Ti bee
Jag tog frön från frilandshibiskusar i bergen i Ungern och några har grott och blivit en ca 15 cm höga nu.
Frågan är om jag borde toppa dem? De växer ganska 'enkelt', rakt upp med blad längs med stammen. Kanske måste jag toppa för att få dem att buska sig?
Jag har inte lyckats få upp så väldigt många plantor - 3 för att vara exakt - och vill alltså helst inte bara klippa av och hoppas på det bästa.
Någon som sått frilandshibiskus och som vet om man borde toppa eller ej?

smile.gif
kerstin z5-6
Nej ingen toppning behövs .Är det syriacus eller nån annan variant`?
Ti bee
Jaa du...den ena var blå med röd mitt, den andra var vit med rosaröd mitt, har jag för mig. Buskarna som fick växa fritt (många beskars hårt) var uppåt 2 meter höga, ibland mer.
Kan det vara Syriacus tror du?
sanna
Fröööööööööööön, vid tillfälle, tack... tongue.gif

Sanna biggrin.gif
Ti bee
Fick inte du såna? Namen, det går ju inte för sig, det ska vi åtgärda! biggrin.gif
Ti bee
laugh.gif laugh.gif "Lev och låt sleva" ? laugh.gif laugh.gif
smile.gif
sanna
Ja! Och? biggrin.gif
Tack för hibiskusfrö, förresten...
Ti bee
biggrin.gif Jag trodde faktiskt att vi skulle åka rakt ut ur tävlingen med den låten. rolleyes.gif
sanna
Har du tänkt på vad underlig den här konversationen måste förefalla när jag byter tillbaka till min gamla slogan...? laugh.gif laugh.gif laugh.gif


Jamen, "Tango, tango"...allvarligt....hade den verkligen funkat?

Ret-Sanna tongue.gif
Ti bee
Jodå, den tanken slog mig.... laugh.gif

Nä, Tango Tango hade inte funkat, men JAG gillade den bättre i alla fall. Lillungen med, innan han föll för E-type. Se det framför dig - en liten 2-åring som sitter och gör hårdrocks- (eurodisco-?) skakningar med huvudet och diggar järnet!
"It must be liiiike paradise....dadadadadadadadaaaa"
smile.gif
Ti bee
Go Ruslana!! You rock!! biggrin.gif
sanna
Ja, själv diggade jag ju "la dolce vita" stenhårt... tongue.gif

Inte för att jag tror att den skulle ha haft någon större chans i Istanbul - utan bara av ren, oreserverad kärlek... rolleyes.gif
Ti bee
..av den bästa av anledningar alltså!
Inte för att de kunde sjunga förstås... tongue.gif ...men charm hade de...biggrin.gif
sanna
...bladlössen är väldigt vakna kan jag informera intresseklubben om!

Puss och godnatt, hela världen! wub.gif
Ti bee
Ok, en småplanta aquilegia chrysantha yellow queen mot ett champagnebad.

Hmmm....

Ok, en kruka småplantor papaver rupifragum orange feathers mot ett badkar - borde jag väl börja med. Champagnebad i duschen känns lite kortvarigt....

Pusspuss! Och godnatt! smile.gif
Ti bee
aah, mina små trips - hur kunde jag glömma dem?

Puss på tripsen också! And Merry Christmas, each and every one of you!
wub.gif
sanna
42, Christina, 42!
Och du vet det du också!

Nattinatti!
Ti bee
Jo, jag vet!
Det borde inte ha undgått någon tycker jag! smile.gif
kerstin z5-6
?? laugh.gif ja det verkar vara en syriacus , då tycker jag du ska låta dem växa till innan du beskär dem -De kan ha svårt att övervintra i högre zon än 2-3
Ti bee
smile.gif Då låter jag dem växa i frid! Tack! smile.gif
kopernikus
detta verkar vara en intern diskussion...för jag begriper ingenting!! smile.gif smile.gif smile.gif
vickeva
Detta var den märkligaste tråd jag läst på länge.l smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon