Full version: lite fler nya träd
kerstin z5-6
Halesia c -snödroppsträd, en ny och lite större Ginko biloba, en Acer ginnala , en Malus hopa ,ett par Gleiditza t -korstörne ,
Några buskar schersmin , benved gulbrokig , en häng syren samt en roshäck 10 st Therese Bugnet biggrin.gif
Nu ska jag planera o plantera smile.gif tongue.gif
Nåt särskilt tips på jordmån mm ?? rolleyes.gif
MRLINDELL
Jag har en hel tomtlängd med Schersmin och Benved (spindelbenved) intill en stödmur som inte ställer stora krav, de växer och mår bra.
Helen i Piteå Zon 5
MILDA MAKTER! Vad du har köpt många träd! Kör inte slut helt och hållet på dig själv nu så att du inte orkar med Piteåborna på söndag! / Helen biggrin.gif
kerstin z5-6
HAHA ingen risk -jag trallar runt med krukorna bara -till dess -rabatten är inte riktigt färdig ännu .. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Helen i Piteå Zon 5
Det var ju skönt att höra, du ska få mer att "tralla" runt med på söndag! biggrin.gif dock inga träd. /H.
Cilla
Härligt - det där blir fint!
Lönnen vill ha mullrik och lite djupare jordmån än de andra. Minns inte om den ska vara sur eller inte, men ingen lönn gillar kalkjordar iallafall.
Prydnadsapeln vill ha väldränerat.
Benveden och syrénen är inte så krävande alls. Jag har benved i ett ganska skuggigt läge dessutom och det fungerar väl.

Har du Ginko förut? Jag har en liten i kruka som jag undrar hur jag så småningom ska förbereda för utomhus.
kerstin z5-6
ja en liten , ute sen ett par år , men aldeles för klent rotsystem för att det ska bli nåt av den än ..
Därav köpte jag nu en större , 1 meter hög o välgrenad smile.gif
Jordlimpejorden är okalkad o lätt sur ph 5, 9 så det borde väl gå bra med den då ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon