Full version: Motalabor?
La Strega
Eller nån från östergötland?
Lajo
Duger det med en östgöte i exil??? Har mina föräldrar kvar i Linköping (och östgötskan är också kvar;-)), men bor numer i Skåne....
/LJ
MimE
Räknas jag om mormor, morfar och mamma kom från stan?

Mamma växte upp på Smålandsgatan nära Folkets Park.

Mormor flyttade sedan till Ö. Esplanaden vid Motala Verkstad för att sluta sina dar (vad hemskt det låter) på Drottninggatan i loftgångshusen.

Jag "tvingades" som barn bada vid Varamonbadet (hu, va' kallt).

Mormor kom ursprungligen från Godegård.
När jag var yngre så drömde jag om att köpa Grills Säteri. Hmm... Drömmen kanske inte riktigt har dött. tongue.gif

/Mimmi
Eva i Norrköping
Östgöte är man allt, dock inte från Motala! biggrin.gif
Martha
Inte Motalabo men väl Linköping. Flyttade hit vid millenieskiftet från Gnällbältet (Örebro)

"Blev med trädgård" när jag och sambon flyttade ihop i augusti-03. Dessförinnan var jag stolt innehavare av en plätt marginellt större än ett frimärke (vilken dock innehöll bla ett ljuvligt äppelträd. Lyckades till min stora glädje faktiskt ympa in en kvist från det till det lilla äppelträd som finns på den nuvarande tomten!)

Är nybliven medlem. Trillade in här tidigare i vår när jag desperat letade trädklippningstips. Har hittat mycket matnyttigt här så jag återvänder med mer eller mindre jämna mellanrum.
Nu senast var det råd om hur man enklast tar kål på en Amerikansk Hagtorn. Efter att ha ägnat helgen åt "eländet" kan jag meddela att det blir ohyggligt mycket ris av 18 löpmeter häck..... wink.gif
La Strega
MimE: kommer hon från godegård kanske vi rentav är släkt =) vet du vart hulta ligger? (inte långt från medevi) min pappa är uppvuxen där (på en gård som varit i släktens ägo sen farfars far =) vi har den kvar än! ush den trädgården skulle ni se....skulle kunna va jättefint men de e ju ingen som bor där nu utom vi på sommrarna ibland...så de e totalt vildvuxet...men det ska nog bli fint nån gång i framtiden (vill flytta dit så småningom =)
nu va de ju int hulta ja skulle prata om ja..*yrar bort mig*

tänkte mest på om det fanns nån i närheten som man kanske kunde byta fröer/plantor/erfarenheter med =)
Ewa L
Jag räknas också numera som Östgöte. Utflyttad stockholmare, men bor numera 7 km från småländska gränsen = Boxholm, men jobbar i Mjölby.
mekare
inflyttad östgöte, bor nu i linköping
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon