Jag skulle vilja ha hjälp med planering av ena sidan av trädgården i stugan. När vi köpte stugan för två år sedan var trädgården väldigt risig, men vissa saker fanns som vi blev väldigt förtjusta i. Två stora gamla rhododendron t.ex. och en rabatt som varit en gammal mur. Vi har sett foton från tjugotalet på hur det såg ut då, och då var muren hel. Nu har man "vält" delar av den och gjort perenn- och rosenrabatt där. Vi har pillat en del med det och det är ganska fint där nu.


Nu till det jag vill ha hjälp med.Vi hade en gång som var alldels rak och tråkig och för övrigt bara gräs mellan grinden (längst ner) och det som ska bli glasveranda. Där jag har planerat in en uteplats, finns idag en hemsk, ful och liten ruta som knappt utemöblerna får plats på. Jag skulle vilja he en lite slingrande gång, kanske med lavendelkant och en kanske rund uteplats i det som då blir en "syrenberså".



Hur ska gången gå, och hur ska uteplatsen vara formad och vad ska där vara på resten? Till höger om syrenerna är det vildvuxet och ska så förbli, med träd och buskar, och på andra sidan huset finns mer trädgård med lite gräs och sådant. Om man drar gångn rakt blir den ung 8-9 meter lång.