Full version: oväder!
andreas i uppsala
hjälp vilket oväder!! Jag har nog aldrig varit med om något liknande här i uppsala. Åska,regn,hagel. De har nu regnat i kanske 10 minuter och hela altanen är översvämmad.I rabatten har en ny bäck kommit fram. Eftersom att min trädgård står ca 0,5-1 meter över grannens så rinner allt vatten ner till dem. trädgården är vit och sörjig. Allt är plaskvåt. Dt där egnet gjorde ont att få på sig och haglet kändes som softairgun kulor. Just nu är det väldigt mörkt ute. man skulle kunna tro att det var krig. Jag älsakr oväder men inte nu när man har en hel del känsliga växter i trädgården.
För bara några minuter sedan var det 19 grader och nu är det bara 11-12. Eftermidsommar måste sommaren komma tillbaka. Jag orkar inte med allt regn. Det regnar hela tiden nu, och vi ska bo i ett område med nästintill ökenklimat(550 mm per år)

Just nu ösregnar det bara biggrin.gif
pejori
håller med dej mad.gif mad.gif mad.gif
här i götewborg är det ett evigt regnande sad.gif sad.gif sad.gif
för att inte tala om BLÅSTEN!!!! det blåser och blåser mad.gif mad.gif
allt blåser sönder mad.gif mad.gif
fick plocka in alla krukor och försöka rädda det som går av mina sönderblåsta änglar sad.gif sad.gif
andreas i uppsala
Det här är rena ölandsvädret ju. Nu skiner solen slöjmolnen Den blåa himlen är på väg. Molnen är vita och tunna. Tänk att för mindre än en timme sen var det armageddon men nu är det fint igen biggrin.gif biggrin.gif

Jag håller med dig pejori. I göteborg regnar det ständigt. Varenda gång jag varit i Göteborg har det regnat. Förstår inte hur Bergenborna klarar sig. Där regnar det 310-350 dagar per år. Det är nästan varenda dag ohmy.gif
Dr_Westerlund
Jag vet var ovädret är. TÄBY.
Helt plötsligt blev det tvärmörkt och träden bugar djupt i blåsten.
Himlen är gråsvart och jag bara väntar på att det ska braka löst.

Hua

AnnaLena sad.gif
jendah
I Göteborg skiner solen smile.gif

appropå att det alltid regnar här alltså...

/Jennie
stina
Hjälp!!! Tror ovädret är på väg till Stockholm nu! Sitter vid Slussen och norrut är det kolsvart!!! huh.gif
TeliaNet
i nässjö har det blåst så min palm hade blåst omkull i natt. sad.gif
nu är här bara måln på himlen och det svajar en del i träden.
MRLINDELL
Tomaterna klarade sig!!
Ewa smålänska höglandet
Såg "Day After Tomorrow" igår, det kanske är fortsättning på den unsure.gif

/Ewa zon 4-5
Ti bee
Å vi får knappt något regn alls vi här nere i sydöstra hörnet...torrt torrt torrt...någon liten skur har det varit, men låååångt ifrån tillräckligt. Allting törstar! Igår var det rena rivieran här, nästan tropiskt, idag är det kallt som bara attan.
Jag tar gärna lite regn, men bara lite tack (en riktigt regnig dag, sedan vore jag nöjd), haglet slipper jag gärna! smile.gif
Ullet
Här stormar det ordentligt, hitintills har det varit ett skrotväder, kring 16 grader iofs (bättre än 11?) men nu ser det regnsjukt ut...Hotar dom med oväder över hela Sverige eller? Jag har inte kollat på väderlöken idag. Borde börja med det kanske? biggrin.gif huh.gif
stina
CITAT (Ullet @ 14-06-2004, 14:52)
Jag har inte kollat på väderlöken idag. Borde börja med det kanske? biggrin.gif  :huh:

Har du dragit upp från frön eller köpt sättlök??? tongue.gif
Posse
Någon sommar tidigare fanns en webbsida där man kunde kolla var i landet det just åskade. Finns det nu också? Isåfall på vilken URL? unsure.gif
Ullet
Lök som lök. wink.gif

Maken som ska måla om huset kollar in den men jag som odlar kör efter principen det som inte dödar härdar, funkar det så funkar det ungefär. kanske borde bli mer proffsig i min odlarattityd? blink.gif wacko.gif huh.gif
andreas i uppsala
Nu skiner solen och tempen har stigit till 17,3. Dewt blev en riktigt fin dag på botan. tropiskt klimat fick även jag idag när jag gick in i den tropiska delen av växthusen. Alla lotusarna blommade. Där inne låg fuktighete på 100% och 30-40 plusgrader. De tyska turisterna fick sig en liten chock tongue.gif Smmanlagt blev det cirka 200 bilder.

ta det lugnt alla. Det är ett kraftig men mycket snabbt oväder. det är över på en halvtimme. Nu ska jag ut igen.Solen skiner biggrin.gif biggrin.gif och inga mörka moln i sikte biggrin.gif
Betty
Från att ha haft strålande sol, gått barfota i gräset och plockat maskrosor så blev himlen plötsligt alldeles svart och någon vred på den stora kranen... Det var för en kvart sen det, nu skiner solen igen och allt är nyduschat och luktar så gott! smile.gif
wolkenkrabber
här har det varigt regnigt minst 3 dar i rad med lite sol i mellan sen går natt har det blåt här :s ush mitt plommonträd ser ut att tippa över
pejori
CITAT (jendah @ 14-06-2004, 13:35)
I Göteborg skiner solen smile.gif

appropå att det alltid regnar här alltså...

/Jennie

då kan du inte vara i Göteborg rolleyes.gif rolleyes.gif
eller också var du med under dom tre minuter solen visade sig rolleyes.gif rolleyes.gif

PS välkommen till forumet föresten DS biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
jendah
Tack biggrin.gif

Solen sken faktiskt ganska länge på mig idag, genom molnen och fönstret på jobbet tyvärr sad.gif... men den sken iaf biggrin.gif

/Jennie

PS. Jo, jag är i Göteborg...
pejori
CITAT (jendah @ 14-06-2004, 19:49)
Tack biggrin.gif

Solen sken faktiskt ganska länge på mig idag, genom molnen och fönstret på jobbet tyvärr sad.gif... men den sken iaf biggrin.gif

/Jennie

PS. Jo, jag är i Göteborg...

morr mad.gif mad.gif mad.gif
måste flytta till centrum. smile.gif laugh.gif biggrin.gif wub.gif
jendah
CITAT (pejori @ 14-06-2004, 19:54)
morr mad.gif mad.gif mad.gif
måste flytta till centrum. smile.gif laugh.gif biggrin.gif wub.gif

biggrin.gif

Gör inte det... mycket mysigare utanför stan även om det regnar... laugh.gif

Är själv på väg att flytta ifrån bekvämligheterna nästan ut i ingenstans (kan man tro när man ser hästarna i hagen brevid iaf), bara några veckor kvar nu, sen hus och stor trädgård... biggrin.gif biggrin.gif

/J
Ralf
CITAT (Posse @ 14-06-2004, 14:55)
Någon sommar tidigare fanns en webbsida där man kunde kolla var i landet det just åskade. Finns det nu också? Isåfall på vilken URL?  unsure.gif

Åsksida



Tänk att det åskade så mkt i Sahara!
Ralf


www.wetterzentrale.de
*Felix matte*
Här kan du se om åska nalkas
och också se aktuella prognoser, temperaturer mm.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon