amaira
Denna gräsklippare har hand om mina gräsmattor:




Han heter Felix och är en new forestvallack




Det är praktiskt med hästar som är vana med elstängsel. Det är bara att dra upp några eltrådar (utan el) och så håller dom sig innanför.
I alla fall så länge det finns mat kvar.
Felix är av den sorten som vandrar vidare när han så tycker är dags...
MimE
En sån sötnos! wub.gif

/Mimmi
yla
VÄLDIGT SÖT ÄR HAN
din gräsklippare fast den kräver ju lite mer i underhållsarbete under året då ingen gräsklippare behövs

hade jag möjligheter så skulle jag nog ändå välja en sån för min bensindrivna klippare kan man inte kela med o inte sprider den ut gössel heller

men nu har jag sån tur att bonden släpper ut hästar i hagen vid mitt torp o dom kan jag ohämmat kela med då jag vill utan ansvar behöver inte rykta o mocka o allt annat utan tar bara det goaste av dom rolleyes.gif
o ser jag nåt som måste åtgärdas ringer jag till den som har hand om dom o rapporterar,,en perfekt fördelning

förra året hade han kor i hagen då hästarna åkt hem till sitt o kossorna rymde me jämna mellanrum upp på min kulle kom dom o spankulerade kring i spenaten rolleyes.gif o släppte fina blajjor här o var som kommer väl till pass i rabatterna, som tur va hade de mesta blommat över då dom kom annars hade jag kanske blivit lessen på dom,
amaira
Oldwolfie biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif



Jag har inga hästar, och därmed inte heller något "underhållsarbete" biggrin.gif

Jag har bara en "gräsklippare" ... tongue.gif

Det är grannens hästar, de går i min hage, och ibland tar de också hand om min gräsmatta.

Jag har inga andra djur än en gammal katt.
Och sonen har två gamla undulater.

Resterande "husdjur" (rådjur, andra grannens bin, fjärilar, fåglarna, vackra snäckor, skalbaggar, grodyngel i dammen, paddor, ödlor mm, mm) är underhållsfria, och jag är ljuvlligt "nästan fri som fågeln" för första gången på många många år!!!
Fialotta
Vilken snygging rolleyes.gif liiite lång lugg bara tongue.gif

skulle inte ha nåt emot en sån gräsklippare smile.gif
yla
CITAT (amaira @ 05-05-2004, 10:12)
Oldwolfie biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif



Jag har inga hästar, och därmed inte heller något "underhållsarbete" biggrin.gif

Jag har bara en "gräsklippare" ... tongue.gif

Det är grannens hästar, de går i min hage, och ibland tar de också hand om min gräsmatta.

Jag har inga andra djur än en gammal katt.
Och sonen har två gamla undulater.

Resterande "husdjur" (rådjur, andra grannens bin, fjärilar, fåglarna, vackra snäckor, skalbaggar, grodyngel i dammen, paddor, ödlor mm, mm) är underhållsfria, och jag är ljuvlligt "nästan fri som fågeln" för första gången på många många år!!!

låter bra då har du också bara den gosiga biten
visst är det perfekt att vara fågelfri rolleyes.gif
Hannele
Trädklippare också...?
Har jag sett här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon