Monica M zon 4
Grattis på födelsedagen till er båda! biggrin.gif
renate
tongue.gif rolleyes.gif Grattis på födelsedagen!
Ha en riktigt bra dag båda två.
önskar Renate
Hannele
Grattis!

Såna här har väl inte Bernt...?
Helen i Piteå Zon 5
Stort GRATTIS till er bägge på er födelsedag! / Helen
Gunvor Nilsson
GRATTIS TILL ER BÅDA!

och med en speciell hälsning till Bernt: de fröer som du skickade till en av Fröfreakarnas fröträff förra året har nu (hos mej) resulterat bl.a. i Clematis integrifolia, C. alpina, massor med små, små plantor av olika primula och tio lunddockor och så kom det upp många plantor av slingerstormhatt (hade glömt att jag sått i en kruka!) som jag delat med mej av. Plus en mängd andra frön som grodde! Tack och ha de så bra på din födelseda´!
/Gunvor
Betty
Grattis ni båda! smile.gif
Hoppas ni får en fin födelsedag.
Kajsa


GRATTIS Bernt och Karl-Göran
Ti bee
Grattis! smile.gif Ha en fin födelsedag!!
estet

Grattis på födelsedagen!
Cilla
Grattis!

Alpiner i Halmstad
Tack för påminnelsen, att det gått ett odlarår sedan sist.
Ibland funderar man på om man skall lägga till åren till de tidigare upplevda eller dra ifrån från de möjliga kommande.
Vi har haft några underbara dagar hos trädgårdsvänner i Blekinge.
Det har regnat under transportsträckorna och varit uppehåll när vi kommit fram.
Resultatet av resan är att många växter och växtmiljöer upplevts och lagrats i den biologiska datorn. Några bilder har det inte blivit.
Däremot har vi 73 krukor med hem, växter som vi haft, skulle vilja ha och växter som vi endast har ett fåtal av.
Vissa arter sätter ju fertila frö endast om de pollineras av pollen från andra kloner.
Hannele och Ni andra, tack för påminnelsen.
Om Ni tror att vi endast odlar lite udda vaxter, så kan jag berätta att vi har en blomsteräng på 3000 kvadratmeter vi vårt torp, som vi sköter med hävd på halvgammalt sätt. Vi slår slår den i augusti med snöre men inte med lie.
Ängen har med vår hjälp, pluggplantor från egensådda vildblommor, blivit
relativt artrik. Förra året blommade ca 200 nattvioler i ängen, i år tog den senare majfrosten de flesta.
När vi sorterat och förtecknat alla nya växter skall vi åka ut och vandra barfota bland ängsblommorna, förra året sådde vi luktvädd, nu bör de första stå i blom.
Tack!
Jag återkommer när jag fått ordning på inloggningen till mitt fotoalbum.
M.v.h. Bernt
Hannele
CITAT (Alpiner i Halmstad @ 02-07-2004, 07:08)
Om Ni tror att vi endast odlar lite udda vaxter, så kan jag berätta att vi har en blomsteräng på 3000 kvadratmeter vi vårt torp, som vi sköter med hävd på halvgammalt sätt.  Vi slår slår den i augusti med snöre men inte med lie.
Ängen har med vår hjälp, pluggplantor från egensådda vildblommor, blivit
relativt artrik.

Kul! Vår lilla äng är inte ens en hundradel... men jag har skött om den över tio år. Blåklockorna har bara blivit fler! Jag äger lie, men uppe på det lilla berget finns det för lite svängrum. Vad menar du med att slå med snöre?

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon