Full version: Vädergnäll
Gossen Ruda
Just nu när skriver detta börjar åskan mullra över Göteborg och för några minuter sen kom det en kombinerad hagel och regnskur. Modell syndaflod. Och den gångna natten åskade det också. Bara 15 grader, vart tog växthuseffekten vägen? Mera koldioxid!!!
Blomstertanten
Skönt att man inte är ensam om regn och åska ! biggrin.gif

Alltid trevligt med sällskap ! tongue.gif
Fenja
Lika illa i Boråstrakten, ogräset frodas men det jag vill ska växa står och huttrar hukande i ovädret! NÄR kommer sommarvärmen och sommarvädret?!!
Mvh
Fenja
yla
inget regn här fast dom lovar o lovar
men blåst har vi kall isig blåst
men skönt om man hittar lä
jag tänker att om vädret är dåligt nu så får vi fint till missommar
håller tummarna för at vi ska få det rolleyes.gif
Blomstertanten
Här i Glanshammar har dom lovat dåligt väder i midsommar ! sad.gif

Lika bra att förbereda sej på att dansa runt midsommarstången i regnkläder och gummistövlar. tongue.gif
Betty
Här i Luleå har vädret varit kanooonfint idag! biggrin.gif Äntligen riktig sommarvärme i luften! Från solen bara vräker det ner sköna strålar - och så kommer det att förbli dag som natt ett tag till! laugh.gif
Blomstertanten
unsure.gif Hmmm. Kanske skulle flytta till Luleå ? tongue.gif
Betty
Välkommen! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
TeliaNet
på lördag får vi småländska-höglandsbor full sol biggrin.gif
fram tills dess får vi ingen sol, bara regn sad.gif
Nutten
Idag visste man inte hur man skulle vara klädd på jobbet. Ena sekunden åskade och regnade det och i nästa strålade solen. Knappt hade man hunnit ta av sig regnjackan förrän det återigen började regna. Så här höll det på hela dagen, enda skillnaden var att det kom hagel en gång också...SJUKT väder! wacko.gif
Fisan
Småländska ostkusten är inte mycket bättre! mad.gif Försökte få nåt gjort mellan skurarna o mullrande åska... O midsommarhelgen verkar bli inomhus...*suck*
jendah
Nej SNÄLLA!!! Inget regn i midsommar när vi skall flytta sad.gif

/J smile.gif
anna.
såhär mycket öste det ner:

renate
Ösregn i morse,sedan kraftiga skurar med sol emellan,och i eftermiddag blev det fin med sol och lagom varmt(mål,Sverige).Jag fick en hel del gjort i trädgården.Fint väder i morron här sedan blåst,regn,kyligt.
Glad midsommar!
Gossen Ruda
Nu har det klarnat upp och en tunn nymåneskära hänger i väster, men inåt land är det stora bulliga moln.
Annica i Sörmland
Skönt att höra att det inte bara är i Sörmland som vädret fått fnatt! tongue.gif Det är hopplöst att försöka göra nåt utomhus när det regnar och solen skiner om vartannat. Inget blir liksom avslutat pga vädret.

Hoppas att alla får en kanonfin midsommar!! Själv tänker jag fira min på västkusten i år.. Hoppas på sol och salta bad! smile.gif
*Felix matte*
Vi har haft +17 -18 idag... sol, några moln, regnskur, lite åska, svag vind =
ganska normal junidag laugh.gif
Copycat
Runt 20 grader och en lättare bris. När det har blåst till lite extra så har det varit riktiga sommarvindar, sköööönt. wub.gif
andreas i uppsala
cirka 17-20, lite sol och en hel del regn. På midsommar(min första) kommer det inte att regna det kommer vara halvsol
Sulan
"Det regnar på grannens hö och vår potatis" sa någon gammal klok släkting för länge sedan. Livet blir lättare om man tänker så!

Tycker Sulan (vars pallisar snart sprängs av allt som växer så det knakar)
Hannele
Toppen med lite regn, det är väldigt torrt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon