Full version: Oldwolfie
amaira
Har botaniserat i din kalender. Är helt betagen!!!

Att välja en favorit bland dessa stjärnskott är omöjligt. Så jag nämer bara några.

Bilderna på vattenfåglarna är UNDERBARA! Fantasibilderna fantastiska.
"Den blonda skönheten" bara ljuvlig. Skogsbilderna den 5 och 10 maj ... jag saknar ord.
Sädesärlan och svalan den 22 maj är ännu en höjdare. Alla små flugsnapparungar får modershjärtat att smälta.



Den här är WOW




Din kattceremoni får mig att minnas ...
En gång för länge sedan (nåja, ähum, inte mer än tjugo år sen, nästan "igår" sleep.gif ) hade jag en ny kattunge. Den klev på min buss och åkte med ut på landet. Ägare återfanns aldrig. (en historia för sig)

Eftersom den tog sig hem till mig på detta viset, hade den inget namn från början.
Tre små grabbar (människor-barn) frågade mig vad den hette.
- Jag vet inte, fråga honom, svarade jag.

En stund senare - det var tyst inne i köket och jag tittade in.

Där på köksgolvet satt tre små pojkar i åldrarna tre till sex, och en liten katt, i en ring tillsammans, och verkade upptagna med någon sorts konferens. Det såg för roligt ut.

Sedan upplöstes konferensen som den mest naturliga sak i världen och alla gick åt vart sitt håll.

- Sa katten vad han hette? frågade jag.

- Ja, han heter Lundberg, blev det något överraskande svaret, som kom med självklar röst.


Barn och djur lär ju förstå varandra, tur att de tolkade åt mig, för jag hade då ingen aning.
amaira
Kan ju lägga till, att när katten var färdigdöpt, hette den Maximilian Ivar Lo-Johansson Lundberg... kallades för Zebastian ... "zebbe" ohmy.gif tongue.gif
yla
wub.gif ÅÅÅHH TACK
vilken härlig start på morgonen
att bli överöst me beröm
så skulle man vakna varje morgon

historien om dina tre småpojkar som kom fram till namnet Lundberg förvånar mej inte alls för min sista älskade kisse som jag hämtade från sin mamma som liten hade jag föreställt mej skulle heta mysti ,men det kändes helt fel o så en dag så visste jag att han hette Nilsson,visst är det konstigt jag skulle väl inte drömma om att min katt skulle heta så men det va vad han hette,skulle vilja ha honom nu i mitt knä men han är borta

ungar o djur är underbara visst är dom ännu inga förutfattade meningar

livet e bra härligt ändå
Tackar ännu en gång för allt beröm det kommer bära mej den här dagen ,me ett litet belåtet leende på läpparna
kramis
yla
CITAT (amaira @ 22-06-2004, 09:51)
Kan ju lägga till, att när katten var färdigdöpt, hette den Maximilian Ivar Lo-Johansson Lundberg... kallades för Zebastian ... "zebbe" ohmy.gif tongue.gif

kärt barn har många namn tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon