Full version: Melon..vet ingenting
AnkiHbg
Hej
Köpte en melonplanta för några veckor sedan, satte den i en halvstor kruka, nu är där många gula blommor i mitten, är de det som ska bli meloner, och vilken sort brukar det vara om det bara står melon på den lilla träpinnen.

Den står ganska varmt i mitt uterum så jag vet ej om jag kan flytta ut den, vad ska jag plantera om den i, går det bra med en stor kruka, hur växer den med tanke på hur stora meloner brukar bli!

Mvh Anki i Hbg
Ingrid på Västkusten
Jag hade provat i uterummet. Ge den en ganska så stor kruka och en mkt kraftig pinne och led den lodrätt. Melon fungerar som squash först är det de manliga blommorna som är ute å spankulerar, Du får hålla utkik efter de kvinnliga formerna bakom blomman och då stryka med pensel(om det inte är en 100% kvinlig sort Du har). Glöm itne att GÖDA -> plantera den gärna i ren kogödsel ( påse)

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon