Full version: presentation?
lena:-)
Har deltagit i forumet under våren men inte presenterat mig, det kanske man borde? Ännu hellre borde väl min täppa presentera sig eftersom det är den jag undrar över alltsom mest.
Mina egna kunskaper i trädgårdsliv tyckte jag var ganska goda innan jag hamnade här. Men ack vad det finns mycket roligt att lära sig. Min lilla parhustäppa kommer gott överens med mig fördetmesta. En lagom hysterisk kvinna i ... i mina bästa år.
Jag tror att "kuriositeter" intresserar mest. Odlar inte morötter eller potatis, det kan jag köpa. Misslyckas hellre med sparris och aubergine. Ekonomin har dessutom tvingat mig att med små medel, som sticklingar och byteshandel med kompisar.
Är det okej att man hålls här och inhalerar alla erfarenheter, frågar, och kanske dessutom har nåt eget att tillföra?
Nu återgår jag till solhörnan och kaffet, att sönerna ringer på morsdag får man se som en seger, Barndommens itutade: -det är bara komersiellt, har satt sina spår hos dem. Så jag köpte mig själv en ny solstol.
wub.gif
gammelnalle
CITAT (lenasch @ 30-05-2004, 13:43)
Har deltagit i forumet under våren men inte presenterat mig, det kanske man borde? Ännu hellre borde väl min täppa presentera sig eftersom det är den jag undrar över alltsom mest.
Mina egna kunskaper i trädgårdsliv tyckte jag var ganska goda innan jag hamnade här. Men ack vad det finns mycket roligt att lära sig. Min lilla parhustäppa kommer gott överens med mig fördetmesta. En lagom hysterisk kvinna i ... i mina bästa år.
Jag tror att "kuriositeter" intresserar mest. Odlar inte morötter eller potatis, det kan jag köpa. Misslyckas hellre med sparris och aubergine. Ekonomin har dessutom tvingat mig att med små medel, som sticklingar och byteshandel med kompisar.
Är det okej att man hålls här och inhalerar alla erfarenheter, frågar, och kanske dessutom har nåt eget att tillföra?
Nu återgår jag till solhörnan och kaffet, att sönerna ringer på morsdag får man se som en seger, Barndommens itutade: -det är bara komersiellt, har satt sina spår hos dem. Så jag köpte mig själv en ny solstol.
wub.gif

För att vara en presentation var den väl lite klen.....

Men int´ måst man väl det ??
CITAT
Är det okej att man hålls här och inhalerar alla erfarenheter, frågar, och kanske dessutom har nåt eget att tillföra?


Inte vet jag vad meningen med detta forum (eller livet med) är..... men så länge vi inte medvetet trampar varandra på tårna eller trampar ner varandras odlingar så är det väl OK.

Jag tror inte att "experterna" härbärgar här. de tjänar nog multi-euro på sina kunskaper. Men visst är vi alla expert på något (åtminståne aninge bättre än de flesta andra här. Själv är jag nog en av de som tagit död på flest växter under kortast tid... men envis och fortsätter med en dåres envishet.. har kanske Sveriges största odling av Kirskål och annat trefligt som kan dyka upp i en trädgård...
OM det är sant att man lär av sina misstag borde jag ha varit fullärd för länge sedan... men alltid dyker det upp något nytt att sätta tänderna i och misslyckas med. (Jag har nog lyssnat för mycket på farbror Schenkmanis i trädgårdsdags... de har ju hållt på i 25 år..)

Jag tänker iallafall fortsätta att häcka på denna sida. Och kanske, vem vet, lär t.o.m. jag mig något vad det lider ???

Och du!!! NJUT i din solstol !!!
lena:-)
Nä..ingen presentation alls...........håller med.
Det var ju det jag undrade över, om det behövdes?
Jag fick alldeles tangentbordshäfta när jag började skriva. Vad vill folk veta?
Hårfärg? Skonummer? VIlka ogräs jag hyser? Om jag brukat Roundup? Vilken personlighetstyp jag tillhör? Vilken min favoritblomma är?
Jag skriver oftast snabbt och fritt ur tanken, man kan snabbt förstå att jag tänker i halva meningar, tror att folk skall förstå fast jag bara berättat hälften, och att jag sällan lyckas hålla mig till ämnet.
I trädgården hinner blommorna knappt rota sig förrän jag hittar en plats där de kanske skulle växa bättre, spaden ligger framme, krattan också och vattenspridaren har jag glömt på eftersom jag kom på att stryktvätten dammade igen.
Alltså , presenterar mig helst inte!
rolleyes.gif

meningen med livet är 42
pejori
nä man behöver inte ge någon ingående presentation inte. rolleyes.gif
i detta forumet är det viktigaste inte vad du har för skonummer eller utbildning. det är nog tjusningen med att inte veta för mycket om varandra utan vad man kan tillföra av sina kunskaper och erfarenheter. wub.gif wub.gif
man behöver heller inte vara expert på något för att häcka här. wacko.gif
det räcker så bra med ett glatt humör och ett gott uppförande där man respekterar andras åsikter utan personangrepp. blink.gif blink.gif
diskutionerna har gått ganska höga den sista tiden, men det är som tur är undantag sad.gif sad.gif
jag kommer också att häcka vidare och dela med mej av mina erfarenheter och växter och skott. laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (lenasch @ 31-05-2004, 19:34)
   
meningen med livet är 42

? sååå nyfiken tongue.gif laugh.gif (för 2?)
jag häckar här fastän jag ingen trädgård har.... har lärt mig mycket om odling biggrin.gif Vem vet... kanske får jag användning för det någon gång i framtiden biggrin.gif
För mig var det nästan chockartad upplevelse att se att det finns så många odlingsfantaster ... trodde alla gjorde som jag... köpte plantorna.
Hade inte en susning om vinterträdgårdar... frösådder...dammar mm. mm. innan jag hittade detta forum ohmy.gif biggrin.gif


jag köpte mig en Garderobsblomma till morsdag laugh.gif
kerstin z5-6
Man behöver inte presentera sig -ett odlarintresse på gränsen till galenskap räcker tongue.gif är du inte sån än lär du bli det smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kul att du är med ..här ligger spadarna aldrig där jag släppte dem sist -konstigt -- wacko.gif va? smile.gif
Ingo
CITAT (Felix matte @ 31-05-2004, 21:17)
CITAT (lenasch @ 31-05-2004, 19:34)
meningen med livet är 42
? sååå nyfiken tongue.gif laugh.gif (för 2?)

Det kommer från "Liftarens guide till galaxen". Enligt den var det några hyperintelligenta varelser någonstans, någon gång i universum som ville ta ha svaret på "the ultimate question of life, the universe and everything" (jag har bara läst den på engelska), så de konstruerade en väldig superdator för att räkna ut det. Datorn funderade i några hundra år och spottade sedan ur sig svaret "42". Så...sedan återstod bara att ta reda på exakt vad frågan var, vilket upptar en stor del av "Liftarens"-böckerna.

En annan existensiell fundering ur samma böcker i min egen fria svenska översättning:
"Det finns en teori som säger att om någon någonsin skulle komma på exaxt vad universum är till för och varför det skapades, så skulle det omedelbart försvinna och ersättas av någonting ännu mer bisarrt och oförklarligt.
Det finns en annan teori som säger att detta redan har inträffat."
Unn
Å frågan till svaret 42 är ju en text författad av Bob Dylan ; "How many roads must a man walk down, before you call him a man"...etc.... biggrin.gif
Välkommen hit ! Unn
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon