Full version: Present
Brandklipparen
Hej.
Är det någon som har ett förslag på vad jag kan köpa för en växt till min kompis trädgård? Han har nämligen fyllt år.
Det ska vara en fler-årig växt , någon trevlig sak...............


tack på förhand.
evelina
En hortensia fast kanske i blått eftersom det är en man som fyller år.Ange en titel på hemsidan
evelina
CITAT (evelina @ 02-06-2004, 19:25)
En hortensia fast kanske i blått eftersom det är en man som fyller år.Ange en titel på hemsidan

Det sket sig med bilden sorry!!
evelina
hem.passagen.se/lansmansgarden/ norrviken.htm
Försöker igen!
Kajsa
Man kan göra i ordning en kruka med växter, nu finns alla sorter i plantskolorna. Annars ett Olivträd, Fikonträd, Stamfuchsia dom får man för ca 200 kr. En gammaldags ros som man gräver ner i rabatten, eller varför inte en stamros, köpte en hos min trädgårdsmästare för 200 kr, så stilig.
Annars några vackra perenner. biggrin.gif
Fenja
En vinbärsbuske, en smultronschermin som inte blir så stor och doftar gudomligt, en vacker pion som ger både färg och många fall doft, eller en gammaldags buskros. Daglilja, bolltistel, brinnande kärlek, praktlysing blir alla fina som solitärer. En korg med olika kryddörter, till exempel: Lavendel, salvia, fransk dragon, timjan, citonmeliss, persilja och gräslök som har färg, smakar och luktar gott. Ha kvar dem i krukorna så kan kompisen sätta dem var han vill.
Några förslag i alla fall!
Mvh
Fenja
lolo
Tänkte bara få bidra med.....clematis! tongue.gif Finns många sorter att välja på om man bor i Örebro, har jag för mig. Det är svårare uppe i zon 7. Clematis är flerårig och blommar väldigt fint. /Ann-Louise
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon