Full version: Sommartorpet
ThomasJ
Hej

Nu börjar sommartorpet igen på Svt..

Är det bara jag som tycker det är en mycket trevlig programserie?

/Thomas
jendah
När är det?
Har missat datumet tror jag...

/J smile.gif
Annica i Sörmland
Nej då!! Jag kommer absolut att sitta klistrad! biggrin.gif Måste visst rusa så att jag inte missar nåt!
jendah
Nu var det visst laugh.gif laugh.gif

/J
Ullet
Jag gillar det också. Man får drömmar även om jag har liiiiite svårt för Ernst Kirschstångs ordsvada som känns lite överdriven. Men mkt är sånt jag gillar i färgval o material, däremot kan vissa färgkombinationer (tänker på köket i grått o kraftigt rött han gjorde en ggr, inte i torpet men i Nya rum) känns rent otänkbara annat än som tortyr. biggrin.gif

Vill ha ett eget gammalt ruckel! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
jendah
Fast man får många bra ideer av sådana program - sen kan man ju tack och lov välja vad man vill göra och i vilka färger själv laugh.gif
*tänker på Karin i Äntligen Hemma... många kul ideer men hu vilka färger* wacko.gif wacko.gif

/J
Ullet
Idag var det ju osedavnligt trevligt o bra, kan det bero på att det var rätt färgskalor? *vitt,vitt,vitt*Mycket bra idag, snyggt golv o läcker altan/balkongdörr, en sådan skulle vi ha haft oss...Ska bli roligt att dom har lejt en trädgårdsmästare, lite nytt o kul tycker jag. smile.gif
ThomasJ
Tror också att det här kan bli en bra säsong.. smile.gif

Huset har möjligheter, trädgårde lika så.. Ser fram emot nästa vecka.. biggrin.gif

/Thomas - som också vill ha ett litet torp/hus och gå och pyssla i..
Annica i Sörmland
Jag gillar oxå konceptet att ha en trädgårdsmästare med. Sen verkar det ju vara en tjej med hund å då kan det ju absolut inte bli fel! biggrin.gif biggrin.gif

Vet inte om jag vill ha ett eget ruckel.... Skulle i så fall vara om nån annan tog hand om räkningarna! tongue.gif Räcker så bra med vårt hus som är från -46. Det är tillräckligt "ruckligt" på sina håll!
jendah
Jo det var trevligt smile.gif Ljusa färger är trevliga innomhus!

Kul - vårt hus (om en vecka iaf) är också från -46... Kommer nog att sluka en hel del kronor även om det har skötts om bra genom åren smile.gif

/J
Fisan
Jag missade slutet sad.gif Men det ska bli jätteroligt att se vad som kommer hända. Jag är grymt svag för sådana program. Men visst kan Ernst blarra lite mycket om allt. Jag läste en intervju med honom i en tv-tidning och jag riktigt kunde höra honom. Men han får till riktigt bra grejer ibland, utom det där köket då förstås! tongue.gif

Jag vill oxå ha ett vitt rum! Det var ju jättemysigt. Så nu är färgskalan klar för nästa gång vi ska renovera matrummet! smile.gif
renate
Oj da,det missade jag visst var ute med hunden,går deti repris? ohmy.gif
Betty
Oops, jag med missade, var på plantmarknad med STA-gänget...såna "möten" missar jag aldrig! wub.gif
jendah
brukar gå i repris på helgerna, men jag vet inte hur det är i år...

/J
*Felix matte*
CITAT (renate @ 21-06-2004, 21:21)
Oj da,det missade jag visst var ute med hunden,går deti repris? ohmy.gif

TV1 imorgon Tisdag kl. 22.25
Textad repris 26/6
Tommy
Har liiite svårt för program som Sommartorpet, men hittills (första programmet) har Ernst inte gjort något knas i mina ögon.
Vi får se vad mer han hittar på...

Frugan blir tokig på mig när jag anmärker på alllt han gör i vanliga fall... är själv i husvårdarbranschen och tycker väl som sagt att inte allt är så genomtänkt.
TeliaNet
missade hela sommartorpet pga av att jag lagar en borrmaskin som tagit sönder 2 transformatorer.
Eva Swahn
Jag tycker programmet är outhärdligt. Ofta så okänsliga lösningar så jag blir gråtfärdig. Jag lär mig ingenting tekniskt och ibland brukar jag räkna hur många skruvar man ser skruvas in i virke. Vad lär man sig av det? Nada. Ernst Kirschsteiger är en dekoratör inte en byggvårdare. Jag tror att några av hans fixaridéer kommer att bli fnissiga kultrullar om några år.
råse-marie
CITAT (ThomasJ @ 21-06-2004, 19:59)
Hej

Nu börjar sommartorpet igen på Svt..

Är det bara jag som tycker det är en mycket trevlig programserie?

/Thomas

Nej jag sitter oxå klistrad vid apparaten.

Jag tycker det är en jätte kul serie. Och man blir sååå insspirerad att jag önskar att jag hade ett torp då skulle jag slå upp dörrar, öppna upp fönster, bygga om spisen, ta fram murtegel ...ja allt det där ni vet wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

I love Ernst wink.gif
Sommartorparn
Programmet försämras i takt med att dom ger mindre utrymme åt snickare och andra yrkesmän, som konkret visar hur man gör, och allt mer utrymme åt svammel-Ernst och hans känslor.
ThomasJ
Dagens Växthus-hus var ju riktigt läckert.. biggrin.gif
Ett sådant skulle man ju vilja bo i...

Vad tycker ni annars om årets program? Jag tycker nog att det har ryckt upp sig jämnfört med tex förra årets..

/Thomas
Ann-Christine
Jag har inte tittat så mycket men dagens program tyckte jag var bra. Annars kan jag nog tycka att Ernst har ganska så dålig smak
Smekajsa
Ann-Christine !!!!
Vad skådar mitt norra öga ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
En SHARPEI wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Då har vi två saker gemensamt......

åsikter om Ernst och hundar
Ann-Christine
Hej Katrin
Har du en sån? Det har inte jag men jag skulle gärna vilja ha en, tycker dom är så söta wub.gif
*Felix matte*
Dagens program tycker jag var det bästa. biggrin.gif
Vad fiffig lösning för TV och Cd-spelare smile.gif
Apropå dålig smak... Den är delad!... Smaken alltså tongue.gif Tack och Lov!
Smekajsa
Sorry, Ann-Christine men tyvärr inte.

Jag har en Kleine Münsterländer fröken vid namn: Zamba

En udda ras, det också

Har spånat på Sharpei inför nästa hund-köp............................
Eleanor
Den första säsongen tyckte jag var Sommartorpet var helt suveränt, eftersom jag aldrig har gillat "Äntligen hemma". Sommartorpet var verkligen ett SOMMARTORP, genuina metoder & material, spartanskt & avskalat. Efter några säsonger drev det dock lite åt Martin Timell iallafall....
Men så iår tycker jag nog att de har ryckt upp sig. (Fast ibland blir Ernst lite för mycket Ikea...).
Dagens lusthus i järn var ju vansinnigt ljuvligt!!! wub.gif wub.gif wub.gif
Önskar jag kunde smida.... & svetsa... rolleyes.gif
ThomasJ
CITAT (Eleanor @ 02-08-2004, 23:10)
(Fast ibland blir Ernst lite för mycket Ikea...).

Kan ju bero på att han jobbar åt dem.. smile.gif
Han har iallafall jobbat där..

Jag tycker att de har visat mer handfasta saker att göra detta år..

/Thomas
Eleanor
Klart att jag har koll på var Ernst har verkat...! Jag tycker dock inte att han behöver ta med Ikea till Sommartorpet, de klarar sig nog på egen hand.
Men när han blandar pigment i linolja då är han på ett helt annat plan! wub.gif
andersen
Jag tycker att sommartorpet var mycket bättre förut när Bella Linde var med och styrde programmet, inget ont om Ernst men det var bättre med Bella.
Honungsros
CITAT (Eleanor @ 02-08-2004, 23:10)
Dagens lusthus i järn var ju vansinnigt ljuvligt!!!     wub.gif  :wub:  :wub:
Önskar jag kunde smida.... & svetsa... rolleyes.gif

Visst var det läckert! Tänk så fint det blir sen när klätterväxterna växt upp också!

Missade tyvärr programmet med trädgårdsmästaren Louise Frantzén (som även är väldigt duktig med vallhundar smile.gif ) Det är möjligtvis ingen som har spelat in det avsnittet...???

Hälsningar Ewa
råse-marie
Men vad HÄNDE sad.gif sad.gif unsure.gif mad.gif somnade jag ... wacko.gif
ja tyvärr var super trött eftersom vår dotter fick för sig att vi skulle gå upp redan kl 4 15 ohmy.gif
Väntade hela kvällen på Ernst..... wub.gif och så somnar jag mad.gif
men ännu mer retfullt är att jag vaknar 20. 38 blink.gif .......oj oj sad.gif
Bara att krypa till kojs med en bok istället wacko.gif
*Felix matte*
CITAT (Honungsros @ 03-08-2004, 10:03)
Missade tyvärr programmet med trädgårdsmästaren Louise Frantzén (som även är väldigt duktig med vallhundar  :) ) Det är möjligtvis ingen som har spelat in det avsnittet...???

Hälsningar Ewa

Numera behöver man inte spela in programmen
Här kan du se veckans avsnitt och också en liten snutt om nästa veckas innehåll. biggrin.gif
Honungsros
Tack för tipset! Men måste man inte ha nån särskild "grunka" installerad för att kunna titta...? Kanske en större skärm också tongue.gif wacko.gif
/Ewa
Posse
CITAT (Eleanor @ 02-08-2004, 23:10)
Den första säsongen tyckte jag var Sommartorpet var helt suveränt, eftersom jag aldrig har gillat "Äntligen hemma". Sommartorpet var verkligen ett SOMMARTORP, genuina metoder  & material, spartanskt & avskalat. Efter några säsonger drev det dock lite åt Martin Timell iallafall....
Men så iår tycker jag nog att de har ryckt upp sig. (Fast ibland blir Ernst lite för mycket Ikea...).
Dagens lusthus i järn var ju vansinnigt ljuvligt!!!     wub.gif  :wub:  :wub:
Önskar jag kunde smida.... & svetsa... rolleyes.gif

Jag tycker mest det numer ser ut som en vanlig villa än hur som jag tänker mig en sommarstuga/-torp, när Ernst och hans hantverkare härjat runt. sad.gif
Men som jag upplever det har programmet blivit ärligare, nu när de visar vilka som i själva verket gör grovjobbet. rolleyes.gif

Och tänk vad diameralt olika man uppenbarligen kan tycka om lusthuset, som jag personligen tycker var gräsligt smaklöst. ohmy.gif

Men inte behöver du väl kunna smida och svetsa för att sno ihop en egen bur av rostig armeringjärnmatta... unsure.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Honungsros @ 03-08-2004, 18:29)
Tack för tipset! Men måste man inte ha nån särskild "grunka" installerad för att kunna titta...? Kanske en större skärm också  :P  :wacko:
/Ewa

Inte alls.
Har du försökt se programmet och inte lyckats?
Konstigt om du inte har Windows Mediaplayer i din dator... den bör räcka till eller så kan du ladda ner Real Player helt gratis.

Större skärm? Jag har 17tum skärm men har också sett på 15 tums och bilden är klart godkänd.

Så här står det på SVT Hjälpsida:
För att se strömmande media på svt.se krävs att mediaspelarna RealPlayer och i vissa fall Windows Media Player 9 är installerade på din dator.

När du väljer att titta på ett klipp/sändning kontrollerar vi vilka mediaspelare du har installerade. Denna kontroll kan ibland misslyckas och då visas en lista på tillgängliga filer som du kan använda om du vet att du har en kompatibel mediaspelare.

Vi visar klippet/sändningen genom att öppna din mediaspelare i SVT:s videofönster. Vill du se klippet/sändningen utan SVT:s videofönster kan du klicka på länken: "Visa i extern mediaspelare".

Ladda hem:Real Player |
Windows Media Player 9 Läs mer på svt.se:s hjälpsidor »

Kontakt: svtwebb.video@svt.se
råse-marie
CITAT (Posse @ 03-08-2004, 19:54)
CITAT (Eleanor @ 02-08-2004, 23:10)
Den första säsongen tyckte jag var Sommartorpet var helt suveränt, eftersom jag aldrig har gillat "Äntligen hemma". Sommartorpet var verkligen ett SOMMARTORP, genuina metoder  & material, spartanskt & avskalat. Efter några säsonger drev det dock lite åt Martin Timell iallafall....
Men så iår tycker jag nog att de har ryckt upp sig. (Fast ibland blir Ernst lite för mycket Ikea...).
Dagens lusthus i järn var ju vansinnigt ljuvligt!!!     wub.gif  wub.gif  wub.gif
Önskar jag kunde smida.... & svetsa... rolleyes.gif

Jag tycker mest det numer ser ut som en vanlig villa än hur som jag tänker mig en sommarstuga/-torp, när Ernst och hans hantverkare härjat runt. sad.gif
Men som jag upplever det har programmet blivit ärligare, nu när de visar vilka som i själva verket gör grovjobbet. rolleyes.gif

Och tänk vad diameralt olika man uppenbarligen kan tycka om lusthuset, som jag personligen tycker var gräsligt smaklöst. ohmy.gif

Men inte behöver du väl kunna smida och svetsa för att sno ihop en egen bur av rostig armeringjärnmatta... unsure.gif rolleyes.gif

Igår kunde jag se reprisen av sommartorpet smile.gif
Måste hålla med posse om lusthuset...skulle känna mig som jag satt på anstalt.Skulle nog föredra att bara sätta mig på klippan utan bur runt om som stör min utsikt. wink.gif Men det är väl bara ett bevis för att vi alla tycker olika.
Att det rustas som torp /stuga eller villa tycker inte jag spelar någon roll
Jag vill bara sitta och njuta och få lite inspiration på ideer som man även kan använda på ett litet fult radhus.

Att saker är IKEA inspirerat stör inte mig det är saker som jag kan ha råd med och det finns ju ett stort utbud numera på IKEA smile.gif

Nu tror ni väl att jag är sponsrad av företaget.. wink.gif men, nä! jag bara gillar deras grejer ibland.

Men jag tycker att programet inspirerar även till att "uppfinna" egna saker iallfalll har det den effekten på mig biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon