Full version: Stjärnmagnolia
Gossen Ruda
Måste få visa en stjärnmagnolia som finns en bit från mitt hus. Jag har noterat den några år men först nu gått in och frågat om jag fick ta några bilder.
MimE
Otroligt vackra bilder!

Jag satte en för två veckor sedan och den har en (1) blomma. tongue.gif
Men jag ska visa min dina bilder och tala om att jag förväntar mig att den ska se likadan ut nästa år. laugh.gif

/Mimmi
Gossen Ruda
Det kallar jag positivt och kreativt. Misstänker att det här exemplaret har stått här några år. Den hade redan börjat släppa lite kronblad så egentligen skulle jag fotat den för några dagar sen.
Annie-72
Jisses såå fin, hur avis blir inte jag på ägaren till detta exemplar?!? VAd krävs för att kunna plantera en sådan, zoner, jord mm och var går den att få tag på//Annie
vickeva
WOW
Cilla
MMM, vad fina de är när de blivit så här stora!
Om de står rejält skyddat blir blommorna så här fina också. Många magnolior man ser står inte tillräckligt skyddade för frost och blommornas kanter blir bruna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon