Full version: Spindellilja!
renate
Min spindellilja skulle jag delar och omplantera i våras men glömde bort det,den har stått på altan i ett hörn ibland ute i regnet.Nu upptäckte jag att den hade en knopp så jag ställde den på altan i fönstret.Stängeln med knoppen växte och idag såg jag att den skulle nog slar ut snart,när jag tittade nästa gången hade den slagit ut,så glad jag blev. rolleyes.gif tongue.gif
lotta_
Vilken läcker blomma! Är det en inomhusväxt? rolleyes.gif
renate
CITAT (lotta_ @ 22-08-2004, 21:55)
Vilken läcker blomma! Är det en inomhusväxt? rolleyes.gif

Ja det är det,men på sommaren står min i uterummet,som de flersta av mina krukväxter. rolleyes.gif tongue.gif
lotta_
Nu när sommaren snart är slut ska jag förnya blommorna inomhus och absolut försöka få tag i en spindellilja. Var trivs den bäst, i sol eller i skugga? Är den lätt att sköta?
Fenja
Det är en märklig blomma, läckert utseende. Jag har lite svårt för all väldoft bara så jag skänkte min till en väninna. Min blev närmare metern hög och hade mycket längre blad. Vet du vilken sort du har Renate, det lär finnas flera olika?
Mvh
Fenja
lotta_
Aha, om den doftar mycket måste jag nog tänka om, har nämligen allergiker i familjen.
wolkenkrabber
jag har fått tre spidek l liljeknölar av en släkting, hon ville inte ha kvar dom för att dom inte växte som dom skulle, istället för att få pladda blad som dina blpr bladen mer som ett rör så domblir hög, hyr ska dessa skjötas,? kan jag bara klippa avdom eller ska ja låta dom vissna ner i vila häldre?, den e illa mishandlad legat i en påse på mitt golv i snart en månad men växer
Exotic
Renate det var en Skönhet det... wub.gif smile.gif rolleyes.gif
Den föll jag för smile.gif

MVH Exotic
Hannele
Gôrfin!
renate
CITAT (Fenja @ 22-08-2004, 22:55)
Det är en märklig blomma, läckert utseende. Jag har lite svårt för all väldoft bara så jag skänkte min till en väninna. Min blev närmare metern hög och hade mycket längre blad. Vet du vilken sort du har Renate, det lär finnas flera olika?
Mvh
Fenja

Nej jag vet inte vilken sort det är,men min brukar har längre blad med och är mycket högre.Jag har misskött min i år,när jag upptäckte knoppen tog jag in den,bladen var so fula så jag klippte av det fula och tog bort de gula,långa bladen. ohmy.gif tongue.gif
På vintern står den i fönstret,vattnars sparsamt.
yla
vilken lycka att få se den så vacker
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon