KURT
En liten jämförelse av bokpriser mellan Antivariat, nätbokhandel, butik.

Växtförökning
Steven Bradley
Antivariat, nätbokhandel, butik
90, 99, 185

Cityodling
Lena Israelsson
Antivariat, nätbokhandel, butik
139, 179, 279

Den nya nordiska floran
Bo Mossberg & Stenberg, Lennart
Antivariat, nätbokhandel, butik
250, 472, 585

Kommentar:

Alla nya böcker hittar man ju inte på antikvariat (men å andra sidan hittar man många äldre böcker). Priset i butik kan variera mycket, inte minst så sjunker ju priset om boken kommer på rea.
Exotic
Kurt det var olika priser må jag säga ohmy.gif ohmy.gif
Siri
Ja, det lönar sig att kolla runt,,,

Vill tipsa om två bra sidor när det gäller att köpa böcker. För nya böcker;Bokfynd man skriver in titeln på den bok man är intresserad av och sedan letar de fram den billigaste nätbokhandeln för just den boken.

Sen finns det Bokbörsen där man kan hitta böcker från både antikvariat och privatpersoner, som att besöka ett stort antikvariat. Har hittat väldigt mycket där, både trädgårdslitteratur och kurslitteratur. Man kan sälja sina egna böcker också.
amaira
Tack för länkarna Siri!
KURT
CITAT (Siri @ 09-07-2004, 11:23)
Ja, det lönar sig att kolla runt,,,

Vill tipsa om två bra sidor när det gäller att köpa böcker. För nya böcker;Bokfynd man skriver in titeln på den bok man är intresserad av och sedan letar de fram den billigaste nätbokhandeln för just den boken.

Sen finns det Bokbörsen där man kan hitta böcker från både antikvariat och privatpersoner, som att besöka ett stort antikvariat. Har hittat väldigt mycket där, både trädgårdslitteratur och kurslitteratur. Man kan sälja sina egna böcker också.

Endel antikvariat, som har ett bra läge i en större stad, satsar på stor omsättning och bryr sig då aldrig om att registrera böckerna. Oftast är det just antikvariat på mindre orter som registrerar böcker (50-70% av deras försäljning sker över nätet). Andra registrerar bara endel böcker. När det gäller trädgårdsböcker så är lilla antikvariat bokfloran i Stockholm bra

http://www.bokfloran.se/
Hannele
Vi har flera olika antikvariat - och loppis - med trädgårdsböcker.
Priset kan variera mycket. Ibland kan man hitta billigare på rea än på Antikvariat.
Åsa, mälardalen zon 2
Och ibland är det dyrare på antikvariat än i vanlig butik. Jag var inne i ett antikvariat i stockholm och tittade på deras lilla utbud av trädgårdsböcker, det var ganska nya böcker och jag tyckte det var dyrt så jag handlade inget där. När jag kom in på Åhlens såg jag att några av de böcker jag sett i antikvariatet var 20-30kr billigare på Åhlens. ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon