Full version: semester !
anncharlotte
Som vanligt jobbar jag under hela sommaren och börjar nu, precis som jag brukar känna en våldsam längtan efter att få ge mej iväg en sväng, nånstanns. huh.gif
Men ändå vore det kul att höra med er, vad gör ni ?? Nån som åker till något spännande ställe som vill berätta. smile.gif
Copycat
Hejsan ! Jag gör precis som du, nja inte jobbar men stannar hemma. Det har varit fullt upp med att rensa ogräs och få till alla pallkragar, som man vill ha dom. Däremot så finns det folk som gör tvärtom vad vi andra vill göra. Min syster som bor på Cypern har valt att tillbringa sin sommar i vårat vackra land. Hennes barn har aldrig sett en grön gräsmatta på sommaren, det är bara grönt ett par månader på våren där nere. Hon kanske ska stanna i Sverige nu, och då får barnen för första gången se snö, utan att behöva åka upp i bergen. Borta bra men hemma bäst ! wub.gif
TeliaNet
har varit i västervik i fredags och i morgon bär det av till SKB-CLAB/OKG---urberg 500.
Annica i Sörmland
Värmlänning som jag ju egentligen är (fördes till Sörmland av sambon wub.gif ) så åker jag ju gärna "hem". Är kanske inte så objektiv i min bedömning, men södra Värmland är vackert och trevligt!

Som boende i Sörmland vill jag även slå ett litet slag för Sveriges Lustgård, alltså Sörmland. Nyköping är en kanonmysig stad! Finns mycket trevligt att hitta på i omgivningarna.

Som arbetslös har jag inte riktigt ekonomi för att åka någonstans, mer är "hem" då. wub.gif Men skulle jag få välja skulle det bli att åka tillbaka till östra Frankrike, eller Italien eller varför inte Amsterdam som jag och sambon besökte i april!! wub.gif Det är en undebar stad som vi båda blev förälskade i! Sen finns ju alltid England. Norge är fint. Danmark är dejligt! Helsingfors är en trevlig stad. Rom är underbart. Moseldalen i Tyskland skulle jag vilja se igen. Det finns så många platser jag vill besöka, och besöka igen! biggrin.gif En dröm är Nya Zeeland och Australien. Har heller aldrig varit i USA. Afrika vill jag åka till.

Näää!! Nu får jag sluta drömma!! Fast det kanske inte är så dumt ändå... Nån gång ska väl jag oxå få råd att göra mer än drömma...
Hannele
rolleyes.gif Vitlyckes hällristningar intressanta! Titta på trädgårdar i Skåne, i England...
Vi är bortskämda med att bo nära havet, så vi har allt.
Däremellan sitter jag på vårt berg och luktar på blommorna! wub.gif
jendah
Holland brukar det bli - Delft (med utflykter åt olika håll) för att
vara exakt wub.gif wub.gif. Någon gång i mars-april så man slipper turistmängderna...
Eftersom jag bott där en stor del av mitt vuxna liv får jag enorm
"hemlängtan" om jag inte får komma ner någon gång om året...

Delft är förresten en väldigt mysig gammal stad, så om man nu
åker till Holland så är det ett charmigt och romantiskt utflyktsmål
(avstånden är ju inte så stora därnere) smile.gif

Dessutom är det blomstermarknad på torsdagar hela våren och sommaren smile.gif
(tror jag, eller lördagar, tror det var torsdagar och loppmarknad längs
gatorna på lördagar unsure.gif)
andreas i uppsala
åker VARENDA sommar till södra frankrike.I år var femtonde sommaren där. Skulle gärna vilja åka ut i rymden wub.gif Det är i princip det enda som finns kvar, men f.d Incariket och chiles öknar skulle också vara trevligt. Gobiöknen likaså och varför inte till Kiruna och besöka infödningarna tongue.gif, men jag är nog inte mogen för det än. Att resa till Kiruna kräver planering och mental förberedning, både fysisk och psykisk styrka är ett måste.
*Felix matte*
CITAT (andreas i uppsala @ 26-07-2004, 01:57)
och varför inte till Kiruna  och besöka infödningarna tongue.gif, men jag är nog inte mogen för det än. Att resa till Kiruna kräver planering och mental förberedning, både fysisk och psykisk styrka är ett måste.

Appsolut! laugh.gif Du får nog växa till dig lite innan du är mogen att ta det stora steget laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
*Felix matte*
Stannar hemma i sommar... har barn och barnbarn på besök.wub.gif

I Kiruna har vi nästan en kvadratkilometer per invånare!
Vi skulle faktiskt få plats med hela jordens befolkning i den här kommunen och då hade det blivit både liggplats och en sitt hörna för var och en.
biggrin.gif


Se film om Kiruna Välj Bilder från Kiruna, scrolla sedan ner på sidan där du hittar Filmlänken.
azofia
Jag sticker till Amsterdam om ett par veckor.
Sen fram mot hösten så åker jag troligen till London som vanligt.
Lassila
Jag tar inte ut någon semester under sommaren då jobbet går för högtryck, med alla turister i stan.

Men jag åker alltid bort under vinter då det är som mörkast och kallast, i år blir det Thailand i tre veckor i februari.
Så får alla på jobbet som tog semester under sommaren sitta och titta på snödrivorna i stället medans jag ligger under en palm laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ulrika på balkongen
Gotland! När det bara är uppehållsväder är ju Gotland sååå ljuvligt! Ju mer man ser där desto mera upptäcker man att det finns kvar att se! :-) Nu reser jag dit för 26e gången.
råse-marie
Stannar hemma dels pga ekonomi men även för att jag trivs så bra med att gå hemma och skrutta..... wub.gif sen vill jag inte lämna mina blommor.

Visst skulle det vara skönt med en vecka någonstans men det får väl bli när jag börjar jobba igen.
Jag har ju valt att vara hemma mamma på heltid under flera år sådå får man rätta munnen efter matsäcken wink.gif
Men jag ångrar inte det ..(kanske när jag ska ha pension sen ) men just nu njuter jag av att gå till lekparken med min 4 åring men pickninck.
Hon är nöjd med det lilla och det är jag oxå wub.gif

Jo just jag vi har ju faktiskt varit till kolmården biggrin.gif lite får man ju unna sig. wink.gif
Hellan
Åker till skåne några dagar och hälsar på sambons släkt, lämnar katterna där , de får semestra i svärföräldrarnas sommarstuga medan sambon och jag åker till Tunisien en vecka för sol och bad. Det ska bli härligt!
anncharlotte
Hej !
Kul att läsa om alla platser ni ska och vill till, håller med om att Holland och Amsterdam är jättefint, har därimot aldrig varit i Delft, kan kanske vara en ide när tillfälle finns. Frankrike är ju fint, synd bara att jag har en man som antagligen av ren envishet vägrar att åka dit. London har jag varit i en gång men bara en helgresa och den gången med en småsjuk son som helst ville tillbringa tiden på hotellrummet. Det vore inte så dumt att åka dit igen.
Tunisien var jag också i när våra barn var små, rätt så länge sen mao, men det var mysigt, framför allt minns jag kamelturen ute i öknen. Och den förhållandevis svala vinden som svepte in över lägret på morgonkvisten.
Thailand låter ju härligt, jag skulle gärna vilja se norra thailand nån gång och kanske då även ta en sväng in i Laos och även Vietnam.
Gotland har jag inte varit på sen jag var barn, det är ju konstigt, det är ju ändå inte så långt men det har aldrig blivit av att vi tatt oss dit.
Men jag har faktiskt varit i Kiruna, två gånger har vi åkt inlandsbanan med tåg upp till Gällivare och en av gångerna fortsatte vi till Kiruna.
Finns inlandsbanan kvar rekomenderar jag klart alla att åka den, det var jätteroligt. Man åkte bara den sträcka man hade lust med för dagen och kunde stanna till var som helst där det verkade trevligt. Chauffören på tåget guidade med jämna mellanrum och berättade små historier om ställen man passerade. Vi hade tält och övrig nödvändig utrustning med oss så vi hade full frihet att stanna där vi ville och var inte beroende av boende på nått sätt. Klart en höjdarsemester för en billig peng !
andreas i uppsala
Thailand är för svenskat. Det är inte bra att åka till platser där invånarna börjar tala svenska tongue.gif Norra Laos är fint men väldigt fattigt och ganska okänt. Jag tror nog att du kan hitta en liten plats där,där ingen svensk tidigare varit. Vietnam är fint och börjar få upp ögonen för turism.Helst ska man besöka de norra delarna. Det enda problemt är allt flygande och priserna.

Jag rekomenderar Indonesien. Där är det guda gott attleva, i alla fall om man har kontakter som vi tongue.gif biggrin.gif Då bor man gratis och kan kanske också får flyget betalt. Det lönar sig att sommarjobba i affär i Norrland under sommaren tongue.gif biggrin.gif
Saiai
Jag har precis börjat jobba, fick till slut timvikariat på sjukhemmet. Men innan dess hade jag bestämt att åka till Stjärnsund en vecka, och den rubbar jag inte! Ser fram emot att komma till detta ställe i södra Dalarna, Fridhem är inspirerat av Findhorn i Skottland. Ska bo där som arbetande gäst.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon