Full version: Bilder
Uggi
Varför ser jag inga bilder?
Gossen Ruda
Det verkar vara något fel på bildvisningen. Bilderna finns där fortfarande och man kan se dem med lite trixande. Vi får vänta och se om någon admin fixar problemet.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 24-10-2020, 09:37) *
Det verkar vara något fel på bildvisningen. Bilderna finns där fortfarande och man kan se dem med lite trixande. Vi får vänta och se om någon admin fixar problemet.


Finns det någon admin här?
Huggorm
Någon verkar vara inne och greja med forumet ibland. Jag märker att det går fruktansvärt långsamt en vecka eller två, sedan lossnar det igen. Sedan dröjer det inte länge innan det "fastnar" igen. Jag vet inte mycket om hur forum fungerar rent tekniskt, men det känns som det kanske börjar bli fullt någonstans och det är därför det går sakta och bilderna inte visas längre. Sedan är ju mjukvaran i forumet hopplöst föråldrad, den skulle varit uppdatera för många år sedan.
johnny_j
Fantastisk "ansvarskänsla" av admin här. nono.gif
Gunilla T
Det kanske är Odlas "sista suck" vi upplever nu, ett forum utan fungerande bildfunktion är omöjligt idag.

Om jag minns rätt så var det Bonniers AoT som köpte Odla för ett antal år sedan. Sedan dess har forumet legat i träda, inga uppdateringar har gjorts och spam som publiceras i trådarna får ligga kvar om inte Huggorm förbarmar sig. Det segar kraftigt ibland.

Bonniers avvecklade AoT forum för några år sedan trots att det var ett välfungerande forum vilket man inte kan säga om Odla. Det kostar förstås att driva trots uteblivna satsningar och skälet att det fått finnas kvar gissar jag är att det haft ett visst marknadsföringsvärde för försäljningen av Odlas produkter.

Så min okvalificerade gissning är att det snart är slut.
Huggorm
Ja, jag är också rädd att det är över nu. Men forumet har hankat sig fram på "övertid" de sista åren, så det är väl ingen överraskning. Flera andra stora diskussionsforum jag varit på under åren är borta idag.
Uggi
Det är ledsamt, här har jag fått många nya vänner genom åren. smiley_small_hug.gif
Mjärden
Jag tycker det skulle var synd, då detta forum varit "rent" från reklaminslag. Jag regitrerade mig på ett annat trädgårdsforum, men där poppade det upp reklam hela tiden, så jag tröttnade och gick ur det.
Lägg därtill att man kan få en hel del tips här på forumet, som jag haft nytta av i odlandet och kanske jag bidragit med något litet tips själv.
I coronatider tror jag att forumet varit positivt för Odla.se då det genererat en och annan kund till deras nätförsäljning, vilket skulle tala för att det hankar sig vidare ett tag till utan officiell administratör.
johnny_j
Jag har fått många nyttiga tips från medlemmarna här.
Är det så att de
a) saknar en administratör
eller
b) inte vill ha en administratör?
Huggorm
CITAT (johnny_j @ 08-11-2020, 15:06) *
Jag har fått många nyttiga tips från medlemmarna här.
Är det så att de
a) saknar en administratör
eller
b) inte vill ha en administratör?

De fick med forumet på köpet när de köpte odla.nu för några år sedan. De har sedan dess inte visat något som helst intresse för forumet, jag är inte ens säker på att de vet om att det existerar.
johnny_j
Oj då. Då är tydligen hoppet ute ... crying.gif
Uggi
Nu syns bilderna igen. BRA!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon