Full version: Inte kan man bli arg!
Ewa L


Inte förstår han att han har lagt sig på en Julros och en Funkia. Han tyckte bara det var lite svalare där. wub.gif
yla
väl inbäddad i grönskan
klart man inte kan bli arg laugh.gif
Fenja
wub.gif
Mvh
Fenja
lotta_
Så skönt det ser ut att vara, skulle gärna ligga där själv. tongue.gif
renate
laugh.gif Nä,arg blir man inte när man ser hur klok våra djur är,gullig bild.
Annica i Sörmland
Söt bild!

Sådär brukar en av katterna göra, fast hon ligger mer på lur när jag rensar ogräs. Så när man minst anar då hoppar hon fram och leker farligt lejon! biggrin.gif När jag bodde i lägenhet grävde hon ner sig i balkonglådan för där var det absolut svalast. Kissen var jättenöjd och mådde som en prinsessa. Vilket verkligen mina fina lobelior inte gjorde! biggrin.gif biggrin.gif
Sulawesii
Fin vovve!
Min tjockis (huskatt) tycker också om att ligga sådär, men det ända man ser av henne är en fet bakända tongue.gif .... men det är rätt sött det också!
Anki på Öland
När dom gör så här blir man faktiskt lite ilsk, men sen är det bara att resignera............ och se till så man inte ramlar ner!
Anki

*Felix matte*
Så kloka de är... djuren... vad gör det väl om några blommor och blader tufsas till litegrann... när man får sååå skön svalka laugh.gif biggrin.gif wub.gif
Xelma
Selma brukar hjälpa till att plantera...jord är gott! Och att gräva där det är nygrävt = nyplanterat är toppen. Alla nya växter får skyddande bambupinnar runt sig. Fast min kobrakalla och trillium är nedtrampade ändå...De kommer kanske nästa år.

Ewa L
Första hösten jag hade min Mehlie var hon med mig ute och planterade lökar. Jag gick där och fantiserade om hur vackert det skulle bli till våren.

När jag såg mig om såg jag att hon hade varit duktig och grävt upp dem. Hon trodde vi lekte hennes favoritlek "gömma strumpan eller nå't". tongue.gif biggrin.gif

Med åren lärde hon sig att mattes rabatter var fy! Utom när krokusen började spira på våren. När den väl kommit upp brydde hon sig inte, men innan!! Då grävdes det. Luktade antagligen något speciellt, kryddigt.

Det blir alltså första året på 13 år i höst som jag skulle kunna plantera krokus utan att få dem uppgrävda, men jag tror jag avstår.
gammelnalle
CITAT (Ewa L @ 23-08-2004, 16:41)


Inte förstår han att han har lagt sig på en Julros och en Funkia. Han tyckte bara det var lite svalare där. wub.gif

Julros????

Tror hon att det är december under busken???

Clever dog....
(Stackars Clever som nu är död....????)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon