Annki
Hade ledigt igår, stack ned till Hågelby för att kolla. Hade ju 20 kr rabatt på inträdet (70 kr) som funnits i alla trädgårdstidningar,och en timme över. Men blev skitsur när jag kom dit och "ockrarna" ville ha 20 kr i parkeringsavgift, trots att man skulle kliva ur bilen på en lerig åker. Inte ens Bergianska tar betalt för parkeringen när man tvingas parkera på åkern under höstens skördefest e dyl. Och Bergianska ligger 5 min från Sthlm. Hågelby ligger 20 min syd, vid Alby- Hallunda. Jag vände och åkte till IKEA. dit jag från början ändå hade varit på väg. Så bensinpengar räknas icke i detta fall. Sen insåg jag också att det handlade om vatten och konst i trädgården, och i min kolonilott består det av "dike och flätad pil" smile.gif

Missade jag något?? Någon som varit där?
Caprice
Hej Annki,
neej, du missade ingenting alls...!
Jag var där idag, glest med utställare... Däremot var det en intressant blandning av utställare, alltifrån sticklingar/plantor till... KLÄDER..!!
(sidenkläder ifrån Thailand)
Det vackraste var en utställare ifrån Tyskland, tror jag iaf, som hade gjort typ påfåglar i sten + typ koppar.. De var väldigt vackra, men priset var därefter.. sad.gif
Lite lökar blev det självklart tongue.gif , japansk underblomma (vita) samt BLOMMANDE ormbunkar (vita) samt en brudslöjeknöl...

Ser istället ifram emot Ulriksdal Flower Show, DEN verkar spännande..!!

Caprice
Cilla
Jag var också där. Mysig plats, roligt att parkera på det blomstrande maskrosfältet. I övrigt lite av en loppmarknad för allsköns grejor där de flesta kan ha något med trädgård att göra. Man ska nog sticka dit mer för att ha en skön stund i gräset bland de små stånden, än för att hitta underplantorna. Närapå allt plantmaterial finns i närmaste butik. Stämningen här var skön. Dessutom blommar äppelträden på platsen.

Mannen i hatt som säljer pelargoner var en av de mycket initierade i sin sak. Han säljer sticklingar av en en tulipanpelargon från Ohio som inte gick att motstå.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon