Frida Sandman
Jag är såå sugen på att skaffa digital kamera nu, behöver verkligen en! Nu undrar jag vad ni har för märke på era kameror, samt lite ungefärligt vad de kostade?

Svindyra eller? man är ju inte så rik, men det kan ju var abra att veta hur länge man måste spara för att kunna köpa sig en sån bra kamera! rolleyes.gif

Jag har en systemkamera i vanliga fall, men det tar så lång tid innan man kan se hur bilderna blev, och så lir det ju så dyrt i längden om man ska fota mycket sad.gif

Tacksam för svar wub.gif
Fenja
Om du söker på digitalkamera här på forumet, så är det inte så länge sedan som just detta diskuterades.
Mvh
Fenja
amaira
Hej Frida!

Jag har en Nikon coolpix 995, digitalkamera förstås.

Ja den var dyr, i alla fall för mig. Tog den på ett års avbetalning för sådär tre år sen.

Det var en utgående sort, och det sista exemplaret, som var ett visningsexemplar, och jag fick den för ca tio tusen ...

Den nyare sorten i samma serie (eller vad det heter) kostade fem tusen mer.

Vill man ha bra bilder, så duger det mycket väl med en mycket billigare kamera!!!

Det jag var ute efter, var just det här med att komma riktigt nära.
(Ändå är jag inte nöjd med närgränsen, inväntar bättre kameror på den fronten)

Har nu fått en massa effekter med i kameran, som jag inte använder.

Dessutom har "manuella" lagt av, så jag fotar allt på "automatik" - fast det är lika bra det för all del. Eftersom jag är en latmask, och inte orkar sätta mig in i krångliga tidskrävande saker, om jag inte är väl motiverad.

Det är helt enkelt LJUVLIGT att ha en digitalkamera!!!!!!!!

Det är så ENKELT, och "ingen väntetid".
Nu har jag en bra dator också, och bra bildbehandlingsprogram, och en bra färglaserskrivare.

Jag är inte ett dugg bra på de tekniska sidorna av kameror - jag "bara fotar", med djup och innerlig lycka.

Mina ögon är sånadära som "ser" så mycket, särskilt små detaljer, och "sammanhang", vare sig de finns eller inte ... rolleyes.gif . Tycker om att fånga det jag ser på bild.

kramisar från amaira
Frida Sandman
tack för era svar! Jag läser för fullt wub.gif

Ser ut att bli en lite billigare kamera nu (sambons förslag) och en lite mer påkostad senare. Hoppas att "senare" blir "snart" biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon