Helen i Piteå Zon 5
Det var länge sedan Monica zon 4 "Grattade" eller skrev något här! Var håller du hus? Saknar dig! /Helen
cic
Jag tyckte jag såg hennes signatur på "Allt om trädgård". Fast jag är inte hundra..
pejori
tycker ochså att det är tråkigt när gamla forummedlemmar försvinner sad.gif sad.gif
jag saknar många nu som inte varit inne på länge huh.gif huh.gif
renate
CITAT (pejori @ 08-09-2004, 16:02)
tycker ochså att det är tråkigt när gamla forummedlemmar försvinner sad.gif sad.gif
jag saknar många nu som inte varit inne på länge huh.gif huh.gif

Tex.Ingrid på Västkusten. Var har hon tagit vägen?
pejori
CITAT (renate @ 08-09-2004, 22:00)
CITAT (pejori @ 08-09-2004, 16:02)
tycker ochså att det är tråkigt när gamla forummedlemmar försvinner sad.gif  :(
jag saknar många nu som inte varit inne på länge huh.gif  :huh:

Tex.Ingrid på Västkusten. Var har hon tagit vägen?

ja det undrar jag med huh.gif huh.gif
och tingstäde och abborrmaster är också borta sad.gif sad.gif
*Laika*
Hon kanske tog illa vid sig av grattis kritiken? sad.gif Eller så är hon förhoppningsvis bara bortrest. unsure.gif Vi får väl hoppas att hon är tillbaka snart, o håller koll på alla som vill grattas, det var ett tag sen man såg ett sånt va?
Mvh. Laika
lotta_
CITAT (Laika @ 08-09-2004, 22:23)
Hon kanske tog illa vid sig av grattis kritiken?

Antagligen och TYVÄRR men det hade jag också gjort.
Betty
CITAT (Laika @ 08-09-2004, 22:23)
det var ett tag sen man såg ett sånt va?

Jag skrev ett Grattis-inlägg igår, 10 läsningar - men ingen mer hakade på... unsure.gif huh.gif
Betty
Ja hon kanske tog illa vid sig, synd i så fall för Berith skrev klart och tydligt att det inte var hennes mening att stöta sig med någon... huh.gif
*Felix matte*
Kanske hittar man svaret HÄR

Det har gjorts försök att gratta efteråt... men med klent resultat. sad.gif
Senaste var väl Betty som försökte få liv i tråden... Maudan gjorde ett försök innan och också jag testade stämningen men ..... sad.gif
................................................................................
.....................................
Ber så mycket om ursäkt för den andra länken, som nu är borttagen.
Fenja
Om man ska vistas på ett allmänt forum får man kanske inte vara så känslig att man inte tål att det blir "idiot-diskussioner" om ett och annat. Ingen tvingar ju någon att läsa trådar man inte tycker om liksom.
Däremot kanske Monica tog illa vid sig över "grattistråden", hon hade ju verkligen tagit sig an detta med den äran! Vi får kanske försöka att lära oss något av detta... Vore fint om alla som tyckte att det är fint att gratulera varandra verkligen fortsätter att göra det. Jag är så ny att jag inte "känner" Monica, men någon som gör det kan kanska maila henne och höra hur det är?
Mvh
Fenja
Monica M zon 4
Jag är här! smile.gif

Har dock bestämt mig för att nån annan får sköta grattandet.

Jag är inne på detta forum ett par gånger om dagen. Läser mycket men skriver inte alltid inlägg. Jag håller även till på AoTs forum. smile.gif
Berith
CITAT (Monica M zon 4 @ 09-09-2004, 06:14)
Jag är här!  :)

Har dock bestämt mig för att nån annan får sköta grattandet.

sad.gif Du hade antagligen nån anledning till att gratta "alla" och förhoppningsvis finns den anledningen kvar?

Ta hand om grattningen du Monica! Det finns ju uppenbarligen ingen som kan axla din mantel där. wub.gif biggrin.gif

Och som sagt..... Det var inte menat som kritik av Monica när jag undrade varför alla grattades, oavsett om de var aktiva här på Odla eller inte. wub.gif
Monica M zon 4
Jag tog det inte som kritik! Men kan väl hålla med om att det kan vara lite underligt att gratta folk som man inte känner och som kanske inte är så aktiva på forumet heller. smile.gif
Berith
Puuh! Skönt. ohmy.gif Blev lite orolig där ett tag... när några av dom andra uppfattade det som kritik av dej kanske du också hade gjort det.

Tack! wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Monica M zon 4 @ 09-09-2004, 07:07)
Jag tog det inte som kritik! Men kan väl hålla med om att det kan vara lite underligt att gratta folk som man inte känner och som kanske inte är så aktiva på forumet heller. smile.gif

Jag var ju den eviga 2:an att Gratta efter dig, så jag började undra var du höll hus, va bra att du är här. biggrin.gif /Helen
andreas i uppsala
gratta på bara. Det har liksom blivit en odla tradition tongue.gif biggrin.gif som jag tycker vi måste ha kvar och vem passar inte bättre än Monica. Jag vill iaf bli grattad av Monica tongue.gif annars är det inte samma sak.
*Laika*
Jag uppfattade det inte som kritik av Monica, direkt. Men indirekt lutade resten av tråden åt det hållet, o det skulle vara lätt att missförstå. Om jag trott att kritiken varit riktad till Monica för att såra, så hade jag faktiskt skrivit ett inlägg o protesterat. Jag tycker att hon gör en fin insats, tänk på alla dom som inte blir grattade alls, om inte hon startade tråden. Att Monica sen inte sitter o sållar bland medlemmarna kan man förstå, hon tycker väl att alla har rätt att grattas. Jag tycker att Monica ska fortsätta o gratta. O varför drar man in bensintråden i den här? Vad jag vet så har väl Monica aldrig ens skrivit i den, om hon ens har läst den. Håller med Fenja där, man bestämmer själv vad man vill läsa o inte, stämningen på forumet smittas inte av att en eller några trådar är infekterade.
Mvh. Laika
Copycat
--
tomas99
Får det finnas en grattis tråd på forumet?det är väll inte trädgårds relaterat? när jag skriver i "min bensin tråd" så gillas inte det pga att det inte är trädgårds relaterat!jag tycker att en del på forumet är för snabba i att kritisera,låt små prat vara små prat! och inte ett forum där förtryckert råder.

Mvh tomas
Gossen Ruda
Födelsegrattis till medlemmar i ett trädgårdsforum torde platsa i forumet. Ligg snällt i korgen nu.
Copycat
--
cinis74
Jag kan bara prata för mig själv men jag blev JÄTTEglad av att bli gratulerad av er på forumet när jag fyllde år i maj - så fortsätt sprida glädje genom att gratta!!
*Laika*
Copy cat, det är lättare att leta under "systembolag" , o nej, den är inte låst. Dom trådar som lyckats bli låsta är Round up, röktråden o nu senast bensintråden.
mvh Laika
Tirre
Jag har missat hela "kritik"-grejen så jag vet inte riktigt - och bryr mig inte heller! - vad den handlade om.

Men jag kan säga så här; jag väntade ivrigt på att se om nån här skulle gratta mig på min födelsedag i våras.
Tyckte att det var en så gullig grej att man blev grattad av sina okända kompisar här! Att nån kunde ha sån koll!
Och så kom födelsedagen... och inget grattis. sad.gif

Först då gick jag in och kollade min profil och insåg att jag var ett nöt blink.gif som inte hade skrivit in min födelsedag i profilen...

Åtgärdade MYCKET snabbt, bara för att tanken på ett grattis NÄSTA år gladde mig så himla mycket! rolleyes.gif

Själv har jag ingen aning om hur man ska kunna hålla reda på allas dagar; jag har inte tid att sitta och leta på allas profiler.
Finns det kanske nåt "avsökningsprogram" som kan hålla koll?

//Tirre
amaira
På "översiktssidan" längst ner, står vilka som har födelsedag, så det är enkelt.

När Monica grattade förut, så skrev jag aldrig i den tråden, många gånger var det bara Monica som grattade. Om seden fortsätter, kommer jag inte då heller att skriva, det blir så himla långa dagliga grattistrådar, *orkar inte* .
Men jag TÄNKER "Grattis!"
*meddelas endast på detta vis tongue.gif *

Kommer skriva in födelsedagen i min profil, det här blir spännande.
I övrigt ligger jag snällt i korgen ... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

/amaira.
Helen i Piteå Zon 5
Längst ner på 1:a sidan (Index) står det vilka som är aktiva på forumet just nu och vilka som fyller år. /Helen
andreas i uppsala
jag ligger snällt i korgen med stora svarta labben över mig tongue.gif räknas det? tongue.gif
pejori
tycker också att det är trevligt med grattistråden laugh.gif biggrin.gif
försöker hänga på så gott det går biggrin.gif wub.gif
Posse
CITAT (tomas99 @ 09-09-2004, 11:25)
Får det finnas en grattis tråd på forumet?det är väll inte trädgårds relaterat? när jag skriver i "min bensin tråd" så gillas inte det pga att det inte är trädgårds relaterat!jag tycker att en del på forumet är för snabba i att kritisera,låt små prat vara små prat! och inte ett forum där förtryckert råder.

Mvh tomas

Hej, Tomas! Är du där? Läser du det här? unsure.gif

Jag kan vid en snabbt försök till kontroll inte upptäcka att det finns något nyare inlägg av dig, än det ovanstående. unsure.gif

Och jag kan mycket väl förstå om du börjat undvika Odla efter all den orättvisa, mobbning och förtryck du tyvärr utsatts för här. sad.gif

(De värsta exemplen tycks ha raderats, men ett litet smakprov finns med även i denna tråd.)

Men allt detta förhatliga torde i grunden endast en person bära skulden till... samt förstås indirekt även alla dem som låtit det fortgå.

Naturligtvis har du fullständigt rätt i att förtrycket=förtryckaren inte ska få råda på Småprat!
jendah
Var en av dem som tyckte att grattistrådarna varje dag var lite onödiga - men förhoppningsvis var det ingen som tog det som kritik mot någon person, varken Monica eller någon annan! Om det var så att någon tog det som kritik, ville jag bara säga att det absolut inte var menat som kritik mot någon person!

Och eftersom så många verkar tycka om grattistrådarna och bli glada av dem (och saker folk blir glada av är ju bra! wub.gif) så är de ju inte onödiga, som jag väl först tyckte...

biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon