Full version: Elpriset
Mjärden
Just nu oroar jag mig för hur jag skall agera med mitt elavtal för att få lägsta möjliga pris. Jag har ett bundet avtal med Bixia, som går ut vid årsskiftet. Om det går tänker jag binda det 1 år till, men frågan är när. Det lär göra ett skutt uppåt nu när Putin håller sina gasleveranser stängda och frågan är om det kommer att gå ner igen ?
andersen
CITAT (Mjärden @ 05-09-2022, 23:11) *
Just nu oroar jag mig för hur jag skall agera med mitt elavtal för att få lägsta möjliga pris. Jag har ett bundet avtal med Bixia, som går ut vid årsskiftet. Om det går tänker jag binda det 1 år till, men frågan är när. Det lär göra ett skutt uppåt nu när Putin håller sina gasleveranser stängda och frågan är om det kommer att gå ner igen ?


Jag hadde inte bundit det nu,själv så missade jag att jag har ett rörligt avtal,men fortsätter med det tills elpriserna kommer ner och stabiliserar sig.
Mjärden
Sen bör man nog vänta och se vad den nya regeringen vidtar för åtgärder, när den kommer på plats.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon