Ullet
Har delat mina norska brudspireor itu. Ska sätta gärdesgård kring hela tomten som är ganska öppen o plan. Därför har jag satt spireorna på framsidan mot vägen så att dom kan stå mot gärdesgården senare. Men hade bara fyra o behövde åtta, så jag tog helt sonika o delade dom i två!
Inte helt enkelt, fick bända upp dom, såga dom mitt itu, men nu är dom planterade i djupa gropar, fyllda m vatten, torv o kogödsel. har bundit ihop dom i bladverket (surrat ihop alla grenar m snöre) för att minska avdunstningen. Vad tror ni, klarar dom sig? biggrin.gif
Tack o lov beskar jag dom förra våren vilket gör att det är mkt mindre bladverk som kan ta skada o det bör ge rotsystemet mer kraft.
Fenja
Det klarar de, spireor är ogräs i buskform!!
Mvh
Fenja
Ullet
laugh.gif laugh.gif
bra, då kommer dom att klä in hela framsidan där jag vill ha det tätt mot staketet. Tror det är bäst med lille Prins Plorp nämligen, tror inte han tränger sig emellan buskarna för att försöka klättra över staketet. smile.gif
Fenja
Kommer att bli helfint bakom gärdesgården, de är verkligen vackra staket!! Pussa på Plorpen från mig!
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon