Full version: Fullt hus
Ingo
Eftersom någon frågade ska jag berätta varför jag har varit borta från odla.nu en månad: Vi fick tvillingar den 1/4. En flicka på nästan 3,1 kg och en pojke på drygt 3,2. De ska heta Meja och Sebastian.

De föddes på dag 6 i vecka 40. Vi hade blivit bokade för att komma in och få förlossningen igångsatt just den dagen men under natten innan satte det igång av sig självt. Förlossningen gick bra, den lättaste hittills tyckte min fru (vi har också en flicka på sex år och en pojke på nästan 2), fastän tvåan Sebastian kom med rumpan och en fot först! På BB sade de att det var litet ovanligt att gå tiden ut med så pass stora tvillingar och föda på helt vanligt sätt. Vi tycker verkligen att vi hade tur.

Så nu är det fullt upp hemma. Jag har varit ledig i två veckor och började jobba igen i förrgår, vilket känns litet märkligt. Men det är ju inte så långt kvar till sommarsemestern.
Ewa L
JÄTTEGRATTIS!!

Snacka om huset fullt, 4 barn under 6 år. Jobbigt, men säkert helkul.

Bilder emotses!
Fialotta
Grattis!
Va gulligt med tvillingar, ser oxå fram emot bilder smile.gif
Fenja
Stort grattis, vad roligt och vilka fina namn!
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
Grattis Ingo smile.gif Så skönt att allt gick bra smile.gif laugh.gif
MimE
Ett stort GRATTIS från mig med! wub.gif
Hannele
Grattis!
Vi har alltid önskat oss tvillingar, men fick lösa det på annat sätt... tongue.gif
Betty
Grattis Ingo (och frun)! Vad skönt att allt gick bra! smile.gif
Eva i Skåne
Grattis till hela familjen!

Det är härligt med många barn, speciellt när de är små wub.gif



hälsar en annan fyrabarnförälder
Almdalen
Grattis från mig också.
/Ingegerd
vickeva
Jättegrattis!!!
Som några säkert minns fick min syster tivillingar för nästan ett halvår sedan. De föddes också fullgångna (tom två dagar över tiden) och vägde 3350 repektive 3770g. Jag förstår precis vad du menar med huset fullt... rolleyes.gif och hon har ändå inga barn innan. Det är något visst med tvillingar det kommer man inte ifrån.
Hoppas att ni hinner njuta något av den första tiden, att det inte blir helt kaotiskt.
Tufft av din fru att ta allt efter så kort tid. Hoppas att de andra barnen går på dagis eller nåt...
Lycka till och visa GÄRNA bilder!!!
gammelnalle

Jättegrattis till hela familjen!!!!


kul att du delar med dig till oss här... (av nyheter alltså...)

björn
Berith
Ett stort grattis här också! wub.gif

Det är mer skicklighet än tur att göra två, vet du.... wink.gif
Ingo
Tack ska ni ha!

Apropå bilder börjar det bli dags att jag lägger upp ett album. Jag skaffade äntligen digitalkamera i vintras, så det blir väl lite trädgårdsbilder också. Vi får se när jag hinner med det...
yla
jättestort grattis
åhh va mysigt att ha huset fullt me ungar
glöm aldrig att tiden ni får ha dom hemma är alldeles för kort
så njut i fulla drag av varje sekund

även de där sekunderna då de kan kännas lite jobbigt rolleyes.gif
wolkenkrabber
grattis, bra jobbat rolleyes.gif
lolo
Ett STORT GRATTIS till hela familjen!/Ann-Louise laugh.gif
belle
Grattis till er babylycka! Jag har också tvillingar; två tjejer. De är födda i v 38, men var stora de oxå;3770g och 3220g. Tvilling 2 kom, precis som eran, ut med rumpan först och en fot. Nu är mina tjejer 8 år och går i skolan. Många roliga (och ibland jobbiga) stunder väntar er!!!! biggrin.gif :
Mina flickor heter Emilia och Isabelle.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon