vanjalarsa
Har två gamla riktigt höga thujor vid sidan av garageinfarten.
Fick ett infall att stamma upp dem . Sagt och gjort. Till saken hör att i den ena thujan växer/växte en kraftig klematis ända upp.
Den har jag rivit ner eftersom det framgick att den skadar thujan på så vis att den blir kal ,thujan alltså.
Det är ca 2.5 meter mellan de upostammade delarna på thujorna.
Tog bort lite småväxter och en del barr.
Äntligen kommer jag till saken : har tänkt fylla på med rhododendronjord där och plantera en rhododendron Cunninghams white.
Hur mycket rhododendronjord behöver jag fylla på ? Och hur djupt måste jag gräva?

Tacksam för svar !
Mvh vanjalarsa rolleyes.gif

vanjalarsa
Ett komplement ; tänkte mest på thujornas rötter vad gäller grävning.
Mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Gunilla T
Jag skulle inte plantera en Rhododendron i närheten av tujor, de tar både näring och vatten och kommer att vinna över Rhododendron.
vanjalarsa
Tack för ditt svar !
Mvh vanjalarsa rolleyes.gif
vanjalarsa
Jag planterade inte Rhododendron mellan thujorna utan valde en annan plats. åt den. Ska lägga på ny jord mellan thujorna och sätta massor med narciss och tulpanlökar nu . Pioner som redan finns där får vara kvar . Kanske flyttar jag dit någon perenn från en annan del av trädgården

Tack för ditt råd ! Vad tror du om detta ?
Mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Gunilla T
Det blir säkert bra!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon