Full version: vinter
yla
tänk ändå va skön den e vintern fast jag la mej inte i hamoken
men allting ser så nystädat o fint ut
jag va upp till mina småfåglar o fyllde på i fröautomaterna o mera talgbollar okokosnöt
jag fick pulsa i djupsnön 45 minuter rolleyes.gif mycket nyttigt tror jag

skymmningen hade såsmått börjat sänka sej
det va tyst o stilla men fåglarna ropade skynda skynda vi e hungriga
Cilla
Fin bild! Ljuset är vackert på vintern, det lilla som är.

I min trädgård är det också nystädat efter att snön lagt sitt förbarmande täcke över alla projekt och byggstenar.

Kattspår i hela trädgården liksom ett rävspår och några andfötter. Nu vilar växterna lugnt under sin varma filt!
yla
apropå tasspår så kunde jag inte låta bli att fota de här små söta spåren från en liten hungrig ,o säkert kall om fötterna ,,visst är dom gulliga dom är inte större än en knapp centimeter

jag spiller ju frön ibland o det har den här lilla gynnaren upptäckt , o spåren blev i den snön som yrt in på verandan genom nån glipa så att jag fick se dom,,det verkar vara en ensam liten som kämpar sej igenom vintern
smile.gif rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Gunvor Nilsson
Dom har nog inte så lätt att hitta mat i all denna snö och inte ett enda rönnbär sitter kvar på träden. Nu har jag inte sett några fåglar på ett par dagar - inte ens koltrasten som brukar hålla sej nedanför sovrumsfönstret och äta av äpplena jag lägger ut.

Men oldwolfie, du får nog sätta på dej glasögonen så du inte trampar på dom små liven om dom inte är större än en knapp centimeter! tongue.gif
OK, det är väl spåren du menar?
yla
CITAT (Gunvor Nilsson @ 06-02-2003, 10:41)
Dom har nog inte så lätt att hitta mat i all denna snö och inte ett enda rönnbär sitter kvar på träden. Nu har jag inte sett några fåglar på ett par dagar - inte ens koltrasten som brukar hålla sej nedanför sovrumsfönstret och äta av äpplena jag lägger ut.

Men oldwolfie, du får nog sätta på dej glasögonen så du inte trampar på dom små liven om dom inte är större än en knapp centimeter! tongue.gif
OK, det är väl spåren du menar?

fniss du e kul du laugh.gif biggrin.gif ,såklart att de va spåren laugh.gif tongue.gif ,
fast kliver på dom lär jag inte göra dom sticker nog iväg såfort jag kommer dit,o sen kommer dom nog fram direkt när jag gått,o kollar om jag spillt mer frön rolleyes.gif
Anna C
Vad är det för små spår? Ekorre?

Anna
Gunvor Nilsson
Har du flygande ekorrar, oldwolfie! tongue.gif
*Felix matte*
Min vinter är inte mjuk och fin just nu
29 minusgrader är inte kul.


Fina ekorrspår du hade fångat på bild Oldwolfie
för det var väl en ekorre!?! wink.gif
yla
CITAT (Felix matte @ 06-02-2003, 19:24)
Fina ekorrspår du hade fångat på bild Oldwolfie
för det var väl en ekorre!?! wink.gif

nej jag tror att de va en liten liten mus som varit upp o smaskat i sej solrosfrön
ekorren har större tassar mycket större tillomed ,
ekorrarna brukar ju vara vid fågelmaten också ,förstås men tyvärr e de inte den flygande sorten skulle ju vara skoj,men fladdermöss har jag på torpet
jattesöta e dom men dom sover ju nu
de e kul me snö just me tanke på alla spår man ser
eller hur laugh.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon