgvädur och en lejonkanin, fast förmodligen är ingen av dem riktigt renrasig.
Vi föder inte upp och har tyvärr inga bilder (än).
Vicke
Fransk vädur är en stor ras med hängande öron, det kan vara sådant i henne också.
Hajjen
Okej.. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon