Full version: Rosbilder
Kajsa
[attachment=90957:Constance_Spry.jpg]
Constance Spry, Austinros blommar bara en ggn, därav lite härdigare än andra Ausinrosor, haft den många år

[attachment=90959:Rosa_mundii_2.jpg]
Rosa mundii, den Gallica ros jag tycker bäst om, gillar det randiga

[attachment=90960:Quadra.jpg]
Quadra, Kanadaros tuffing som aldrig fryser. I sommar fick den en massa Slemmig rosenbladsstekel, bladen får genomskinliga fönster och på alla blad, klippt tillbaka mycket. Tyvärr en hel del ohyra i sommar på många rosor.

[attachment=90962:Dunwich_rose.jpg]
Dunwich rose, en av de första rosorna som slår ut, älsklingsros, tusen blommor en ggn. liten knappt 1 m.

[attachment=90963:Wasagaming.jpg]
Wasagamimng, Kanadaros, blomman är lite ömtålig, lite sladdrig. upptäckte i sommar att jag fått en ny ros en bit ifrån, blir inte så stor buskros.

[attachment=90964:John_Cabot_2.jpg]
John Cabot, klätteros Kanada också en ros som aldrig fryser ner. Blir stor så jag har klippt ner den hårt flera ggr.

[attachment=90966:Zigeunerknabe.jpg]
Zigeunerknabe, Bourbonros som ska klara zon 6, växer skyddat här och blommar i massor, i mitt album Bourbonrosor finns många fler bilder av denna. Här blir den ca 1.5 - 2 m hög

Som jag skrev det har varit en massa elände på rosorna i sommar, det mesta dom kan få, har klippt ner en hel del och i augusti brukar det nya som kommer vara friskt igen.
Kajsa
Två bilder från dagen
[attachment=90968:Honungsrosen.jpg]
Hybrida honungsrosen, blir stor efter många år

[attachment=90969:Zigeunerknabe_2.jpg]
Zigeunerknabe en helbild och klematis x durandii i blått, längst bak Honungsrosen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon