Full version: Album!
Berith
Jiiiipppiiii!!! laugh.gif Vi har fått album!
Tack Ingemar! wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Japp det går att lägga upp album såg det precis, har även varit inne och tittat på Ingemars album, som jag hittade i hans profil.
Britt-Marie i Bohuslän
Jätteroligt, och jag som lånat ut digitalkameran unsure.gif
Ska bli roligt att få se era bilder - det ser jag fram emot.
*Felix matte*
CITAT (Britt-Marie i Bohuslän @ 08-02-2003, 21:23)
Jätteroligt, och jag som lånat ut digitalkameran  :

Jag också har lånat ut den
Yngsta dottern tog den för att plåta ödlan sin (Grön Leguan) sad.gif
abborrmaster
ja det var härligt... kika järna på mitt även om kvaliten suger!

/Simon
Berith
CITAT (abborrmaster @ 08-02-2003, 22:20)
--- kika järna på mitt ---

Hittade inget... ohmy.gif
Ina
Abborris! Du måste redigera din profilinformationen för att vi skall kunna nå ditt album. smile.gif

Mitt album skall gå att nå! Kunde inte låta bli att fixa ett fast jag inte har tid... rolleyes.gif
abborrmaster
jag hajar inte... Jag har skapat album men jag ser inte nån aktiveringstjosan i kontrollpanelens inställningar... mad.gif

/Simon
Berith
Simon, gör nu som Ina säger! rolleyes.gif Du måste skriva in ditt namn i profilinfon.
Ina
Gå in i kontrollpanelen, gå sedan till redigera profilinformation. Då kan du lägga in ditt "fotoalbumsanvändarnamn" - sen kan vi se ditt album!! rolleyes.gif
Berith
Tack Ina! Tänkte inte på att man behövde beskriva nooooooga! biggrin.gif smile.gif tongue.gif wub.gif
abborrmaster
sådärja! Jag känner mej så ushlig jämfört med Inas vackra underbara stora färgglada men skitsamma... Det förbjuder inte mej från o synas =)

/Simon
Fialotta
Kikade på dina små bebisar Simon

tyckte det såg bra ut...du ser ut att vårda dom små raringarna fint rolleyes.gif
abborrmaster
känner mej hedrad wub.gif

/Simon
Ina
Att min kamera är av flashigt slag gör ju inte dina groddisar sämre, Simon! Så fortsätt du att synas och odla!!!! laugh.gif laugh.gif


PS. Nu MÅSTE jag återgå till packandet.. sad.gif Var bara tvungen att vänta på Simons album!!! smile.gif
abborrmaster
heh... flåt för att jag e så odlig och skjuter på processen Ina smile.gif


/Simon
yla
simon do e söta dina små ,synd att en del avlidit sad.gif
Tyr
Ina.... Jag såg att du hade en stor "sprätt-iväg" i ditt söderfönster.
Låt mig gissa att den är 5-7 år gammal!?

Det var lite svårt att se hur många stammar det var i krukan, 2 eller 3 va, som hade förgrenat sig längre upp.

Väldigt kul och lättskött växt som bara blir snyggare ju större den blir.
abborrmaster
nu blir detta ett litet plutignuttämne men jag vill ha din druvklase odlwolfie! Skitfin biggrin.gif

/Simon
yla
CITAT (abborrmaster @ 09-02-2003, 12:50)
nu blir detta ett litet plutignuttämne men jag vill ha din druvklase odlwolfie! Skitfin biggrin.gif

/Simon

den är uppäten med andakt vetdu
men hoppas att de iår blir några klasar till
jag VÄÄÄÄNTARRRR

jag har dock ett par kärnor kvar som nog ska i jorden snart
abborrmaster
jag sådde mängder av kärnor som inte kommit... o de var fett längesen jag sådde dem... Taskig grobarhet eller bara lång väntan unsure.gif?

/Simon
yla
KÄRNOR FRÅN FRUKTER SOM MAN ÄTIT KAN TA TID
DE E DÄRFÖR JAG ALLTID LYCKAS GLÖMMA VAR O VAD JAG SÅTT
JAG PETAR ALLTID NER KÄRNOR TILSAMMANS MED ANDRA BLOMMOR SÅ ATT DOM INTE SKA RISKERA ATT GLÖMMAS BORT,VAD DET GÄLLER VATTNING ALLTSÅ,JUST FÖR ATT DOM TAR SÅN TID PÅ SEJ
Hannele
Varför SKRIKER du, oldwolfie?? unsure.gif
Berith
Har precis lärt mej att hon heter Birgitta.
Kul när man får namn till signaturerna. smile.gif
Hannele
Varför kan inte signatur vara namn...?? wink.gif
Berith
Spela' fel! Menade ju signaturbilderna! sleep.gif
Trodde nog att hon hette nåt annat i verkliga livet.
Sassa
la ut en gammal bild på försök kan ni se den?
jag får upp en skylt om att jag har stängt av det för visning men det har jag inte alls. unsure.gif
undrar sassa
Tyr
CITAT (oldwolfie @ 09-02-2003, 14:43)
KÄRNOR FRÅN FRUKTER SOM MAN ÄTIT KAN TA TID
DE E DÄRFÖR JAG ALLTID LYCKAS GLÖMMA VAR O VAD JAG SÅTT
JAG PETAR ALLTID NER KÄRNOR TILSAMMANS MED ANDRA BLOMMOR SÅ ATT DOM INTE SKA RISKERA ATT GLÖMMAS BORT,VAD DET GÄLLER VATTNING ALLTSÅ,JUST FÖR ATT DOM TAR SÅN TID PÅ SEJ

Ett hett tips är ju att märka krukorna med namn på det du sått.
yla
CITAT (Tyr @ 09-02-2003, 17:25)
Ett hett tips är ju att märka krukorna med namn på det du sått.

först va de inte meningen att skrika men orkade inte skriva om då de blev stora bokstäver wub.gif wub.gif de va te hannele


tyr
jag tycker att de e så fult me bokstäver överalt på krukorna
o så blir de ju inte lika spännade wub.gif rolleyes.gif
Tyr
Det ligger nåt i det. (krukan)
laugh.gif
Ina
CITAT (Tyr @ 09-02-2003, 12:36)
Ina....  Jag såg att du hade en stor "sprätt-iväg" i ditt söderfönster.
Låt mig gissa att den är 5-7 år gammal!?

Det var lite svårt att se hur många stammar det var i krukan, 2 eller 3 va, som hade förgrenat sig längre upp.

Väldigt kul och lättskött växt som bara blir snyggare ju större den blir.

Hej! Nu är jag hemma igen!

Tyr!
Min Sprätt-iväg är nog ca. 15 år och det är två plantor i krukan. Den ena är "bara" ca. 5 år och ogrenad. Gamlingen har elva grenar och en drös med små "bladrosetter" längst ner. Mätt från jorden är den 75 cm hög... rolleyes.gif
Tyr
Okej, jag letade faktiskt efter den här tråden men hittade den inte rolleyes.gif

15 år va mer än va jag trodde, men dom kanske inte växer så mycket mer på höjden efter ett tag, jag jämförde med en som jag sett och den var 8 år och enormt stor.

Kul växt, när den är ung ser den inte så märkvärdig ut men när den växer liknar den mer och mer en palm.
Ina
Jag gillar den skarpt! Den kanske anpassar sig efter tillgången på näring? Min har stått i samma kruka ganska länge nu, jag byter bara det översta jordlagret, eller fyller på, då och då... Om jag hade gett den större och större kruka kanske den hade varit sådär megastor nu.... rolleyes.gif
Tyr
Ja kanske, fast nu när jag kollade på din igen och att du sa att den har 11 förgreningar så kan dom nog inte bli så mycket större med dom förhållanden vi har här. Den jag talade om har faktiskt bara 4 eller 5 grenar på två plantor.

Jag har ett par st mindre plantor i både små och stora krukor. Dom som står i stora krukor får långa blad och breder ut sig medan dom som står i mindre krukor växer mer upprätt.

När solen ligger på brukar mina sloka rejält, fast dom fått vatten dagen innan. Ger man dom en skvätt till så rätar dom upp sig direkt.
rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon