Full version: Reggad?
Eva Swahn
I en bilannons sägs det att en bil är reggad. Vad betyder det?
AnnaB
Registrerad skulle jag tro. De menar väl att den är skattad och inte avställd. Eller?
MRLINDELL
Man kan via bilnumret kontakta bilregistret och få reda på när nästa skatt skall betalas. Om den skall betalas om ca 1 månad eller om ca 11 månader, det betyda 1.000 - 1.500 sek skillnad.
Eva Swahn
Hmm...det ni säger stämmer inte riktigt. Om länken funkar syns ordet i sitt, för mig, obegripliga sammanhang.

http://www2.blocket.se/view/2617497.htm?l=0&c=1&city=0
andersen
Ja det stämmer så som dom säjer. i det aktuella fallet betyder det att bilen är lastbils registrerad= lägre skatt.

Men troligtvist måste det finnas viss utrustning när du besiktar bilen tex kan det vara så att du inte ska ha baksäte i bilen utan enplåt och fästöglor där istället för att kunna lasta, bilen är ju registrerad för att användas till att lasta i.

ps tycker att bilen är dyr och tänk på att den är gammal, har den varit lastbils regad länge? så kan det ha vara så att den har dragit tungt, bilen är ju byggt för att vara en personbil.
Eva Swahn
Tack andersen!
Tur att man har vänner här som kan tolka den ibland, för mig, obegripliga världen.

Sen är jag inte intresserad av just den här bilen, förstod inte budskapet bara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon