Full version: Det är jobbigt...
Fenja







Fler bilder i album!
Mvh
Fenja
renate
tongue.gif Var det du eller katten som rensade en hel dag i rabatterna,den ser verkligen trött ut.Jag tittade så klart i ditt album,så många härliga katter du ha.Jag har bara två,Murvel och Fritz
Hälsn.Renate rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
Siri
vilket charmpaket! biggrin.gif
Fisan
Vicka goa kissar!! smile.gif smile.gif

Har oxå bara två , Skorpan svart liten honkatt med mkt skinn på näsan o har husse som favvo. Sen är det Lill-Klas, som inte gör skäl för namnet utan är STOOR maffig hankatt. Självklart har vi kastrerat bägge två. Vill inte ha en hoper bondkatter som inte får nåt hem! sad.gif

Fenja är det perser du avlar eller?
Fenja
Tack för alla vackra ord, katter är ljuvliga!!
Fisan, mina två "avelshonor" (Viper och Kola, se album) är korsningar mellan norsk skogkatt och perser och pappan till kullarna som kommer nu i månadsskiftet är 100 % perser. Har en liten kille Max, som är 75% perser och 25% skogis som möjligen är inblandad i det hela på ett hörn...! Jag korsar för att jag gillar persertemperamentet, men inte det missbildade ansiktet och skogisens självmedvetenhet och fulländade fysik. Det blir görgoa kissebäbbar som är lätt att hitta nya hem till och jag tar betalt för dem för att jag inte vill att det ska bli slit och släng katter.
Mvh
Fenja
Fisan
Vilken bra rasblandning! Hade en halvperser (ingen aning om den andra hälften, troligen bondkatt) som hade ett urmysigt temperament. Nästan som en liten hund. Tyvärr fick vi ta bort honom för två somrar sen. Han blev sjuk pga ålder. sad.gif

Den erfarenheten jag har av blandningar är bara positiva, renrasiga kan i viss mån vara sönderavlade. Kanske inte så mycket på katter, än, kanske... smile.gif

Hoppas att det kommer gå bra med dina kissungar! wub.gif
Betty
Egentligen är jag "hundmänniska", men dina katter är ju urmysiga! biggrin.gif
Fenja
*sträcker stolt på mig* Tack Betty! En bild på vovven till dig!

Ikaros är en pyrenéerhund.
Mvh
Fenja
pialotta
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Så kul, jag blev helt paff när jag kom till bilder på utslagna katter!!
jag läste din rubrik och hade tänkt skriva ett surt inlägg , nånting om att du behöver inte klaga att det är jobbigt att rensa rabatter en hel dag, du väljer ju själv - tji fick jag!
TACK för det skrattet!
Betty
CITAT (Fenja @ 17-06-2004, 23:41)
*sträcker stolt på mig* Tack Betty! En bild på vovven till dig!

Ikaros är en pyrenéerhund.
Mvh
Fenja

Tack Fenja!!! wub.gif Vad fin!!! wub.gif
alex
Jo, förresten fenja, nr 12 och 13 i ditt album på växter under rubriken 2004-06-01 är smörbollar, om du inte har fått reda på det.
Och nr 5-6 under rubriken oindentifierade växter är fikon (vilket du borde veta, satt de på fel plats i albumet kanske??)
Och bild nr 7 under samma rubrik är en hund, en pyrenéerhund kanske?? tongue.gif biggrin.gif
Den är jag ganska säker på att du har satt på fel plats tongue.gif
Ewa L
Och den du har skrivit klängväxt på är jag ganska säker på är Gulplister. Hunden är jag dock helt säker på! tongue.gif biggrin.gif
-asno-
Här är en trött grabb som grävt rabatt hela dagen och som rensat både där det ska och inte...

/Åsa
pimpim
CITAT (asno @ 18-06-2004, 13:19)
Här är en trött grabb som grävt rabatt hela dagen och som rensat både där det ska och inte...

/Åsa

Vad är det för ras på din hund Åsa? *Nyfiken*

Pia
-asno-
Min hund, ja han är en äkta tjyvparning. Pappa är finnspets och mamma är norrbottenspets. Han är helt urusel på att jaga, skäller inte på nåt. Men å andra sidan går han aldrig av tomten heller biggrin.gif
Han är i alla fall världens bästa trädgårdshund, gräver vi så gräver han. Gissa om det är besvärligt att sätta potatis, i år fick han inte vara ute efter halva landet.

/Åsa
pimpim
Här är vår lille Julle som älskar att ligga i solen. Han behöver inte jobba i trädgården för att bli trött. Han går oftast direkt ut och lägger sig, helst i rabatterna wink.gif .



Pia
Fisan
Jätteavis på er som har hund! rolleyes.gif

Skuule oxå vilja han hund, men min man hävdar att vi inte har tid. O med två småbarn, jobb o häst så har han nog en poäng. smile.gif Men jag läängtar ändå... Så jag har sagt att när barnen är i 10-12 årsåldern SKA vi skaffa hund!
Fenja
Tack för hjälpen alex och Ewa L!! Albumet borde sorteras lite.... rolleyes.gif
Mvh
Fenja
*Felix matte*
Så fina katter... och duktiga som hjälper till med trädgårdsarbetet tongue.gif biggrin.gif

Felix han ligger utsträckt och sover fast han inte plockat ett enda ogräs laugh.gif
yla
jättegoa kissar
jag blev riktigt trött av att se på dom laugh.gif
o fina vovvar också förresten smile.gif

jag skulle också vilja ha en ny kamrat
men det får va iallafall tillsvidare
det är ännu ett stort hål efter
mina två sista wub.gif
Fenja
Jag måste bara visa hur en regnvåt, dyngsur svartsmokefärgad Max ser ut:



I torrt tillstånd:



Mvh
Fenja
*Felix matte*
Trodde det var två olika katter laugh.gif
Oj, oj så fin han är i torrt tillstånd. wub.gif

Felix få ha på sig overallen när det regnar tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon