Manstralen
Hej!

Jag var så glad för mina nyinköpta luktärtor ifrån Cecilia Wingård som jag köpte för några veckor sedan. Jag försådde dem enligt hennes instruktioner och var så nöjd när allt gick så lätt. När de var sisådär dryga 10cm så ställde jag ut dem med sin plastpåse kvar, på balkongen (ej direkt sol och det var 5-10 grader, ingen blåst). Efter några timmar senare hade de som skrumpnat ihop precis intill jordlagret (väg se bild) och vikt sig. Några hade helt torkat ihop som ni ser… Vad kan det bero på?

Vänliga hälsningar,
den som lever på hoppet.




Gunilla T
Plantor som vistats i skyddad miljö inomhus måste alltid avhärdas (vänjas vid) utomhusklimat, annars är plötslig död mer regel än undantag.
Manstralen
Jo precis Gunilla- det var därför jag ställde ut dem en stund. 😆 Verkar som de inte klarade av ens en kort tid då de såg ut såhär redan efter 30 minuter…
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon