Full version: mörkbladig revsuga
Eva i Skåne
Snart ska revsugan blomma och då är den fin. Ja det är den annars också med sina mörka blanka blad, MEN den tar ju lätt över en hel rabatt om man inte håller efter revorna.
Jag kastade nog en spann full i helgen, men det finns mer om någon är intresserad. Skicka mig ett PM i så fall.
Cobea
Jag köpte ett par plantor Revsuga just för den vackra blå färgens skull för ett par år sedan. Planterade den i juli- aug och fick aldrig se blommorna! sad.gif Nästa år på våren fanns inte någonting kvar - klarade inte av vintern. Bor i Stockholm i ett område som verkar vara mer zon 4 än 3.

Jag vill försöka igen, men är det rätt zon för att få den att överleva? Vad vill den ha: jord, näring o s v för att må bra?
Fenja
Jag odlar en Revsuga med "rödmetalliska" blad här i zon 4 och den har spridit sig mer än väl...
Mvh
Fenja
Åsa K, zon 1
Jag har svårt att få mina revsugor att föröka sig, kan bero på att jag har penningblad också och de förökar sig enormt.

Jag tyckte det skulle bli så snyggt att blanda revsuga och penningblad rolleyes.gif

Sedan har jag häxört Circaea intermedia, en jättesöt liten sak med små skira vita blommor och de tycks komma riktigt bra i år.

Har massor om någon vill byta mot "livskraftiga" revsugor.
kryddan
Mina revsugor föll visst något djur i smaken för de är grundligt avtuggade sad.gif Synd, för jag tyckte om dem och de spred sig snällt - och det ville jag att de skulle....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon