Full version: Smygpremiär
Nutten
Hej!
Nu har jag en liten smygpremiär för hemsidan jag har jobbat (och jobbar) med. Adressen kommer inte vara den ni ser nu, det hela ska pekas om till korrekt ställe så fort jag får det jag behöver. Så är det lite som ska fixas till, men ni kan åtminstone njuta av bilderna i nuläget! Klicka runt lite biggrin.gif
Smygpremiär

Hoppsan, märkte nu att Explorer inte vill gå med på mitt sätt att definiera textstorleken i sidokolumnerna...mindre bra. Får fixa det imorgon!
Fenja
Det är snyggt och lättnavigerat, Nutten! Men kanske lite plottrigt, jag skulle försöka göra sidorna efter första sidan lite renare och med info om bara det som just den sidan berör. Totalt sett är betyget gott, det ser mycket trevligt och inbjudande ut!
Mvh
Fenja
lolo
Hej! Det var trevligt att besöka hemsidan! Måste åka förbi där när jag har vägarna förbi. Lycka till med verksamheten!/Ann-Louise smile.gif
Jejja
Mycket snygg sida och fina bilder!
Om jag får komma med ett litet tips... Gör gärna sidan liiite smalare, så man slipper scrollist (vänster-höger) för att läsa allt ut åt höger sida om man har 800x600 på skärmen. Det är inte mycket som skulle behövas kortas av, på menyn överst kan jag läsa "hitta", men inte "hit" på sista knappen ("hitta hit").
I övrigt en mycket fin sida. smile.gif

/Jejja
Nutten
CITAT
Men kanske lite plottrigt, jag skulle försöka göra sidorna efter första sidan lite renare och med info om bara det som just den sidan berör.
Är det storleken på bilderna på övriga sidor som gör att du uppfattar det mer plottrigt? Har i nuläget bara text som jag tycker hör ihop med det de specifika sidorna berör, så du får gärna precisera dig lite! Skicka ett privat meddelande om det är mycket smile.gif

CITAT
Gör gärna sidan liiite smalare, så man slipper scrollist (vänster-höger) för att läsa allt ut åt höger sida om man har 800x600 på skärmen.
Hoppsan, jag som trodde jag redan hade sett över den detaljen! Ska se vad jag kan göra...
Fenja
Nutten, din sida är bra! Det finns lika många idéer om hur en sida ska utformas som det finns webdesigners. Jag tycker bara att det är rörigt och svårt att ta in all information. Fälten på höger och vänster sida, om mitten budskapet, fyller liksom ingen funktion, det enda du kan göra är att förstora bilderna. Det är det jag kallade plottrigt. På Sortiment skulle du kunna lägga ut rubrikerna där så man kan klicka sig vidare till varje växtgrupp, på arrangeman skulle det ha varit trevligt att kunna klicka på Blomsterarrangemang och se hur det går till och exempel på olika arrangemang, dito på Blomsterbinderi. Men som sagt, det är bara vad jag tycker.
Mvh
Fenja
Nutten
CITAT
fyller liksom ingen funktion, det enda du kan göra är att förstora bilderna.
Nja, inte direkt! Bilderna är en viktig del - visar vad vi har (de som bestämmer över mig var mycket envisa på den punkten)sleep.gif Du kan också klicka vidare på texten bredvid och komma till bl a odling osv. Det är bara det att alla separata avdelningssidor inte är klara än, så nu är de länkade till närmaste gemensamma nämnare; sortimentsidan... unsure.gif

Arrangemangsidan ska också få en länk till en väldans massa bildexempel! I nuläget får man nöja sig med de två sidobilder som finns. Å länkarna kommer alldeles säkerligen hamna i sidokolumnerna (det är så det är upplagt på de flesta sidorna).

Nä, nu är det dags för lite mat och sedan ska jag klura på varför Internet Explorer inte gillar CSS... wacko.gif
Fenja
Då blir det säkert kanonbra! Du har en väldigt fin arbetsplats, blomsterprakten är överväldigande.
Mvh
Fenja
Nutten
Åh ni skulle ha sett idag då. Det kom in riktigt STORA plantor av papegojblomma. Vågade inte ens titta på priset...
Nutten
Fenja, jag glömde fråga om du tittade på sidan i Explorer eller Netscape? För i Explorer ser den rätt skum ut i nuvarande skick. Textstorleken är megastor överallt! I netscape är det liten text i höger- och vänsterkolumnen och mer normal i mitten. Gör förstås sitt till...
Fenja
Internet Explorer, det gör nog en hel del med helhetsintrycket i så fall! Du måste säga till när det är premiär på riktigt så jag får ta del av slutresultatet!
Mvh
Fenja
Nutten
Premiär blir det säkerligen så snart textstorleken har ordnat sig i Explorer, sedan får jag lägga till resten allt eftersom! Helgen som kommer måste jag åtminstone kunna släppa allt vad arbete heter. Har jobbat som en tok på sistone och behöver VERKLIGEN vila rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon