Christoffer
Varför slår inte min Protea ut? Jag fick den den 18:e april och idag är det den 4 Maj! Den får vatten, vad krävs mer? Inte kul om den dör utan att ha slagit ut! unsure.gif
Christoffer
Ingen som har denna erfarenhet att den inte slår ut?
Fenja
Protea som är en succulent kommer ursprungligen från Syd-Afrika där klimatet påminner om det mediterrana med långa, soliga, varma somrar och korta, milda, fuktiga vintrar! Sommartid mår dom bäst av att stå ute på en solig och varm plats. På vintern är det lite tricksigare då man behöver en sval (ca 10 gr) och ljus plats. En vinterträdgård eller ett uppvärmt växthus torde vara det ideala. Saknas dessa så får man stänga av ett element under ett söderfönster och hoppas på det bästa!!! De vill ha väldränerad gärna sandblandad jord.
Detta är lite samlade skötselråd som är klippt från gröna rum. Varför den inte slår ut kan bero på alltifrån för lite sol, ljus eller värme eller något helt annat, det är svårt att svara på.
Mvh
Fenja
Christoffer
Tack, jag ska ge den massor av ljus, det är nog det då.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon