e_sedell
Jag har inte hunnit införskaffa varken skuggväv eller fiberduk och behöver nu någon ersättare till talk att "färga" plast med. Jag hade talk förut men det har tagit slut..
TeliaNet
är det till växthuset? eller till att täcka grödor med?
MRLINDELL
Är det kanalplast hjälper bara ventilation!
magiana
Vita lakan??
e_sedell
Japp det är växthuset det rör sig om...
jag har vanlig växthuslpast nu.

Anledningen till skuggningen är att jag flyttar ut växter innifrån som stått med lite dålig belysning. Jag har ingen lust att spring ut och in med dem, och dett utom skulle jag säkert glömma bort det tongue.gif hehe
lösningen fick bli ett gammalt slitet lakarn som jag rev upp längsgående hål i för att öka ljusgenomsläppet. Sedan får jag reglera nogrannare genom att reglera höjden. Nu ska jag se till att ha talk hemma till nästa år.

Jag planerar föresten att bygga ett nytt växthus med dubbelglas och kanalplast på taket. Det är tänkt att det ska stå klart till hösten. Någon stans runt 20 kvm ska det bli och utrustas med upphängningsanordning för energiväv (/skuggväv) för att hålla värmen främst nattetid. Växthuset kommer att värmas upp med en liten vedpanna och cirkulerande vatten under våren.

Tack för alla snabba svar smile.gif
TeliaNet
det bygget måste du visa och dokumentera för oss här under byggnationen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon