Full version: Beundran
lena:-)
Jag har under en tid läst, skrivit och frågat i detta forum och slås av beundran över alla er som inte bara kommer ihåg namnen på de kära växterna utan även ..tja vad heter det.själva sorten ? Inte nog med att det finns ruccola, luktärt, rosor och kirskål, det finns olika sorters kirskål wacko.gif Jag känner mig stolt och märkvärdig när jag i min trädgård visar upp Tovsippa biggrin.gif och Lavendel biggrin.gif och ser man på, har det inte kommit upp en liten tulpan också, den är cerice och ful biggrin.gif . Stolt visar jag även ruccolan och luktärten och alla mina pelargonsticklingar biggrin.gif . Pelargonerna är röda rosenpelargoner, en , men jag vet inte vilken, skall vara vit unsure.gif . Jag gräver ner plantor i landen , där finns jord, ibland gödslar jag, ibland vattnar jag. Krukorna med gurka chili och tomat ger ofta skörd och ser dessutom dekorativa ut laugh.gif . Men jag inser att det finns en hel värld av mysterier bakom , eller inunder all växtlighet som jag bara kan ana och som inte ryms i min egen hårddisk huh.gif . Full av beundran till alla er som rymmer så mycket vetande och som fyller på oss ovetande skall jag nu gå ut till min nu namngivna Rosa majalis och se om någon planta går att stamma upp.
wub.gif
kerstin z5-6
Såg du att jag tydligen stavat fel , missade ett i när jag skrev om den andra vanliga rosen , som heter Rosa acicularis och inget annat , finnros ibland på svenska . Vill du ha rotskott av den har jag att hämta, om du är hemma" i Västebotten i sommar smile.gif Du får maila mej i så fall
hälsar K
Som hade en katt med trasig öga igår ..o var inte så skärpt med stavningen , efter vet .besöket .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon