Full version: Myslördag!
Fialotta
Hej Alla!



Ha en bra helg...och njut av det fina vädret i alla fall är det så
här i sthlm i dag!
Läge att ta en promis och njuta av det vita o fina rolleyes.gif
Kram
Heidi zon 3 - enköping
tack detsamma,
Har precis städat huset så nu väntar en härlig promenad i solskenet.
Hälsningar
Heidi
Åsa K, zon 1
Här på västkusten har det varit mulet och lite duggregn.

Men......den stora fuchsia utställningen på Åkrabergs trädgård med bl. a. besök av Kennet Nilsson har förgyllt min och andras lördag biggrin.gif
Åkrabergs fuchsia utställning är något som vi bara lääängtar till.

Samt trevligt möte med andra medlemmar från Västfuchsian.

Det blev "bara" 4 nya fuchsior den här gången.

Hälsningar
Mariann
Åsa. K. vad har man för sortering av sommarblommor?
Jag kunde se på hemsidan att de har öppet till 8 mars. Kanske vits att ta sig dit senare för inköp av sommarblommer. Visserligen gäller det ju att hålla det vid liv till utplanteringen är dax.
*Felix matte*
Detsamma önskar jag dej.

En promenad blev det idag men inte i sol
Det blåste förskräckligt och de 9 minusgraderna
blev minst 20 i kylfaktor. Brrrrrrr!!!
Men ... skönt iaf med lite frisk luft.
Åsa K, zon 1
Mariann

Små ex. av sommar blommor finns redan nu, de vanliga sorterna, petunior, lobelia, o.s.v. (trivs säkert bättre i växthuset än så länge)

Tyvärr sad.gif kommer Åkraberg inte att sälja sticklingar av krukväxter längre.

Det var förr om åren jätteroligt att köpa små sticklingar för ett mycket lågt pris och sedan själv dra upp plantorna. Det var enda möjligheten att få tag på krukväxter som annars inte fanns i handeln.

I mars blir det pelargonutställning med änglatrumpeter, då skall jag dit

rolleyes.gif

Hälsningar
Ingrid på Västkusten
Vilka krukväxter då Åsa? Nu vart jag nyfiken :-))

Hälsar Ingrid som hoppade över Åkraberg men som skall på pelliseriet istället ;-)
Åsa K, zon 1
Hej Ingrid

Jo, förr kunde man köpa massor av olika sticklingar, allt ifrån; jasmin, bouganivillea, sant paula, myrten, olika hibiskus, gardenia, clivia, passionsblomma, blyblomma, ödesträd, fikus, streptokarpus, ja massor av små sticklingar för en liten peng, 15-20 kr. Krukväxter som man annars får betala betydligt mer för om det överhuvud taget går att få tag på.

Jag köpte förra året både gul och orange bouganvillea, den gula "överlevde" och kan ses på min hemsida. I år tänkte jag försöka på nytt med den oranga ....men hej vad jag bedrog mig.

Det blir inga sticklingar i år. Efterfrågan har varit för dålig. Det är bara vi "äldre" som fortfarande gillar att dra upp sticklingar.

Och här omkring var det bara Åkraberg som hade krukväxtsticklingar sad.gif

Hälsningar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon