KURT
Bilden på "limekatten" sprids fort (via email och diskussionsforum), är det någon som som vet vad den har för usprung? Varför just skalet av en lime? Eller kommer vi nu få se katter med apelsinskal och limequatskal på huvudet?

http://www.google.com/search?num=100&hl=en...2not+pleased%22

azofia
Ha ha!
Har aldrig sett denna bild, men jag undrar om det verkligen är lime... Ingen katt jag känner skulle frivilligt stanna i närheten av någon citrusfrukt... biggrin.gif
Dessutom är väl inte en lime tillräckligt stor för att täcka huvudet på en katt? Ser mer ut som någon melon-aktigt skal...
mekare
Pomelo annars kanske?
Posse
ohmy.gif Borde nog ha varit hål för öronen...
wolkenkrabber
det är pomelo, i taiwan och kinda kan dom typ göra små skålar och så av skeln, för tillfllen men det är är nog för att aseater gillar konstiga, gulliga saker, katter och andra lurviga djur är djupt gillade smile.gif
Saiai
När jag såg rubriken "limekatt"........
Jag drömde en natt för inte så längesen, att min syster hade fått en kull med saffrans-katter....! En ny kattras tydligen, dom var verkligen knallgula! Men randiga som skogskatter. Vilken dröm! Kattungarna var halvstora och syrran kunde inte ha kvar alla så hon funderade på att slå ihjäl dom men då blev jag arg och sa att dom går säkert att sälja, så ovanliga och vackra som dom var. Jag vet inte hur det gick med dom för drömmen tog slut. Men när jag fick se rubriken till den här tråden hoppade jag till, finns det verkligen.....innan jag kom på att det var saffran och inte lime jag drömt om......
MRLINDELL
Stackars kisse, dom hatar citrus i alla dess former.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon